Permalänk
Medlem

BF2 Vs BF1942

Hej

Lägger en omröstning för att se vilket av dessa båda spelen ni gillar mest att spela.
Det handlar om de rena spelen utan moddar, och självklart i MP läge.

Ni får glömma alla problem ni har med att komma in, patcher, uppstarter etc etc. Detta handlar bara om när ni är där på en map och "krigar". Vilket av spelen är då bäst?

Anledningen till att jag lägger upp denna pollen är att jag är en gammal 1942 spelare som lagt ner sen en tid tillbaka, men nu vill börja spela MP nu igen. Jag märkte dock att det knappt finns några 1942 servrar för mig kvar med folk & hygglig ping. Utan alla verkar ha konverterat till BF2. Självklart så måste jag uppgradera min dator a la grande för att kunna spela BF2 så därför undrar jag om spelet är roligare än BF1942 som jag tyckte var det det bästa MP spelet.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad "taskig" du är och gör en sådan här omröstning!
Anledningen är att jag faktiskt har svårt att välja, båda spelen är, och var, för sin tid kanonbra! Har många fina minnen från min tid som bf1942-spelare, men gällandes utecklingen av spelet fram till bf2 är ju skillnaden på sina håll astronomisk.
På grund av sitt fina multiplayerläge, som slår det mesta annat jag spelat, vinner därför bf2!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Svårt val men BF1942 var faktiskt lite roligare, det var inte lika stor skillnad på "tråkiga" omgångar och banor i BF1942 medans B2 ibland kan kännas trisst som fasen, speciellt kinesbanorna.

Dock i det stora hela är BF2 bra, rekomenderar också att skaffa special forces det blir mer av det goda och inte dött som expansionerna till BF1942 tyvärr blev.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Eftersom BF2 är ett BF1942 som är förbättrat på i stort sätt alla punkter så vinner såklart BF2 om man jämför rakt av idag. Men BF1942 är minst lika bra om man tar hänsyn till när det kom ut samt att det var lite av ett nytt koncept. Förvisso fanns flera liknande och DICE hade ju gjort Codename Eagle innan, men BF1942 var ju en fullträff och känslan att upptäcka alla fräcka maskiner var oslagbar. Tyvärr är det nog omöjligt att ge BF1942-spelarna samma samma "wow"-känsla när de sätter sig vid BF2 men DICE lyckades mycket bra ändå tycker jag.

Jag röstar inte

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

det beror på vad man är ute efter.

jag personligen känner att BF2 är mer mark baserat

medan bf1942 var mer all around.
kändes som att kartorna var större där.

men BF2 är ett bra spel

Permalänk

BF1942 är ett jäkla nice spel. Men BF2 har precis allt som BF1942 saknade. Därför röstar jag självklart på BF2.

Jag får dock även kännslan av att banorna var större i BF1942. Antagligen pga den bättre grafiken så det är mycket mer krims krams utplacerat i BF2. Jag kan dock inte sätta fingret på vad jag föredrar mest.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Bf1942 var småtråkigt, men ändå förbannat coolt. Men inget slår Desert combat modden!

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

båda är ju riktigt bra spel så jag sku rösta för båda men det går uj inte så..

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

röstade på bf1942 då jag har fått mest glädje utav av det.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat BF2 så kan man nästan inte spela BF 1942, så BF2 vinner.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Alla mods till Battlefield 1942 gör att det är roligare...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

bf vanilla var så mycket mer. Underbart spel <3

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Har inte kört BF2, så i mitt fall var det inte så svårt att rösta.....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

BF2 är roligare för mig då jag föredrar modernare vapen, tanks osv, Har alltid tyckt att gamla vapen är tråkiga och jag har svårt att lära mig att använda dom på rätt sätt i spel. Så föredrar spel med mer nutida vapen i allmänhet.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Vietnam var roligast

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

bara jag som saknar BF V i omröstningen?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

KArtoran var större i B1942 då det var samma kartor hur många man än spelade, i BF2 finns det ju 16, 32 samt 64-spelar kartor.

alla kartor i BF1942 var gjort så dom inte skulle bli för små och ospelbara med 64-spelare.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jo igentligen borde man gjort en poll över BF2 vs Desert Combat.... det kanske någon ska göra?

Jag måste även säga att i pollen så ledde inte BF2 med så övertygande mycket i början. Hoppas denna pollen ligger uppe länge så många kan rösta i den (så kommentera gärna mycket här)

Nu har ju jag bara spelat BF1942 och jag tycker det är störtskönt. Efter jag la upp denna pollen så har jag lirat det ute på några servrar, och jag tycker det bara är så fruktansvärt bra. För det kräver en del skicklighet att kunna använda de olika vapnena rätt. Om jag ska jämföra med Desert Combat så räckte det ju med att det laggade till lite snabbt så hade någon N00B (sorry) tömt 30-skotts magasin mot en och mot ett sånt finns det 0 chanser att överleva.

Hur är nivån i BF2? Är kravet på skicklighet där jämförbart med BF1942, eller är det enklare i BF2 att ha ihjäl någon?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Battlefield 1942 är mycket roligare att spela än Battlefield2.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk

Helt klart Battlefield 2.
Battlefield 1942 VAR jävligt roligt, speciellt med DC-modden.
MEN, Battlefield har, som någon sa, det som Battlefield 1942 saknade och mycket, mycket mer.
Har inte spelat BF 1942 sedan jag skaffade 2'an.
(Vilket iofs, inte är så länge sedan)

Permalänk
Medlem

Den gången jag testade BF2 så tyckte jag att det var jäkligt svårt att träffa fienden. Även om man låg ner och låg still nån sekund innan man börjar skjuta så är det väldigt sällan som kulorna träffar fienden. Vapnena har en stor Cone of Fire även om man ligger still. Vilket jag blev väldigt irriterad på eftersom att man inte kan få bättre förutsättningar än just så så bör man kunna träffa tycker man. Fast det var rätt länge sen jag testade hemma hos polaren, så jag vet ju inte om det är patchat och så. Jag misstänker till och med att det var den första versionen av Bf2 jag spelade. Men just där så fick iaf jag inte en bra bild av spelet.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk

Jag tyckte inte att det fanns så mycket känsla på marken i 1942.
Finns det någon bra ww2-mod till bf2?
Hur har det gått med patcharna till bf2? om man installerar om på en nyformaterad dator, vilken ska man välja.
Just nu funkar inte bf2 alls för mig

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

den senast pathcen ska man välja, vilke annars ?=

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc