Permalänk

Välja router till 100mbit ??

Skulle behöva lite tips på router som klarar upp mot 100mbit.
Har en Netgear RP 114 nu som inte klarar hastigheten.

Nån som har nått tips på en bra router ??

Mvh Thomas

Permalänk
Medlem

det bästa är en gammal dator som du kör m0n0wall på, du kan hitta en gammal dator låt säga p3500mhz på blocket för en billig slant. Det hade jag rekommenderat för att få ut dina 100mbit.

Visst funkar det med en kvalitetsrouter låt säga dlink dgl-4300 tror jag den heter. Som pallar 80mbit ut mot nätet. Men den går oxo på c.a 1200:- och då blir det bättre prestanda att köra en burk som routar trafiken ist.

Ifall det BBB's tjänst du har så skulle jag rekommendera en switch då de ger ut 5 ip adresser och med en någorlunda bra switch är du garanterad 100mbit

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Är inte så sugen på att ha ytligare en dator som står och lever om i våran lilla två, Men det funkar nog bra som du säger. Så har därför riktat in mig på en bra router som ska klara över 54Mbps ut mot nätet. Tänkte att jag kan lägga max 1500 på en sådan. Kör med gavlegårarnas 10/10 och 100 internt sen i onsdags. Sen är det inte så intressant med trådlös. Kör gärna med kabel nu när vi har en sån dragen

Permalänk
Medlem

Min Netgear FVS328 klarar 90Mbit+
Den kostar ca 1000kr nu eftersom det är en utgående modell