skulle någon kunna hjälpa mig med överklockning??

Permalänk
Medlem

skulle någon kunna hjälpa mig med överklockning??

Jo jag har en AMD 64 3200+ winchester 512kb
jag har en artic cooling freezer som cpu kylare.
och jag undra om någon kan hjälpa mig att överklocka processorn för jag vet inte hur mycket man ska klocka över.

och ram har jag ett pc 3200 apacer 512 mb 400Mhz CL 2.5
och ett pc 3200 kingston 512 mb 400Mhz CL 3.0

har ett ati radeon 9600 pro 256mb
och jag undra om någon kan hjälpa mig att överklocka processorn för jag vet inte hur mycket man ska klocka över.

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk
Medlem

lääääääääs FAQ... man måste plugga för att få MVG... glöm aldrig det (eller fuska, inte att rekomendera )

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen alla andra säger som jag...

NEJ.

Överklocka på egen hand. så här ska du göra. Läs faq, finns i den här avdelningen av forumet, så du hittar den nog. Titta sen i din bios. Läs sen faq igen, titta mer i bios. Hojta här om det är nånting du inte förstår, läs faq igen, och rota lite mer i bios. Om du känner dig modig, testa nånting av det du lärt dig ur faq'en, annars upprepar du ett par gånger till.

Lycka till.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

men vadå faq finns de då?

Visa signatur

[NZXT H440 RED][Corsair AX750w][ROG ASUS Maximus VII HERO][Intel i5 4690K][Noctua NH-U1S][Corsair Vengeance 2x8GB][ASUS DirectCUII Radeon 7970][Samsung SSD EVO]

Permalänk