Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Mac är en pc, något mer du vill att vi inte ska kunna klaga på?

Men i vanlig mun menas med PC "IBM PC" compatible, där Mac inte faller in
http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_PC

Permalänk
Medlem

Visual C++ 2005 Express Edition

Vägrar funka, bara jävlas med mig hela tiden...jag har följt alla steg, gjort allt i alla hjälpfiler som är relevanta...shite. Simply shite.

Återkommer med tvåan...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk

-Xfire (otroligt komplicerad GUI och jag fattade inte ett dugg, avinstallerades med en gång)

-Winamp/WMP (iTunes > Winamp/WMP)

-Steam (blah säger jag bara)

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Men i vanlig mun menas med PC "IBM PC" compatible, där Mac inte faller in
http://en.wikipedia.org/wiki/IBM_PC

Nej, med förkortningen PC menas "Personal Computer". Det är windowsfanatikerna som fått för sig att annat än detta menas med förkortningen som skapades på 80-talet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_computer

Dessutom: Mac är numera ibm-kompatibla, vinner jag?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

1. Windows Messenger. Så jäääääääääääääääävla jobbigt program när det väl envisas med att starta och när man försöker stänga skiten så står det "Windows messenger kan inte stängas av för att andra program kanske använder det blab lablablabbablablalblaaaa"
2. Diskrensing i Windows. Också dumt, jobbigt program för idioter (förlåt alla idioter som använder det )

Permalänk
Medlem

Vad menas med sämsta? Sämst fungerande, farligast, tråkigast, minst användningsområde, osv?
Jag får väl ta och säga virus i allmänhet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Visual C++ 2005 Express Edition

Vägrar funka, bara jävlas med mig hela tiden...jag har följt alla steg, gjort allt i alla hjälpfiler som är relevanta...shite. Simply shite.

Återkommer med tvåan...

Hahahahaha, ja jävlar.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
2. mIRC. Maken till segladdad irc-klient får man leta efter! Dessutom börjar den få något av en fjortisstämpel, då 99% använder den.

Guuud vad löjligt jag tycker detta hat mot mIRC är. Det är ungefär som det allmänna Teliahatet som var så populärt för ett par år sedan. Det är en oerhört smidig klient som det går att göra väldigt användbara script i med mycket liten ansträngning. Och sen att det får "något av en fjortisstämpel"... Herreminje... Måste man köra obskyra småprogram som ingen har hört talas om för att inte vara fjortis i din värld eller? Använder du Windows? ...

Slut på flamandet, härligt att se att så många avskyr Sonys horribla ursäkter för mjukvara. Det blir snabbt ett mindre projekt att överföra tre mp3s till sin minidisc. Men jag måste säga att SonicStage är BRA mycket enklare, nu tar det "bara" 10 minuter istället för 15.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte spenderar tid med dåliga program, utan jobbar mer efter principen "om du glömmer att du sitter vid en dator så är programmet bra" - principen, så drar jag upp det program som innehåller den med motbjudande kombinationen:

Ett måste-ha program som jag använder dagligen och som så gott som alltid levererar perfekta resultat, kombinerat med att det är oerhört tungdrivet, segt i gränssnittet och fyllt med tonvis av funktioner och inställningsmöjligheter som inte bara tränger sig på en aktivkt utan som ingen vanlig svensson använder sig av någonsin: ADOBE ACROBAT READER. Det är kraftig Microsoft-varning på det numera - dvs strålande idé men en implementering under all kritik.

Nästa program är något som inte ens barn använder längre, och som så gott som helt saknar någon praktisk användbarhet i någon datoranvändares vardagliga arbete numera: MS PAINT.

Vidare är Reals program åt helsike för omständiga för att endast vara en enkel web-mediaspelare utan direkta save-funktioner.

Som avslutning kan man konstatera att den här tråden fyllts av diverse nollor som använder sin tid åt att klanka på dem på toppen - ungefär som att alla har en åsikt om Göran Persson och de flesta försöker utmärka sig själva genom att gå emot strömmen. Internet Explorer t.ex. må ha brister. Men den som söker efter den perfekta datorimplementeringen av mjukvara - dvs en perfekt värld - kan titta i månen. Det finns inte. Frågan är snarare hur mycket jobb du lägger ner på att jobba med att få datorn att fungera bra i förhållande till hur mycket jobb du får gjort.

Dator har jag för att göra arbete bättre och snabbare, inte för att göra datorn bättre och snabbare på att arbeta. Har man gått över den linjen där man ägnar mer tid åt verktygens funktionalitet än vad man skaffade verktyg överhuvudtaget för, så kallas man för Nörd. En nörd är någon som fokuserar på en del av världen stor som ett knappnålshuvud och polerar knappnålshuvudet för att få det absolut runt - vilket han aldrig kommer att uppnå i vilket fall.
Problemet med nördar är när de tar de värderingar som funkar för dem i sin datorvärld och överför det på den övriga världen som inte bara fokuserar på en enda sak. Det är då dom som jobbar med datorer och support får sortera ut alla begrepp och gå in och hjälpa vanligt folk med att ta bort och återställa systemen från ideella otyg och förklara olämpligheterna med allahanda alternativa programlösningar - Firefox, quicktime alternative, Real alternative, VLC, FoxitReader, NOD, Totalcommander, MyIE, Samurize, Codecpacks och allehandla automatiska systemoptimizers etc etc etc.

Svensson, och vad som gör datorn användbar för henne:
- Snabbhet och effektivitet
- Max output med Min input
- Konformitet
- Kompatibiliet

Svensson kan inte så mycket, så vad bör hon använda för program för att uppnå bästa möjliga resultat på minsta möjliga tid, med minsta möjliga inlärning och ansträngning, med ett program som finns tillgängligt på maximalt antal datorer så hon kan gå vart hon vill och jobba, och leverera i ett format som maximalt antal användare kan ta del av utan tillbehör som inte ingår i Windows/office paketen ..?

Hon kan ju inte så mycket, så vissa låter sig faktiskt övertygas av påståenden om att IE är näst intill oanvändbart och FF det enda tänkbara. Men ta då Firefox, Quicktime alternative, VLC, Foxitreader, totalcommander, OpenOffice, MyIE, winamp etc etc. Ta och försök passa in dom programmen i ekvationen ovan, så får vi se om de löser problemen åt henne - eller om dom ställer till mer jobb än de löser åt henne.

Man kan klaga på trafikolyckor och säga att de är ett hot mot vår säkerhet. Men om vi antar att Toyota säljer flest bilar i världen så sitter en hel del folk här och säger att Toyota är asdåligt, med den banala motivationen att Toyota är den mest förekommande bilen på våra vägar och därigenom också ansvarig för flest olyckor. Det är samma sak som att säga att om FF går förbi IE i antal regelbundna användare, så kommer FF att vara lika klandervärt som IE är.

och är inte det ett rätt så fet-jäkla banalt sätt att tänka överlag? Ett sätt att tänka som kommer ifrån en insnöad övertygelse om en värld där inget utom 'det enda tänkbara' duger? dvs en omöjlig värld.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk

hahaha, amen broder!

Permalänk

jag måste bara säga at efter IE så kommer nog ICQ på andra plats har instalerat det 3ggr och har blivigt tvungen att om formatera efter 1 vecka alla 3 ggrna

Permalänk
Medlem

Ja, Realplayer och QuickTime är som sagt väldigt värda en plats i papperskorgen.
Förstår inte alla som klagar på MSN Messenger. Det går fortfarande att köra på 6.2? (Funkar iaf för mig.) Så slipper man allting i 7.0 och 7.5

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Angående klagandet på paint. Jag tycker det är ett ganska andvändbart program. Om man ar en screenshot går det snabbt att klistra in och spara. Eller bara skriva, rita nått jättesnabbt i en bild. Detta eftersom det går snabbt att starta. Sen kan man ladda ner a-patch till MSN så tar man bort allt störande som reklam o skit.

