returnering till Komplett? RMA

Permalänk
Medlem

returnering till Komplett? RMA

fick en godkännande från dem nu. (moderkort där grafiken dött, allt annat funkar)

Citat:

1) Skriv ut detta mail (eller bifogad PDF-fil) och sänd med er retur.2) Skriv RMA-numret på utsidan av paketet (skriv ej på produ
ktens originalemballage)
3) Försäkra er om att produkten har stötdämpande skydd på samtliga sidor.
4) Skicka ej returen med vanligt brev, utan sänd paketet med spårbar och försäkrad försändelse till:
Komplett.se
Kruthusgatan 19, Hiss 27
411 04 Göteborg

men är det ingen form av frisvar eller vad gäller detta:

Citat:

Villkor:

1) Produkter känsliga för statisk elektricitet (ESD) måste sändas in med godkänt skydd.2) Utbyte/reparation av produkten sker end
ast då varan är behäftad med ett ursprungligt fel.
3) Varor testade utan fel, eller där garantiåtgärd ej sker återsänds till kund mot kostnad enligt gällande prislista. Fn 250:- in
klusive moms
plus
eventuell fraktkostnad.4) Varan testas utifrån den information som lämnats i er ansökan.
5) Samtliga tilbehör som medföljde produkten måste sändas med.

Det är på kunds ansvar att varan ankommer hel till oss, så tänk på att man aldrig kan använda för mycket packmaterial.

ska jag bara betala all frakt är det nästan lika bra att köpa ett billigt grafikkort istllet. vad tycker ni?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

Det kanske inte framgår så tydligt men när det visar sig vara ett fel som inte orsakats av dig, så får du pengarna tillbaka på ditt konto för frakten.
Om du däremot klantat dig och förstört kortet själv osv så får du inga pengar tillbaka för frakten.

Har för mig komplett svarar på email inom 24h.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Det kanske inte framgår så tydligt men när det visar sig vara ett fel som inte orsakats av dig, så får du pengarna tillbaka på ditt konto för frakten.
Om du däremot klantat dig och förstört kortet själv osv så får du inga pengar tillbaka för frakten.

ok. men hur vet jag det, (eller dom för den delen) kan grafikchipet brännas av för dålig kylning eller överanvändning tex?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf

Har för mig komplett svarar på email inom 24h.

det stog att man inte fick maila dom om RMAn.. (fattade jag det.. svårt detta.)

kan jag ite skicka som brev ändå tro. (icke spårbart) det är ändå inte värt så värst mycket om det skulle komma bort för min del. gillar inte krånglet.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Re: returnering till Komplett? RMA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fick en godkännande från dem nu. (moderkort där grafiken dött, allt annat funkar)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kan jag ite skicka som brev ändå tro. (icke spårbart) det är ändå inte värt så värst mycket om det skulle komma bort för min del. gillar inte krånglet.. =/

Moderkort + brev = Hur Fasen tänker du?
Det är ditt ansvar att packa produkten så att den inte förstörs av normal posthantering.. Snälla tänk 3ggr innan.. ;P

Permalänk
Medlem

Re: Re: returnering till Komplett? RMA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Moderkort + brev = Hur Fasen tänker du?
Det är ditt ansvar att packa produkten så att den inte förstörs av normal posthantering.. Snälla tänk 3ggr innan.. ;P

jag skrev ju "icke spårbart" om det är paket eller brev hänger på storleken, inte packformen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Glöm inte att moderkortet måste ligga i ESDpåsen som det låg i när du fick det. Mycket viktigt, annars gäller inte garantin.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Glöm inte att moderkortet måste ligga i ESDpåsen som det låg i när du fick det. Mycket viktigt, annars gäller inte garantin.

nejdå. det skrev dom. vet inte om det är rätt påse, men jag har en passande.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Vad gäller om man inte har originalemballaget kvar till moderkortet som ska skickas in?

Ska också skicka in ett moderkort till komplett, men originalförpackningarna kastar jag nästan alltid medetsamma efter köp

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

det kvittar, bara det är väl packat

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Komplett.se

Bäste AndreaX,

Vid retur av defekta artiklar under garantitiden går det att få en förbetald fraktsedel av oss om du önskar. Maila oss din adress samt ditt returnummer på support@komplett.se så löser vi det omgående.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kan jag ite skicka som brev ändå tro. (icke spårbart) det är ändå inte värt så värst mycket om det skulle komma bort för min del. gillar inte krånglet.. =/

Kanske inte att rekommendera, men det gjorde faktiskt min vän så sent som förra veckan. Och det kom fram. Risken utan spårbarhet och ersättning, som sagt, får du väga mot kostanden för ett nytt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net