Permalänk
Medlem

Alla med 3500+, prestandatest

Efter att jag kommit fram till att min dator renderar otroligt segt (segare än den ska) i ett 3D program (cinema 4D) men verkar funkar bra i benchmark program tänkte jag göra en liten test här för alla med 3500+ processorer.

Ladda ner n-benchmark som finns på länken nedan. Och posta sedan va ni fick för CPU overall poäng.
http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Prestand...

Jag fick 2420 CPU overall, oklockad processor.

Permalänk
Medlem

Jag får 2190, men jag har XSI igång i bakgrunden.
Så det kan ju dra ner lite, men vet att jag inte fick så mycket mer när jag inte hade något mer igång.

Just därför jag sparar till en X2 4400+ eller opteron 175

Men du kan ju kolla maxons testprogram, väldigt bra för just rendering
http://www.maxon.net/pages/download/cinebench.html

och sen kan du jämföra här
http://www.3dfluff.com/mash/cbtop.php

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Kul tråd!
Jag fick med min AMD 3500+ Venice 2443 cpu overall oklockad i n-bench.

Men om din dator presterar dåligt i ett grafikprogram så beror väl det på grafikkortet? Jaja jag är en noob.

Permalänk
Medlem

GassseG

Ne cinema 4d renderar enbart med processor. alltså inte med graffekort. Vilket är synd så skulle det gå rätt mycket fortare

Permalänk

Har en 3500+ Newcastle. Stepping : (dh7-cg)
Oklockat får jag:
N-Bench Score 2969 Marks
FPS Average 81.23 FPS

Känns som om Newcastle står sig bra mot de nya kärnorna ändå.. =o)

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

sorry att jag lånar tråden lite:

jag fick 2488p i cpu overall med min sempron + oc som i sign, är detta bra eller dåligt?

GasseG fick ju liknande resultat med sin 3500+ venice, dock oklockad, men den borde väl dänga skiten ur min sempron?

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S.Shooter
Har en 3500+ Newcastle. Stepping : (dh7-cg)
Oklockat får jag:
N-Bench Score 2969 Marks
FPS Average 81.23 FPS

Känns som om Newcastle står sig bra mot de nya kärnorna ändå.. =o)

Ja om din prolle är oklockad så får ju gärna någon göra ett litet inlägg om hur det ska vara egentligen!? Samma eller i närheten kan jag ta men 500 poäng är lite väl mkt för att bara släppa förbi!

fylgie: Har du klockat din? Om så är fallet så kan ju inte dina värden vara med riktigt, eller vad tycker du själv.

Permalänk

Fick 2562 med oklockad newcastle, dock med massa grejjer igång i bakgrunden.

Tror att S.shoter har kollat på fel värde, det är nog total poäng du har kollat på...

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Tackar för det inlägget LasseKongo *puhh*.

Mitt overall overall score s.a.s är 2787 poäng.
Men era newcastlecpu:er verkar tugga på något bättre än winnie o venice.....grattis.

Permalänk
Medlem

Lite o.t detta men blir lite konfunderad...
Sitter på en gammal XP2400@XP2600 och körde nbench. Fick Overall på 2400 och cpu overall på 2173.
Va sjutton ! Skiljer det inte mer på en över tre år gammal cpu och betydligt modernare venicar ?? Blir lite frustrerad, knappt nån ide att byta upp sig isf...Visst, benchmarkprogram är väl inte hela sanningen, men ändå...
Borde ju skilja mycket mer

Permalänk
Medlem

GasseG: jomen.. om man får samma prestanda med en överklockad sempron för 6-700kr som med en 3500+ för 1800-1900kr så måste ju nåt vara fel..?

Vart ligger då hela meningen i att köpa en cpu för dryga tusenlappen mer?

Edit: och de ligger ju på ungefär samma klockfrekvens. en 3500+ ligger ju på 2.2 ghz, och min sempron ligger på ~2,27ghz.

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fylgie
GasseG: jomen.. om man får samma prestanda med en överklockad sempron för 6-700kr som med en 3500+ för 1800-1900kr så måste ju nåt vara fel..?

Vart ligger då hela meningen i att köpa en cpu för dryga tusenlappen mer?

Edit: och de ligger ju på ungefär samma klockfrekvens. en 3500+ ligger ju på 2.2 ghz, och min sempron ligger på ~2,27ghz.

För att om jag skulle vilja överklocka så skulle jag spöa din gamling antagligen!? Var frågan verkligen genomtänkt?

Jag sitter här med min AMD 3500+ den är sval som en atlantbris, tyst med originalfläkt och arbetar tillräckligt snabbt när det behövs.....jag är väldigt nöjd!

Men nordbryggan glöder på det jävla ASUS A8N-sli och det är jag väldigt missnöjd med.

URSÄKTA OT!

Permalänk
Medlem

Herregud.. man kan va lessnare för mindre.

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem

3500+ Venice oklockad
2698 p

Permalänk
Medlem

hms

bara 2996 med min opty?

Kanske lite OT, fast kan ju vara kul med fler resultat

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk

x2 4400+ fick 2831p

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
hms

bara 2996 med min opty?

Kanske lite OT, fast kan ju vara kul med fler resultat

N-Bench Score 3891 Marks
FPS Average 106.60 FPS

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
N-Bench Score 3891 Marks
FPS Average 106.60 FPS

Fick overal score 2742
Och Fps Average 150.99 Fps

Visa signatur

AMD 64 x2 3800+ | Twinmos 2 gb ddr | Western digital raptor 74 gb + Seagate 320 gb | XFX 7800gt | qpad xxxl | Razer diamondback Plasma | Creative SB Audigy 2 | 22" crt Samsung

Pc Mark 05: 5341 p

Permalänk
Medlem

3137 med nya burken

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch