Permalänk

Tar länge att boota??

Tjo.. Nu e det såhär att min kompis har problem med sin nya dator... Det tar typ 5 min att boota till windows å ibland vill den inte alls boota... Vi har checkat hårdskivan men den var fel fri.. Formaterat har vi också gjort men det blev ingen skillnad... Han har en AMD Athlon 64 3500+, Asus A8N SLI, PoV 7800GT, Hiper 580W... Det går inte heller att ladda ner nått till den.. Inga program och inget... Det står att alla filer man tar ner är skadade... Vad är problemet? Moderkortet?

Permalänk
Medlem

Re: Tar länge att boota??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [sic] Eyeless
Tjo.. Nu e det såhär att min kompis har problem med sin nya dator... Det tar typ 5 min att boota till windows å ibland vill den inte alls boota... Vi har checkat hårdskivan men den var fel fri.. Formaterat har vi också gjort men det blev ingen skillnad... Han har en AMD Athlon 64 3500+, Asus A8N SLI, PoV 7800GT, Hiper 580W... Det går inte heller att ladda ner nått till den.. Inga program och inget... Det står att alla filer man tar ner är skadade... Vad är problemet? Moderkortet?

Du har kollat datorn efter virus samt spyware ??

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Re: Tar länge att boota??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [sic] Eyeless
Tjo.. Nu e det såhär att min kompis har problem med sin nya dator... Det tar typ 5 min att boota till windows å ibland vill den inte alls boota... Vi har checkat hårdskivan men den var fel fri.. Formaterat har vi också gjort men det blev ingen skillnad... Han har en AMD Athlon 64 3500+, Asus A8N SLI, PoV 7800GT, Hiper 580W... Det går inte heller att ladda ner nått till den.. Inga program och inget... Det står att alla filer man tar ner är skadade... Vad är problemet? Moderkortet?

Jag har precis samma problem med följande hårdvara

AMD 3000+ venice
ASUS A8N-E (nytt)
PoV 7800GT (nytt)
Aspire 520w

Datorn är nyformaterad och allt. Och endå tar det grymt långt tid att logga in. Mina filer jag laddar ner blir även de korrupta.

Så, någon hjälp oss!

//Ryo

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo
Jag har precis samma problem med följande hårdvara

AMD 3000+ venice
ASUS A8N-E (nytt)
PoV 7800GT (nytt)
Aspire 520w

Datorn är nyformaterad och allt. Och endå tar det grymt långt tid att logga in. Mina filer jag laddar ner blir även de korrupta.

Så, någon hjälp oss!

//Ryo

Även jag har samma problem. En splitterny dator färdigmonterad från datorbutiken.com

AMD 64 Venice 3200+
Leadtek WinFast GeForce 6800GS
Asus A8N-E

Permalänk
Medlem

Kanske kan va hårddiskarna om det tar lång tid att boota och om filerna blir korrupta

Permalänk
Medlem

Om ni har Maxtor hårddiskar i ett Nforce4baserat system så kolla om det finns nyare bios till moderkortet eller firmware till hårddisken då det finns kompatibilitetsproblem mellan dom.

Se bl.a här om detta.

Permalänk
Medlem

Hur fixar man deta då?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har hittat nån lösning?

Permalänk
Medlem

Jag fick oxå korrupta nedladdningar förut. Om jag minns rätt så avinstallerade jag nvidia networkmanager. Sen dess har det funkat.
Vet i.a.f. att det var något nvidiaprogram som störde mina nedladdningar.