Permalänk
Medlem

Ändra upplösninga via hemsida

Undrar om man kan länka till något på min hemsida som gör att besökarens upplösning ändras till det jag bestämmer? Kan man ordna sånt?

Visa signatur

***P4 3.0 *-* 128 mb Grafik Nividia *-* 160 gb HDD *-* 1024 RAM***

Permalänk

Tror inte det nej

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem

Re: Ändra upplösninga via hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kungsvea
Undrar om man kan länka till något på min hemsida som gör att besökarens upplösning ändras till det jag bestämmer? Kan man ordna sånt?

eh .. knappast ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Ja det kan du genom att skriva en activex som användarna får ladda ner.

Men låt mig säga så här det är en idiotisk idé att tro att dina besökare vill att du ska få ändra deras upplösning. Så tänk om direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha det måste vara det värsta tricket någonsin för att slippa koda ordentligt

Visa signatur

Server 1 - P2 233MHz 224MB RAM. | | Server 2/Laptop 1 - P3M 933MHz 256MB RAM. | | Laptop 2 - P4HT 3.2GHz 1024MB RAM. | | Laptop 3 - PM 1.86GHz 512MB RAM. | | Stationär 1 - P4 1.7GHz 256MB RAM. | | Stationär 2 - P2 400MHz 512MB RAM.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

Re: Ändra upplösninga via hemsida

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kungsvea
Undrar om man kan länka till något på min hemsida som gör att besökarens upplösning ändras till det jag bestämmer? Kan man ordna sånt?

vad hade du själv tyckt om du surfade in på en hemsidan, som sedan ändrade din upplösning?

Permalänk
Medlem

Typ 102x76 ^^

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Man kan väl öppna cd-läsaren med någon activex så varför inte?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför skulle du vilja göra det? Eller en ännu bättre fråga, varför tror du att de som ska använda site vill låta dig göra det?

De flesta bildskärmar har en optimal upplösning, och i de flesta fall så är de inställda på den. Jag skulle ärligt talat bli förbannad om jag gick in på en hemsida som försökte ändra min skärmupplösning (som tur är så är det inte så troligt att det kommer hända, eftersom jag kör mac), jag menar, jag blir gruvligt arg på sidor som kräver att hoppa upp i en pop-up av någon särskild storlek. Då är det verkligen någon idiot som kallar sig webdesigner som inte har en aning om vad den håller på med egentligen som har varit i farten.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs