Grafikproblem med NFSMW

Permalänk
Medlem

Grafikproblem med NFSMW

Jag har letat som en tok nu men hittar ingen mer eller mindre officiell NFS Most wanted-tråd. Det är så att jag har problem med grönt flimmer i spelet. Det är dels i menyn men framförallt när jag spelar. Syns ganska tydligen på kartan i screenshotet. Jag uppdatera just spelet till version 1.3 vilket hjälpte lite men problemet kvarstår än. Grafikkortet är ett Geforce FX5950 Ultra.

Någon som vet vad problemet är och hur jag kan lösa det?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Vet inte vad problemet är men jag har hört att alla grafik kort som heter något med FX suger...

Visa signatur

LazyPunK

Permalänk
Medlem

Överklockat grafikkortet? Kan även bli så om det är för varmt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyPunK
Vet inte vad problemet är men jag har hört att alla grafik kort som heter något med FX suger...

Tack för ett jävligt givande inlägg..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lz
Överklockat grafikkortet? Kan även bli så om det är för varmt.

Nej, det har jag ej gjort. Kan det hjälpa att bara öppna chassit?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Kolla vad du har för temperaturer.

Permalänk

Det är ailens som har landat och kommer sälja alla dina bilar.

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

sägs vara mycket buggar i nfsmw

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg

Nej, det har jag ej gjort. Kan det hjälpa att bara öppna chassit?

Ja, det kan det göra. Du borde även kolla upp hur varmt kortet blir, om ditt kort har inbyggd temp-sensor så står det i exempelvis Everest.

Permalänk

lite ot kanske nu men var laddar man ner version 1.3 till most wanted?

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Island
lite ot kanske nu men var laddar man ner version 1.3 till most wanted?

http://www.google.se/search?hl=sv&q=need+for+speed+most+wante... -.-

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lz

Ja, det kan det göra. Du borde även kolla upp hur varmt kortet blir, om ditt kort har inbyggd temp-sensor så står det i exempelvis Everest.

Ingen aning om jag har det. Är det detta program vi pratar om? http://www.lavalys.com/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Island
lite ot kanske nu men var laddar man ner version 1.3 till most wanted?

http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/nfs_most_wanted/nfsmwpat...

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg
Ingen aning om jag har det. Är det detta program vi pratar om? http://www.lavalys.com

Precis det som jag menade. Du hittar temperaturen under Dator-->Sensor.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwoMp
sägs vara mycket buggar i nfsmw

Aww sej en bugg, jag har nästan klarat av spelet 78% å ja har aldrig stött på en bugg i NFSMW

För övrigt ett väldigt skoj spel:)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har inte heller stött på några buggar Patcha till 1.3 om du nu skulle hitta några, fixlisten för patchen är asliten, bara lite MP-skit.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyPunK
Vet inte vad problemet är men jag har hört att alla grafik kort som heter något med FX suger...

Suger? Nej, det tycker jag inte. Fungerar perfekt att arbeta med. Visst, man köper säkert nya/dyra grafikkort för att spela spel, men en del prioriterar kanske inte grafikkortet.

Ontopic:

Har du kollat att du har installerat alla nya drivrutiner, klockat ner lite, och drivrutiner till moderkort o.s.v?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lz

Precis det som jag menade. Du hittar temperaturen under Dator-->Sensor.

Då gör vi ett försök lite senare idag. Tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar

Suger? Nej, det tycker jag inte. Fungerar perfekt att arbeta med. Visst, man köper säkert nya/dyra grafikkort för att spela spel, men en del prioriterar kanske inte grafikkortet.

Ontopic:

Har du kollat att du har installerat alla nya drivrutiner, klockat ner lite, och drivrutiner till moderkort o.s.v?

Ska dubbelchecka det, har för mig att liknande problem uppstod i NFSU1 och 2, fast i mycket mindre skala. Har också märkt att problemet existerar i princip inte när man precis börjat spelat sen blir det värre och värre. Kanske har något att göra med överhettning.

Visa signatur

:)