Permalänk
Medlem

4 st 256 ramminne

hej.
jag har asus a8n deluxe kan jag har 2 st crucial 256 och 2 st twinmos 256 i minnes slotarna samtidigt?

Permalänk
Medlem

Kan funka om du har exakt samma timings och snabbhet på stickorna, annars går det inte.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Kan funka om du har exakt samma timings och snabbhet på stickorna, annars går det inte.

huh?
Klart det funkar (i teorin), iallafall om han inte kör dualchannel...
Ska man köra dual däremot så blir det knepigare, för då skall det ju gärna vara exakt samma siffror på minnena. Utan DC däremot så går ju bara alla minnena i samma hastighet och timings som det "sämmsta" minnet...

Men som sagt... teori och verklighet kan ju skilja sig åt, så man kan ju inte garantera någonting förren efter man testat.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

om du har winchester kommer minnena gå i 333Mhz max. Om du har venice kan du endast köra i command rate 2. Dock verkar det finnas undantag.