Bästa ras/klass i wow PVP?

Permalänk
Medlem

Bästa ras/klass i wow PVP?

Tycker man läst så många olika svar men finns det ngn som e bäst? =)... sugen på en shaman... e de ngt att ha?

Permalänk
Medlem

Det klagas ju dagligen på att shamans är overpowerd så jag antar att dom är mycket bra. Ras spelar ingen större roll, alla 3 som kan vara shaman har ganska bra racial skills så välj den ras du tycker ser bäst ut.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

finns väl ingen som är "bäst"?
allt beror på hur skicklig spelaren är.

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vicxkE^
finns väl ingen som är "bäst"?
allt beror på hur skicklig spelaren är.

mja .. En klass som är overpowered, spelade av en bra spelare måste ju göra bättre ifrån sig än en sämre klass spelad av en bra spelare ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Fatrix
mja .. En klass som är overpowered, spelade av en bra spelare måste ju göra bättre ifrån sig än en sämre klass spelad av en bra spelare ?

finns det någon klass som är direkt overpowered då? ~~
alla karaktärer har sina fördelar och nackdelar, vissa av fördelarna är bättre mot vissa karaktärer än andra, och tvärtom.

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk

Jag pwnar allt som hunter så ta det
Dem är rätt overpowered.

Permalänk
Medlem

Warrior. Skaffa bra gear och du är näst intill odödlig.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

som mage/priest/warlock ja you name it, är det nästintill omöjligt att döda en shaman, så jag anser att dom är väldigt bra, men om dom är så roliga att spela? har jag ingen aning om

tycker att priest är väldigt roligt i instancer, att heala och ha sig, får man lite att göra till skillnad från att spela mage vilket kan vara extremt enformigt.

btw, testade du söka innan du skrev denna tråd? finns nämligen ett par trådar om just detta.

Permalänk
Medlem

Hunter iom sin range, med bra båge pumpar de ut rejält med skada. Detta på en lång range med, så till skillnad från warriors och rogue's som delar ut fet skada melee så kan Hunters hålla avstånd och på så vis vara ruskigt bra

Permalänk
Medlem

Orc Shaman är väll den i särklast bästa kombinationen, en duktig spelare som spelar det är väll i stort oslagbar.. En taskig spelare som spelar det är fortfarande så gott som oslagbar...

Permalänk
Medlem

jag skulle börja med en paladin. roliga att vara och så kan man heela sig själv^^

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vicxkE^
finns det någon klass som är direkt overpowered då? ~~
alla karaktärer har sina fördelar och nackdelar, vissa av fördelarna är bättre mot vissa karaktärer än andra, och tvärtom.

Tack till dig för ditt Intelligenta inlägg här.

I mina ögon så finns det heller ingen overpower. Bara olika svagheter och styrkor. Om det finns overpower så kämpar blizzard mot den.

99% av fallen imo så whinar bara dom som har blivit ägda av någon klass för ofta Men finns även dom som Schnucky som äger hela servrar, jag tror ett byte till en annan server skulle vara bra såfall

Permalänk
Medlem

inte för att jag spelar Wow, men det finns 60 trådar om spelet... och jag tror nog att någon handlar om detta...

Permalänk
Medlem

I WoW-PVP kommer skicklighet tyvärr sist på listan över att vara bra eller inte på just player vs player. WoW är ett spel där man sällan eller nästan aldrig krigar och strider på lika villkor.

Varför?

ITAMZ!

Ska ge er ett exempel.
Du spelar human warrior. Har lite blå items, enstaka epic prylar och ett blått 2hands svärd. Längre bort ser du en tauren med Ashkandi svärdet och har full +AP och +crit epics på sig.

Du kan vara hur jävla duktig som helst på att spela warrior men sålänge den andra kan spela bra kommer du aldrig kunna ta honom. Hans items är helt enkelt för bra för dig.

Ett annat scenario. Låt oss säga att alla spelare i WOW är exakt lika duktiga på sina respective klasser. Detta resulterar också i att de som har bäst equipment vinner.

Ett annat fenomen som WoW använder sig av vilket leder till att man inte slåss på lika villkor.

TUR. Det som har mest tur med crits och hits har en bättre utgångspunkt.

2 spelare, båda lika skickliga på sina classer, båda med samma equipment.
Den som vinner är den med mest tur i 90% av fallen förutsatt att båda använder samma build.

CLASS.

Vissa klasser har bättre PVP abilities än andra.
Men allting är relativt till vilken situation du hamnar i.

Taurens warstomp > Dwarfs Stoneform etc etc.
Nelf Shadowmeld > Trolls racial

Slutsats?

WoW-PVP = ITEMS>LUCK>RACIALS>SKILLS

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jussila
inte för att jag spelar Wow, men det finns 60 trådar om spelet... och jag tror nog att någon handlar om detta...

Nej för det finns minst 60 saker att säga om wow. Det är ju stort ffs.. Vad sägs om att göra en tråd för varje uppdrag?

Själv är jag ny och är dwarf priest (lvl 11 än så länge). Körde min första duel mot en warrior.. Jag blev dödad... Jag lägger min röst på Warrior

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
I WoW-PVP kommer skicklighet tyvärr sist på listan över att vara bra eller inte på just player vs player. WoW är ett spel där man sällan eller nästan aldrig krigar och strider på lika villkor.

Varför?

ITAMZ!

Ska ge er ett exempel.
Du spelar human warrior. Har lite blå items, enstaka epic prylar och ett blått 2hands svärd. Längre bort ser du en tauren med Ashkandi svärdet och har full +AP och +crit epics på sig.

Du kan vara hur jävla duktig som helst på att spela warrior men sålänge den andra kan spela bra kommer du aldrig kunna ta honom. Hans items är helt enkelt för bra för dig.

Ett annat scenario. Låt oss säga att alla spelare i WOW är exakt lika duktiga på sina respective klasser. Detta resulterar också i att de som har bäst equipment vinner.

Ett annat fenomen som WoW använder sig av vilket leder till att man inte slåss på lika villkor.

TUR. Det som har mest tur med crits och hits har en bättre utgångspunkt.

2 spelare, båda lika skickliga på sina classer, båda med samma equipment.
Den som vinner är den med mest tur i 90% av fallen förutsatt att båda använder samma build.

Slutsats?

WoW-PVP = ITEMS>LUCK>SKILLS

word

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Håller med sc0pe, men sen personligen brukar jag springa stora cirklar om jag får syn på en shamy hatar dom jävla kräken.

Kul grej om Shaman

(The following events are a Warrior talking to a GM about a Shaman he found that he thought was using hacks, The Warrior will be reffered to as WR and the GM...GM..>)

WR: Id like to file a report on a shaman using hacks.

GM: Certainly tell me his name and what happened.

WR: Well his name is OvErPoWaReD and this is what happened, I see this guy mining some stuff so I decide to leave him alone, Then he lighting bolts me, Then when im running at him this is when the first hack comes into play, GET THIS he uses his frost shock move that has a 50% slowing speed FOR EIGHT SECONDS!

GM: No, that's not a hack. That's the correct time.

WR:...But isn't the cooldown six seconds?

GM: Correct.

WR: Wait a min...nevermind anywho after he kites me with this for awhile I finally resist one and come in for some melee (Keep in mind im at half health from the shocks) I expect this wimp caster to pull out ya know like a staff or dagger...What does he whip out? A frickin Arcanite Reaper!

GM:Yep shamans can use 2h axes and 2h Maces...

WR:...Really?

GM: Ya rly.

WR:uhh..ok then but HERE IS A DEFINITE HACK. While I was fighting him in melee, Im getting struck with 300 plus damage every time I swing! Then he's throwing in hits that come in 3 swings a flash and each hit a higher number than the last!

GM: That would be his lightning shield and his windfury.

WR: Woah, Isn't that kinda cheap?

GM: I don't program the shaman sir, but please continue.

