JOS mp-110 som inte startar (nån som har samma spelare?)

Permalänk

JOS mp-110 som inte startar (nån som har samma spelare?)

Jag har en Jens of Sweden som alltid har fungerat bra men efter jag hade pluggat in den i en Mac och tagit bort alla filer så reagerar den inte när man trycker på ON-knappen. Kanske är det så att jag raderade några "systemfiler" som var nödvändiga, som vanligtvis är dolda i Windows, men inte i Mac OS. Jag har provat att uppgradera firmware och formatera om, samt att resetta den, men inget hjälpte. Nu tänkte jag bara be nån om hjälp med att skicka mig dom filer som ligger som standard på spelaren. För att se dom i Windows måste man nog visa dolda filer också. Vore väldigt tacksam om nån kunde göra ett försök!

Permalänk
Medlem

Den enda filen som syns i utforskaren när även skyddade operativsystemfiler är avbockad är SETTINGS.DAT, 1kB stor, den är du väl inte intresserad av?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Prova Jens support! Enligt hans egen utsago här på forumet så ska den vara ny och med förbättrade rutiner så du får nog svar blixtsnabbt ;).

Rapportera sedan tillbaka hur det gick är du snäll.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Den enda filen som syns i utforskaren när även skyddade operativsystemfiler är avbockad är SETTINGS.DAT, 1kB stor, den är du väl inte intresserad av?

Ja, för den har inte jag, du får gärna skicka den!
Fungerar inte det så får jag väl testa supporten...

Permalänk
Medlem

Kolla din inbox, lycka till och hoppas filen hjälper.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

Om du pluggar in den i en Mac måste du vara uppmärksam på att en Mac-dator placerar filer på spelaren som är "osynliga" (dolda). Formatera spelaren i Windows och du har löst problemet. Om du undrar hur du tar bort inställning i din Mac för att detta inte ska hända i framtiden hör du av dig till oss.

Mvh

Jens
Jens of Sweden

Permalänk

Annars kan du lägga in i-Bead's firmware. Det gjorde jag på min mp120 efterso inet inte vill hjälpa mig...

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

Stoppade i min fd 110 i macen flera gånger, inget utöver det som ska hända, hände...

Visa signatur
Permalänk

nikce,

i vår nyaste version så finns inte detta problem längre, dubbelkollade med våra tekniker.

Mvh

Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden
nikce,

i vår nyaste version så finns inte detta problem längre, dubbelkollade med våra tekniker.

Mvh

Jens

Den fanns inte på min när jag hade den heller, detta var över ett år sedan! Den funkade galant med PowerMacen i skolan.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden
Om du pluggar in den i en Mac måste du vara uppmärksam på att en Mac-dator placerar filer på spelaren som är "osynliga" (dolda). Formatera spelaren i Windows och du har löst problemet. Om du undrar hur du tar bort inställning i din Mac för att detta inte ska hända i framtiden hör du av dig till oss.

Mvh

Jens
Jens of Sweden

Jag har formaterat om den i Windows nu och dessutom uppgraderat till senaste firmware, men problemet kvarstår. Den reagerar inte när jag trycker på startknappen, m a o den startar inte. När jag sätter i USB-sladden går den igång som vanligt och displayen tänds. Skumt va? Vad kan vara fel egentligen?

Permalänk
Medlem

Det är inte knappen som är trasig? Det har den varit två gånger på min mp-110.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jilldris
Det är inte knappen som är trasig? Det har den varit två gånger på min mp-110.

Det finns inga problem på Jensas modeller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden
Vi har sålt tiotusentals spelare och har inga problem överhuvudtaget med våra modeller, firmware uppgraderingar löser alla enklare mjukvarufel. Det fel som funnits har varit på modellen MP-130 där det gällade hörlursuttaget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Batteriet är slut, du kan köpa ett nytt på vår webbsida, det finns även en enkel manual hur man byter det snabbt. Normalt sett fungerar batteriet cirka 18-24 månader om man laddat det "dagligen".

Mvh

Jens

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOS-JensofSweden
Batteriet är slut, du kan köpa ett nytt på vår webbsida, det finns även en enkel manual hur man byter det snabbt. Normalt sett fungerar batteriet cirka 18-24 månader om man laddat det "dagligen".

Mvh

Jens

Den är använd runt ett år och laddad i snitt en gång i veckan. Dessutom fungerade batteriet bra och räckte länge innan det här hände.