Och ska jag säga nått ondskefullt får det bli Internet Explorer och windows 98

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk

IE och Norton AV

Permalänk
Medlem

Snackar vi buggiga program eller dåliga program?
Hur som helst dom program som orsakar mig (skrivit tidigare i tråden) som systemadministratör( och dom andra sysadmin jag pratar med) är....
FAP liknande program
Antivirus program

Det vore bra om det gick lättare att felsöka var det strular och inte bara sitta med kernel.dmp och sitta och försöka klura i den. Jag vore gladare om MS boostade sin debugger och liknande med typ det dubbla. Just nu ex sitter jag och jagar varför exchange tömmer ett mail på ca20-25 på info(mailet blir tomt men subject och liknande kommer fram).

Visa signatur

...

Permalänk

1. Windows Me - eftersom det finns ingen mening med detta OS.
2. Internet Explorer - Segt, Virus, kraschar hela tiden m.m.

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

1.Mozilla Firefox!
Fick ett virus genom det som gjorde att en ballongruta hoppade upp varannan sekund.

2.WOW(om ni vet vad det är)
Det ser ut som förstorade modeller ifrån WC3.

Visa signatur

:ENA

Permalänk

WindowsXp - Jävla hemmapular OS... gissa om jag uppskattar win2k pro efter detta.

Realplayer & Quicktime - Vafan... måste jag ha något av dessa skitmjukvarorna för att kunna kolla på min porr ifred så då får det fan vara... iväg med allt sådant mao (obs... inlägget ska tas med en nypa salt med kärnan står jag för).

seeyoo: ehhh... det är snarare IE som inte renderar sidor korrekt... att utvecklare sedan utvecklat för IE är en annan sak.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Avstängd

TomKe: Skulle det vara okay om jag bifogade ditt inlägg till några Mac- fanatiker? Tycker det är helt lysande

Permalänk
Medlem

TomKe; Hur får du in VLC, Real Alternative etc in till att vara olämpligt för Svensson? Små, enkla mediaspelare som spelar alla filer utan krångel? VLC behöver inga isntällningar, codecs etc, utan bara öppna filen och köra... den spelar allt.

Real alternative är ju samtidigt bra mycket snabbare / enklare än originalet. I övrigt tycker jag du har rätt i mycket av det du säger. Men för Svenssons faller det mesta när det gäller datoranvändaren på "the cardinal rule of technology"; En funktion till är en funktion till som kan krångla.

Hursom;

Quicktime och Real Player är mjukvaror som står högt på min shitlist.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
Man skulle ju hellst se att ALLA började använda mIRC men det är väl förmodligen en omöjlighet. Det kan inte bli annat än fem skitsura bin. [/B]

Bara för det så nominerar jag mIRC, eller vi säger IRC istället. Bra koncept, pungit utfört. Nu finns det kanske massa olika tillägg och kraffs som gör det bättre, men det orkar jag inte efterforska i. Men det är fortfarande krångligt, tråkigt fult och allmänt kasst.

Sen tar vi och nominerar DC++ versionen när dom tvingade på alla THH eller vad det heter. Jag kör 401 så kanske är versionen efter. I vilket fall så var det ju inte annat med problem med skiten. Göra om hashen varje gång, åh vilket skräp det var.

Permalänk

1. Windows XP, tacka vet jag Windows 2000.

2. Norton Antivirus.

Lite svårt så här på rak arm.

Mvh Magnus

Visa signatur

Unix brings the power.

Permalänk
Medlem

[SIZE="-2"]Inlägget är raderat av xphaze. Personangrepp tolereras inte, läs reglerna.[/SIZE]

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F1ay3R
1.Mozilla Firefox!
Fick ett virus genom det som gjorde att en ballongruta hoppade upp varannan sekund.

De ligger nog i ditt eget fel tror jag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
De ligger nog i ditt eget fel tror jag.

Haha..hade säkert inte blivit sån reaktion ifall han skrivit att det var genom IE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Haha..hade säkert inte blivit sån reaktion ifall han skrivit att det var genom IE

helt rätt, hehe

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85

Givetvis inte. Då hade det ju inte varit hans fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Givetvis inte. Då hade det ju inte varit hans fel

aah, touché

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

1. Microsoft Windows (alla versioner hittills)
2. Internet Explorer

De igenom tiderna sämsta programmen som någonsin skrivits.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Norton Antivirus
Zone Alarm

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Linux kärnan .. varför motivera när ingen annan gör det ..