Permalänk
Medlem

Köp av ny mobil SE, Qtek, Nokia?

Kollat lite på w800, qtek 8310 och nv70 men kan inte bestämma mig. Vilken hade ni valt?
Qtek har wlan men hur bra funkar det, någon som vet? Kan man surfa om man hittar något tro.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en Qtek 8310, har dock inte inte fått den ännu. Det stog mellan SE W800i och Qtek 8310 för mig, Nokia åkte bort p.g.a deras låga batteritider.

- Vad jag har läst skall WLAN:et fungera felfritt.
- Jag tror att alla nya mobiler kommer att ha WLAN om ett år, samtidigt som öppna nät ökar.
- Jag har läst mycket gott om Windows i mobilen och om Qtek 8310.

Om du vill hänga med i framtiden vet du vad du skall välja. ;o)

Edit: Klicka här för att se bilder/filmer av hur Qtek 8310's funktioner (kamera/WLAN/e-post/WMP) fungerar.

Permalänk
Medlem

Jag valde N70, stod mellan 6680, N70, w800 och lite andra mobiler. Men N70n blev valet eftersom det enligt mig är den mest kompletta 3G mobilen just nu.
Qteken är jättebra men den har inte 3G.

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem

Helt klart qtek 8310. WM5 och massor av intressanta funktioner

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Jag har själv använt SE K750i, Qtek 8100 och Nokia 6680 (föregångarna till de tre mobiler som du är intresserad av).
Trivdes i stort sett bra med K750i, kameran är utmärkt och likaså är menyerna helt ok. Men eftersom jag gärna ville ha en smartphone med bättre möjligheter att själv installera program kändes K750i en aning begränsad. Dessutom upplevde jag att K750i hade dålig ljudkvalite på samtalen (liksom de andra Sony Ericsson mobiler som jag har använt), dock har jag hört att W800 ska ha utmärkt ljudkvalite när det är musik man lyssnar på.
Qteken stod jag bara ut med i några dagar eftersom menyerna och programmen var röriga och betydligt mer begränsade än vad jag räknat med. Dock är Qtek 8310 en helt ny modell som enligt de tester jag har läst ska ha ett betydligt bättre operativsystem (Windows Mobile 5).
Den telefon som jag använder just nu är Nokia 6680 och det är också den bästa av de tre. Visserligen har 6680 sämre kamera än K750i och så väger den lite mer. Men operativsystemet, 3G, samtalskvaliten, batteritiden etc. gör 6680:an till en väldigt bra telefon.

Permalänk
Medlem

Kör N70. Så otroligt grym lur

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|