Permalänk

Nätverkskortet realasear ip't

Hej!

Efter jag formaterade min dator härom dagen, började mitt nic realasea ip't automatiskt. Efter någon timme slutade internet att fungera.

Då provade jag med en reboot och det fungerade igen. I en timme. Så jag provade att stänga av "Tillåt att datorn stänger av den här enheten för att spara ström", utan resultat.

Internet fungerade klockrent innan ja formaterade, då körde jag xp sp2. Men när ja installerade på nytt körde xp sp1, så jag trodde att felet kunde ligga där(?). Så jag installerade sp2 och alla andra uppdateringar på windows update. Då fungerade det iaf i några timmar. Men nu är det likadant igen.

Provade även att uppdatera drivrutinen på nic'et. Inget resultat där heller.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Nic: Realtek
ISP: BBB 10mb fiber

Tack på förhand.

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.

Permalänk
Medlem

Provat med ett annat nic?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Verkar som det har löst sig. Jag avinstallerade Panda Antivirus, och nu har de varit uppe i säkert 2.5-3h.

Visa signatur

.:. MSI K8T Neo FISR-2 .:. Ahtlon64 3000+ .:. 2x256 TwinMos-Winbond .:. C3D Radeon 9800 Pro .:. 120gb Maxtor Diamondmax 9 .:. Aopen H700A + Chieftec 420w .:.