Snabbast upp i lvl 60 på wow?

Permalänk
Medlem

normalt ligger väl mellan 12-20 dagar hade min char uppe i lvl 50 på 5-6 dagar sen så orka ja inte köra mer hardcore... när jag väl nått lvl 60 låg ja på 12 dagar. Min första charakter tog 16 dagar

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

10 dagar för mig

Permalänk
Medlem

lvl 24 nu på 2 dagar Inte mycket kanske men jag speedlevlar inte. Utan flummar runt mycket och utforskar och hjälper andra

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

13dagar för min första gubbe. Kunde nog gjort det lite fortare, men man måste ju utforska lite när man precis börjat.

Edit: Om någon hittar en fin guide på hur man levlar fortast, gärna med en mage eller priest får ni gärna posta länken här. Jag är otroligt sugen på att hardcorespela en gubbe till 60

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Vet att en på den servern jag lirar på, näst nyaste servern, Ahn Qiraj, kom upp till lvl60 på 6dagar och 2timmars playtime. UD Rouge

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

Blir det ens roligt när alla når lvl 60 på en vecka eller två? Vad finns det egentligen för roligt i WoW som inte finns i andra MMORPG, tex DAoC?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Ca 12 dagar tog det för mig att komma upp till lvl 60 med min Paladin och då tog jag det ändå väldigt lungt, maxade Mining och tränade BS till ca 280 och grindade från lvl 56-60 själv i EPL och WPL i hopp om bra drop så jag kunde få råd till Epic Mounten vid 60 men kom bara upp i ca 300g och nästan exalted i IF som Human Paladin sen slängde jag Paladinen och slutade spela.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Blir det ens roligt när alla når lvl 60 på en vecka eller två? Vad finns det egentligen för roligt i WoW som inte finns i andra MMORPG, tex DAoC?

Notera att det handlar om /played, så om du inte spelar dygnet runt tar det definitivt mer än "en vecka eller två"
WoW har inget speciellt faktiskt som inte finns någon annanstans, men det är rätt roligt ändå.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Ding lvl 60 för 4 dar sedan.
/played = 24 dar (dygn), 4 timmar

Edit: Jag har haft spelet i fyra månader.

24 dygn gånger 24 timmar: 576 timmar.

Edit 2: Fy helvete

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Koreanerna buggade sm när de fick upp magen på 2 dagar, gjorde nåt vid ingången så de hamnade ovanpå instanse. Sen kunde du pulla alla mobs utan att de kunde slå han och aoea.

Fan heller att det var en bugg, det var ett fusk. Men nu när blizzard har warden så blir man bannad 100% om man använder det. (finns även speedhack o teleport i samma fusk)

Permalänk
Medlem

Jag har 11d 20hrs, på min senaste karaktär, L60 Shaman. Men det hade väl gått att få ner en del om man hade nyttjat rested-systemet bättre.
Det skulle förresten ta 40 veckor (inte in-game) att vara rested HELA vägen till 60. Men då skulle man ju få nästan halva in-game speltiden.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Avstängd

med andra ord spelet är för lätt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

jag har spelat sen maj tror ajg det va, ligger fortfarande på lvl 42 (fast jag har ju tappat intresset för spelet för länge sen)

Permalänk

Hur kollar man hur länge man spelat ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
med andra ord spelet är för lätt.

Nej, utmaningen börjar på level 60

Berra: /played

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

11 dagar ..går att göra det snabbare om man bara grindar, men det är ju så tråkigt.

Snabbaste på våran server (ravencrest) var en troll mage som heter Wrain. Inte säker men jag tror han levlade till 60 på 3 dagar.

Permalänk
Medlem

11 dagar med min första lvl 60 (druid). Max herb/alch och fishing, så det går säkert att göra mycket fortare.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Blir det ens roligt när alla når lvl 60 på en vecka eller två? Vad finns det egentligen för roligt i WoW som inte finns i andra MMORPG, tex DAoC?

Något måste det iaf vara om de har över 5 miljoner regristrerand konton och en av dem är i Europa. Tror inte Doac eller vf det heter har det:D men rätta mig om jag har fel:)

För det första är speluplevelsen mycket bättre i WoW, bätttre av det "sociala". Roligare quests och allting. Lirade 14 dagar trial men fan va slöt toch tråkigt spelet var. grått och trist även där det var grönt.. allt var för simpelt på något sätt

Permalänk
Medlem

Är uppe i 11,5 days och är level 46

Edit: Dock har de blivit lite för mycket boost i mindre instancer på sista tiden.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

En lvl 60 rogue har jag spelat upp själv tog ca 18 dagar ingame (första gubben), Två andra har jag bottat upp ca 15 dagar på varje
(Slutat spela) säljer min botkey för 15 dollar paypal, kostar 25$ ny min funkar lika bra!

www.wowglider.com

Permalänk
Medlem

21 dagar ingame till 60. Nu har jag 35 totalt.