WR: Well by this point I have to hamstring him and go back to use a runecloth bandage for a heal bringing me back up to 75%, Then when im about to reingage a rouge comes up from behind him and starts killing him, when he starts fighting the rouge, I rejoin the attack, after awhile we kill him... the rouge hearthed and as I was walking away not more than eight seconds after we killed him HE POPS BACK UP LIKE A NINJA ZOMBIE then casts an insta heal for 1700 health!

GM: That would be his natures swiftness and his resurrection ability.

WR: Oh cmon! What the hell is this!

GM: The shaman...but please continue.

WR: Well then he starts setting down totems and I thought "Phew ill just destroy these little things with a thunder clap" I thunder clap, none of em go down! Definite Hack, Correct?

GM: Yep.

WR: Really?

GM: Nope just kidding, Totems arent affected by AOE attacks.

WR: For the love of Prickly Pete!

WR: Well after that a friendly druid ran by gave me some buffs and went on his way, then right as im about to reingage, he makes all the buffs go away!

GM: Yeah, that's his purge ability...

WR: Holy crap.

GM: Tell me about it.

WR: Did I mention this whole fight took place in the water, and he was walking on it?

GM: They can do that.

WR: o.0

Permalänk

Hunter vs rogue = pwn
Hunter vs paladin = pwned
Hunter vs warrior = pwn
Hunter vs mage = pwn
Hunter vs priest = pwn
Hunter vs warlock = pwn
Hunter vs hunter = ?
hunter vs shaman = pwn


Det som är bäst är när man möter
paladins kan man bara slå på aspect
of the cheetah och dra därifrån!

Eller fan, man behöver inte ens aspect of the cheetah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Det klagas ju dagligen på att shamans är overpowerd så jag antar att dom är mycket bra. Ras spelar ingen större roll, alla 3 som kan vara shaman har ganska bra racial skills så välj den ras du tycker ser bäst ut.

Du behöver nog kolla synen, troll racials är skit i jämnförelse med orc stunresist (1.9 bara disorient), och Warstomp samt 5% extra health.

Och Askhandi är ett svärd, inget en Shaman kan använda. (Skulle nog inte ha orkat spela Warrior då... oavsett sida, Paladiner som tror dom ska DPS'a och Shamaner som ska ha sköldar )

Warrior/Hunter ligger på samma nivå när det gäller overpowered om dom har tier2 epix (dock lite byte för warriorn, wrath är inte direkt über optimalt om man vill leka instagib)
Shaman är bra på att tömma hela sina manapool för att döda någon... snabbt.
Själv går jag alltid efter NE hunters för att shadowmeld är så skrattretande overpowered....

Edit: Att fixa gearen kräver att du kan rulla runt i en guild som är i BWL, eller om du lyckas fixa rank 14... (krävs ungefär 2 pers på pvp servrar, mer eller mindre, som spelar karatären 12h var)

Permalänk
Medlem

Paladin for the win.

Mr.Schnucky: Flyr du kan du ju knappast kalla det för PVP.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Du behöver nog kolla synen, troll racials är skit i jämnförelse med orc stunresist (1.9 bara disorient), och Warstomp samt 5% extra health.

Ok, trollens skills kanske är sämre, har faktiskt inte kollat så noga men Troll regeneration tycker jag iaf är ganska ok, +10% regen. är bra när mn grindar (även om detta handlade om PVP...) och 10% regen i combat är ganska schyst, inte lika bra som stun res eller warstomp men skit är det inte, berserking har jag faktiskt inte använt men det ser ut att kunna vara ganska användbart.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Håller med sc0pe, men sen personligen brukar jag springa stora cirklar om jag får syn på en shamy hatar dom jävla kräken.

Kul grej om Shaman

(The following events are a Warrior talking to a GM about a Shaman he found that he thought was using hacks, The Warrior will be reffered to as WR and the GM...GM..>)

Hahahaaaaa...fan vad skön.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Okej, dom två i särklass bästa pvp klasserna ÄR shaman, varför?

