Permalänk
Medlem

Skapa partition

Tja, kan jag göra/skapa en partiotion med win xp pro sp2 installerat utan att behöva formatera om och sedan göra en partition när jag ska installera xp igen? eller lättare sagt, går det att göra en partition i Win XP? Jag som strular till meningarna! Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Ja det går att göra partitioner i xp, men vad vill du göra ? Lite svårt att förstå sammanhanget. Men du måste formatera partitionen på något sätt förr eller senare annars fungerar den ändå inte.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det vill du skapa en partition där du kan lägga in grejjer du vill spara medans du installerar om Windows?

Om du har utrymme på hårddisken för det kan du använda Diskhanteraren.
Annars föreslår jag PartitionMagic.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Medlem

Ja exakt jag vill göra en partiotion där jag kan spara alla bra filer från spel och bilder och allt sånt så jag slipper lägga in allt när jag formaterat!

Permalänk
Medlem

hmm testa Magic.... har vist glömt vad programet heter de gör partioner utan problem ialla fall inte för mig uppdaterar på edit när jag kommit på vad de heter ;D

// Neaz a.k.a. Farre

Visa signatur

Prosesor: ][AMD Duron][ HD: ][ 30 GB ][ Ram mine: ][ 256 DDR ram ][ Grafik Kort: ][ Geforce 2 ][ Ljud Kort: ][ Sis 2018 ][ bara ett chassi me Skit i ;D //Neaz