Ärade herrar och damer, jag behöver eder hjälp

Permalänk
Medlem

Ärade herrar och damer, jag behöver eder hjälp

Jag sitter i funderingar... Jag spelar inte allt för mkt, har hyfsat med pengar men känner mig dumsnål. Har plockat ihop en burk åt mig själv med ett x850xt som grafiklevererare. Är detta dumt?
Är det sååå mkt bättre att ta ett 7800gt. Hur är det med detta sm 3.0! Är det viktigt.

Har hittat x850xt för 2295 och 7800 gt för 2949. Är det värt skillnaden?

Tacksam för hjälp o snabba svar, ska beställa ikväll

Spelar mest HL2 och WOW

Permalänk

jag skulle säga att det är värt skillnaden. Skiljer inte supermycket i prestanda (ändå nämnvärt) men 7800gt är nyare teknik.

Permalänk
Medlem

Spelar du inte mycket duger x850xt hur bra som helst. Det är ett jäkla snabbt kort. Såvida du inte har extrema krav på grafiken.

x850xt klarar både HL2 och wow utan problem.

Permalänk
Medlem

Inte så lite då kanske :)

Spelar väl lite mer än jag vill erkänna men... Hur stor skillnad tror ni det kommer bli då med nya sm 3.0? Nån som vet?

Permalänk
Medlem

Om du knappast spelar något så tycker jag verkligen att det är onödigt att köpa ett Toppen kort..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Har du svartvit tv lr färg?

kanske en svartvit då den är billig tittar inte så mycket på den ändå.

skulle tagit 7800 mera framtids safe.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Hehe färg faktiskt

Spelar väl lite mer än man skulle vilja erkänna... Mer ös i 7800 alltså. thx för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Har du svartvit tv lr färg?

kanske en svartvit då den är billig tittar inte så mycket på den ändå.

skulle tagit 7800 mera framtids safe.

för att vara riktigt säker bör du vänta till hösten då directX 10 kommer.