Deras skills, användna på rätt sätt, kan kontra ALLA klasser. De kan kita, de kan göra bra burst melee dmg, de kan interupta spells, de kan absoraba spells, de kan enkelt få "hög" resistance, de har hyffsad melee absorbation också, mail / sköld. De kan heala, de kan instant heala. De kan skjuta från distans ( med bra spell dmg, mkt dmg. ) De kan purga buffs, de kan fly.

Scenarion

De kan oskadligöra rogues poison.
De kan kita warriors ( relativt tufft dock ).
De kan interupta heals från druid / priest.
De kan Purga Paladins/mages/druider/warlocks/priests. Vitala buffs, sköldar etc.

Ja asså, kontringsspells vs klasser är shamanernas "overpower" situation.

Men, dom är inte bäst. Men en sjukt skillad shaman KAN ta alla klasser, dom har chans att vinna över alla andra. Just detta kan ingen annan klass. Vissa klasser har nåt bra mot alla utom en annan klass, ungefär.

Om detta är vad dom menar med "Overpower" så är de väl det.. Anser fortfarande att shamanen kräver ordentligt med skill för att klara av, en dålig shaman kan förlora mot alla, en sjukt duktig shaman vinner i princip mot alla..

Visa signatur

I wasn't born with enough middle fingers.

Permalänk

bästa pvp klass e undeads... för att det har will of the forsaken som gör dem imuna mot fear

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Hunter vs rogue = pwn
Hunter vs paladin = pwned
Hunter vs warrior = pwn
Hunter vs mage = pwn
Hunter vs priest = pwn
Hunter vs warlock = pwn
Hunter vs hunter = ?
hunter vs shaman = pwn


Det som är bäst är när man möter
paladins kan man bara slå på aspect
of the cheetah och dra därifrån!

Eller fan, man behöver inte ens aspect of the cheetah

du glömde druid, och där blir det pwned :<, men så kan du itne alls säga, världens sämsta hunter med grönt/grått gear tar inte en fullt epic gearad mage med UBER skillz

kalleidol, det är bra att bli immune mot fear mot en hunter!! (ironi)

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Jag lirade hunter och jag tyckte de var sjukt överdrivna.
Grindade snabbt som apor och ägde alla i BG, när jag sedan körde priest på samma server gick det inte lika bra :/

Men iaf, hunters är "click and win" så man blir sur.
När man dödade folk behövde man sällan anstränga sig.
Varför? Jo, för att det är så jävla lätt att äga skiten ur folk.

T ex en warrior, kite kite...
En warlock hann inte ens få iväg fear när jag och mitt pet nukade jäveln, visserligen var han två lvl's lägre än mig.
Iaf... dö hunters!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag lirade hunter och jag tyckte de var sjukt överdrivna.
Grindade snabbt som apor och ägde alla i BG, när jag sedan körde priest på samma server gick det inte lika bra :/

Men iaf, hunters är "click and win" så man blir sur.
När man dödade folk behövde man sällan anstränga sig.
Varför? Jo, för att det är så jävla lätt att äga skiten ur folk.

T ex en warrior, kite kite...
En warlock hann inte ens få iväg fear när jag och mitt pet nukade jäveln, visserligen var han två lvl's lägre än mig.
Iaf... dö hunters!

en bra warrior,charge hamstring död hunter,

warlock seduce huntern, fear pet, dotta järnet sen drain life

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Håller med sc0pe, men sen personligen brukar jag springa stora cirklar om jag får syn på en shamy hatar dom jävla kräken.

Kul grej om Shaman

(The following events are a Warrior talking to a GM about a Shaman he found that he thought was using hacks, The Warrior will be reffered to as WR and the GM...GM..>)

WR: Id like to file a report on a shaman using hacks.

GM: Certainly tell me his name and what happened.

WR: Well his name is OvErPoWaReD and this is what happened, I see this guy mining some stuff so I decide to leave him alone, Then he lighting bolts me, Then when im running at him this is when the first hack comes into play, GET THIS he uses his frost shock move that has a 50% slowing speed FOR EIGHT SECONDS!

GM: No, that's not a hack. That's the correct time.

WR:...But isn't the cooldown six seconds?

GM: Correct.

WR: Wait a min...nevermind anywho after he kites me with this for awhile I finally resist one and come in for some melee (Keep in mind im at half health from the shocks) I expect this wimp caster to pull out ya know like a staff or dagger...What does he whip out? A frickin Arcanite Reaper!

GM:Yep shamans can use 2h axes and 2h Maces...

WR:...Really?

GM: Ya rly.

WR:uhh..ok then but HERE IS A DEFINITE HACK. While I was fighting him in melee, Im getting struck with 300 plus damage every time I swing! Then he's throwing in hits that come in 3 swings a flash and each hit a higher number than the last!

GM: That would be his lightning shield and his windfury.

WR: Woah, Isn't that kinda cheap?

GM: I don't program the shaman sir, but please continue.

WR: Well by this point I have to hamstring him and go back to use a runecloth bandage for a heal bringing me back up to 75%, Then when im about to reingage a rouge comes up from behind him and starts killing him, when he starts fighting the rouge, I rejoin the attack, after awhile we kill him... the rouge hearthed and as I was walking away not more than eight seconds after we killed him HE POPS BACK UP LIKE A NINJA ZOMBIE then casts an insta heal for 1700 health!

GM: That would be his natures swiftness and his resurrection ability.

WR: Oh cmon! What the hell is this!

GM: The shaman...but please continue.

WR: Well then he starts setting down totems and I thought "Phew ill just destroy these little things with a thunder clap" I thunder clap, none of em go down! Definite Hack, Correct?

GM: Yep.

WR: Really?

GM: Nope just kidding, Totems arent affected by AOE attacks.

WR: For the love of Prickly Pete!

WR: Well after that a friendly druid ran by gave me some buffs and went on his way, then right as im about to reingage, he makes all the buffs go away!

GM: Yeah, that's his purge ability...

WR: Holy crap.

GM: Tell me about it.

WR: Did I mention this whole fight took place in the water, and he was walking on it?

GM: They can do that.

WR: o.0

haha! den var riktigt kul! de är skönt att vara shaman

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
I WoW-PVP kommer skicklighet tyvärr sist på listan över att vara bra eller inte på just player vs player. WoW är ett spel där man sällan eller nästan aldrig krigar och strider på lika villkor.

Varför?

ITAMZ!

Ska ge er ett exempel.
Du spelar human warrior. Har lite blå items, enstaka epic prylar och ett blått 2hands svärd. Längre bort ser du en tauren med Ashkandi svärdet och har full +AP och +crit epics på sig.

Du kan vara hur jävla duktig som helst på att spela warrior men sålänge den andra kan spela bra kommer du aldrig kunna ta honom. Hans items är helt enkelt för bra för dig.

Ett annat scenario. Låt oss säga att alla spelare i WOW är exakt lika duktiga på sina respective klasser. Detta resulterar också i att de som har bäst equipment vinner.

Ett annat fenomen som WoW använder sig av vilket leder till att man inte slåss på lika villkor.

TUR. Det som har mest tur med crits och hits har en bättre utgångspunkt.

2 spelare, båda lika skickliga på sina classer, båda med samma equipment.
Den som vinner är den med mest tur i 90% av fallen förutsatt att båda använder samma build.

CLASS.

Vissa klasser har bättre PVP abilities än andra.
Men allting är relativt till vilken situation du hamnar i.

Taurens warstomp > Dwarfs Stoneform etc etc.
Nelf Shadowmeld > Trolls racial

Slutsats?

WoW-PVP = ITEMS>LUCK>RACIALS>SKILLS

Word!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ricke
Om detta är vad dom menar med "Overpower" så är de väl det.. Anser fortfarande att shamanen kräver ordentligt med skill för att klara av, en dålig shaman kan förlora mot alla, en sjukt duktig shaman vinner i princip mot alla..

Word!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Kul grej om Shaman

TEXT

Haha så skön

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
T ex en warrior, kite kite...

Intercept finns inte!

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

mycket man kan göra mot en warlock när detta händer ~~

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc