Permalänk
Medlem

DI-524UP problem

Hjesan alla glada!

Vi har just införskaffat en ny router, en D-Link DI-524UP, och var 10:e minut så åker jag ut ur ventrilo och DC++ (detta händer alla datorer i nätverket). Jag åker inte ur cs eller internet, bara vissa applikationer, msn försvinner för min brorsa men inte för mig.. Det är inte så att jag inte kan komma in igen, utan den reconnectar automatisk till ventrilo så småningom, men DC är ju kört.

Nån som har någon aning om vad problemet kan tänkas vara?

EDIT: Jag upptäckte nu att det fanns en logfunktion, det står såhära:

Feb 11 02:52:36 DHCP connection established.My IP is 81.234.102.***
Feb 11 02:42:36 DHCP connection established.My IP is 81.234.102.***
Feb 11 02:32:36 DHCP connection established.My IP is 81.234.102.***
Feb 11 02:22:36 DHCP connection established.My IP is 81.234.102.***

ersät "***" med 3 siffror..

Visa signatur

Ska det stå nåt hära...?

Permalänk
Medlem

Har du bredband från Telia eller Comhem? Vissa produkter har haft svårt att komma överens med deras DHCP-servrar med just denna följd. Sök lite på forumet så hittar du säkert råd då frågan varit uppe ett flertal gånger.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

jag har bredband från Telia, jag har sökt, men det finns en liten risk att jag sökt på fel ord ska söka vidare mot nya mål, tack för svaret!

Visa signatur

Ska det stå nåt hära...?

Permalänk

Jag har samma problem som KlangeN.

Loggas ut var 15:e min ungefär, och har liknande log på min router.

Bytade ut en DI-604 som har funkat bra (efter lite strul i början) till samma router som KlangeN har, D-Link DI -524UP.

Någon som vet vad man kan göra för att den alltid ska vara ansluten?

EDIT:
Jar tror att jag har fått det att fungera nu...
Det fanns tre stora fel! Fel inställning i modemet, fel typ av kabel och fel inställning i routern.
Väldigt konstigt att det fungerade felfritt med DI-604 och nyss endast bröt var 15:e min.
Modemet skulle vara i bryggat läge, kablen vara "rak"(dvs. inte korsad) och routern skulle vara inställd på PPPoE.