Permalänk
Medlem

dra igång ett atari 520st

tjenahej. sitter på ett gammalt atari 520 st. har ingen monitor, men tänkte att man kan väl köra det på tvn, har testat med en sån där sladd som man har från tvn till datorn, va dom nu heter. jag är inte så haxxx. men jag får inte fram någon bild, så tänkte om det kanske va nåt med atarit, att den inte har något i sig eller va man ska säga, inte os. nån som har en aning?

Visa signatur

hej

Permalänk

Re: dra igång ett atari 520st

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hanssson
tjenahej. sitter på ett gammalt atari 520 st. har ingen monitor, men tänkte att man kan väl köra det på tvn, har testat med en sån där sladd som man har från tvn till datorn, va dom nu heter. jag är inte så haxxx. men jag får inte fram någon bild, så tänkte om det kanske va nåt med atarit, att den inte har något i sig eller va man ska säga, inte os. nån som har en aning?

Du kan köra Atari´n på en vanlig TV, det gjorde jag med min 520ST under tio års tid.

//Peter

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49

Permalänk

Du måste förstås leta upp atarins kanal på TV:n också! Scanna efter nya kanaler med Atarin igång, så ska det komma bild efter ett tag.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

får det inte att fungera asså =/

men man ska kunna använda en vanlig sån där sladd som man har från dator till tv?

måste man ha nån diskett i atarit för att det ska synas något på skärmen?

andra förslag?

Visa signatur

hej