Permalänk
Medlem

tog mig 13 dagar men är helt övertygat om att det kan gå mycket fortare om man bara grindar och vet var man ska^^

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Något måste det iaf vara om de har över 5 miljoner regristrerand konton och en av dem är i Europa. Tror inte Doac eller vf det heter har det:D men rätta mig om jag har fel:)

För det första är speluplevelsen mycket bättre i WoW, bätttre av det "sociala". Roligare quests och allting. Lirade 14 dagar trial men fan va slöt toch tråkigt spelet var. grått och trist även där det var grönt.. allt var för simpelt på något sätt

Nej, knappast många spel som kan tävla med WoW om mest andel anhängare. Men något av det roliga är väl det faktum att många WoW spelare gör alt chars hela tiden trots deras lvl 60 eftersom det inte finns speciellt mycket att göra när man faktiskt når så högt. Och sen tror jag mycket av WoW's popularitet kommer från två saker.

1. Blizzard gjorde det, vilket innebar en enorm hype, vilket bidrog till en massa människor som startade att spela det. Och som vi alla vet är MMORPG beroendeframkallande

2. Word of mouth. Man spelar det man får höra talas om och det ens vänner spelar. Även om det inte är det bästa spelet där ute.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Jag spelar mage själv och är nu på 49.
vore lite intresant att läsa någon såndär "lvla din mage på 7 dagar" guide.

någon som har någon länk?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
Jag spelar mage själv och är nu på 49.
vore lite intresant att läsa någon såndär "lvla din mage på 7 dagar" guide.

någon som har någon länk?

Det behövs inte mycket till guide för det.
Välj ett bra ställe där det finns gott om fiender, som är 2-3lvls under dig. Sen är det bara att grinda konstant hela tiden. Köp ny fireball och fireblast, resten kan du skippa. Tills du blir lvl60.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Men något av det roliga är väl det faktum att många WoW spelare gör alt chars hela tiden trots deras lvl 60 eftersom det inte finns speciellt mycket att göra när man faktiskt når så högt.

Fel enligt mig. Sedan jag blev 60 har min speltid snarare ökat än minskat med min main. Jag har alltid planerade saker att göra. Raider 3-5ggr/vecka. Har aldrig haft så fullbokat schema. Och ändå är jag inte i en "elite guild"

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Något måste det iaf vara om de har över 5 miljoner regristrerand konton och en av dem är i Europa. Tror inte Doac eller vf det heter har det:D men rätta mig om jag har fel:)

För det första är speluplevelsen mycket bättre i WoW, bätttre av det "sociala". Roligare quests och allting. Lirade 14 dagar trial men fan va slöt toch tråkigt spelet var. grått och trist även där det var grönt.. allt var för simpelt på något sätt

mja tycker du pve är underhållande så är det väll ok, men tycker du som mig att PvP är det enda som räknas så är det faktist ganska jävla skittråkigt efter ett tag.
Även om jag blandar PvP med endgame PvE instancerunes.
Grymt dryg sak i WoW är att det tar så grymt långt tid allt man ska göra.

PvP delen är ganska dryg, seg och enformig. Finns inga som helst mål för Horde / Alliance som realm att nå upp till, enbart inviduella honorpoints.

Så vill du spela PvP - Spela Dark Age of Camelot , Grymt mycket bättre PvP :). ska själv börja spela det igen när nästa expantion kommer, ska bara bli rank 13 i WoW först ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Fatrix
mja tycker du pve är underhållande så är det väll ok, men tycker du som mig att PvP är det enda som räknas så är det faktist ganska jävla skittråkigt efter ett tag.
Även om jag blandar PvP med endgame PvE instancerunes.
Grymt dryg sak i WoW är att det tar så grymt långt tid allt man ska göra.

PvP delen är ganska dryg, seg och enformig. Finns inga som helst mål för Horde / Alliance som realm att nå upp till, enbart inviduella honorpoints.

Så vill du spela PvP - Spela Dark Age of Camelot , Grymt mycket bättre PvP :). ska själv börja spela det igen när nästa expantion kommer, ska bara bli rank 13 i WoW först ;D

Håller med delvis.

Tycker alltid det är lika kul när folk skapar PVE-guilder. Jag menar "hej titta på mig, jag tog en fiende som ingen styr, gud vad bra jag är". Då är det ju hundra gånger roligare att spöa upp en alliance

Men PVPdelen tycker jag är riktigt rolig, iallafall WSG som jag kör nu.

Permalänk

Lv 1-60 på 16 speldagar

Då hade jag också köpt epic mount och vanlig mount utan att ha tur med att få epic drops att sälja.

Warrior

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

12 dagar med min äckliga präst.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW