Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

men om man nu har intel kära amd användare
ni som säger att de räknar fel
om d nu stämmer är det då smart att ha detta program..kan man inte sabba forskningen då

Permalänk
Medlem

Man ska inte köra en dator överhuvudtaget om den räknar fel hela tiden.
Har datorn blivit ostabil pga. överklockning ska man antingen höja volten eller sänka frekvensen, ALLT kan bli fel med en ostabil cpu som t.ex. fel på filer, krashande program mm.

Om datorn är stabil i t.ex. prime95 så kan den fortfarande bli ostabil i f@h men det finns en säkerhet som är att blir det fel på en WU så skickas den ut till en annan dator igen.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

im in

såja nu är jag igång

Skrev in Sweclockers team number men kanske för sent

Någon som kan kolla om ni hitttar en "martinmp"

Visa signatur

[ AMD 64 X2 4200+ ] [Abit KN9 Ultra] [OCZ Reaper 2x1024MB DDR2] [Radeon x1950pro] [Samsung 250gb][König 530w][Samsung 930BF 19"]

Permalänk
Medlem

Du kommer inte upp fören en WU är klar, var den klar innan du ändrade lag nummer så kommer först nästa WU in på swec laget.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
men om man nu har intel kära amd användare
ni som säger att de räknar fel
om d nu stämmer är det då smart att ha detta program..kan man inte sabba forskningen då

det var väl skitlängesen intel hade beräkningsfel i sina processorer? jag tror inte att det drabbar någon med nyare dator, så igång och folda

jag misstänker att alla WU's dubbelkollas. om båda datorerna fått samma resultat så används det. om någon får ett annat resultat kollar de en gång till, och om det då är två datorer som får samma resultat är ju risken att två processorer har gjort exakt samma beräkningsfel oändligt litet.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
det var väl skitlängesen intel hade beräkningsfel i sina processorer? jag tror inte att det drabbar någon med nyare dator, så igång och folda

jag misstänker att alla WU's dubbelkollas. om båda datorerna fått samma resultat så används det. om någon får ett annat resultat kollar de en gång till, och om det då är två datorer som får samma resultat är ju risken att två processorer har gjort exakt samma beräkningsfel oändligt litet.

Du har faktiskt lite fel där

Alla WU:s körs inte dubbelt, utan stanford förlitar sig på error koden som ska hantera beräkningsfel och felaktiga avstängningar mm.
Alla WU:s som koden upptäcker sänds ut igen för att få ett nytt resultat.

Orsaken till att de inte dubbelkollar allt är för att det skulle ta alldeles för mycket datorkraft att göra det.
Det är ju också så att ofta är en WU en del i en kedja där "din" WU måste vara färdig innan man kan börja med nästa i kedjan så att dubbelkolla allt skulle ge en mycket längre tid för alla beräkningar.
För mer precis information om detta ämne gå till:
http://forum.folding-community.org/

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Du har faktiskt lite fel där

Alla WU:s körs inte dubbelt, utan stanford förlitar sig på error koden som ska hantera beräkningsfel och felaktiga avstängningar mm.
Alla WU:s som koden upptäcker sänds ut igen för att få ett nytt resultat.

Orsaken till att de inte dubbelkollar allt är för att det skulle ta alldeles för mycket datorkraft att göra det.
Det är ju också så att ofta är en WU en del i en kedja där "din" WU måste vara färdig innan man kan börja med nästa i kedjan så att dubbelkolla allt skulle ge en mycket längre tid för alla beräkningar.
För mer precis information om detta ämne gå till:
http://forum.folding-community.org/

MVH

jahaja det var ju helt klart en mycket smidigare lösning.

hmm, jag tror att det är dags för en update.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli ganska bra fart, för att göra det mer intressant brukar jag titta på 24h avg istället för totala placeringen. Är ju tråkigt att ligga i botten och kämpa och bara titta på total vilket det tar år innan man kommit upp på top 10 nästan Jag har även optimerat min folding lite och dubblat mitt 24 avg dom senaste veckorna. Känns bra. Men Jenza är tyvärr fortfarande strået vassare btw 1a placeringen blir min om 9 dagar! (dvs totalt inte 24h avg)

Rank USER 24h avg TOTAL 1 JenzA 1,225 61,179 2 Redbull_ 801 105,126 3 s____87 502 4,139 4 GadGeeks 439 28,115 5 Blubben 430 36,256 6 johle 363 3,547 7 Fook 300 28,665 8 LarsKongo 241 3,195 9 SNix 202 23,084 10 dR_slIzer 185 56,858 11 longbow_swe 161 4,384 12 swewoody 146 5,597 13 varg^ 124 2,470 14 Qtronic 113 3,143 15 Betty_(Kung_Pow) 111 4,378 16 shrAPnel 109 919 17 monkeyman_swe 93 3,107 18 n00bie 89 2,239 19 fludder 86 2,422 20 Dave_R 82 61,630

Statssidan detta är ifrån är som tidigare nämnt:
http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

mvh

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ganska många har lite låg PPD och skulle vilja rekommendera er alla som har en snabb sse kapabel dator med minst 512 mb minne att köra med bigWUs och flaggan -advmethods, kör dock inte advmethods om du har en ostabil dator då dessa ofta är känsligare för detta än vanliga WUs.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

ok, nu var det ett tag sen det hände något här dags för en update.

tråden har inte vart på förstasidan på ett tag, så det har bara tillkommit 3 pers sen sist. men vi klättrar uppåt i alla fall tillskotten märks av, må jag säga

mer i första posten.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

Ja dom märks.

Ramlar stadigt neråt i listan men min dator får tuffa på här hemma ändå

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Såg att det var lite skillnad i hur consolevarianten och den grafiska klienten visar hur mycket som är beräknat. Tex 25000 out of 500000 i console och burken med den grafiska visar 323/500. Är talen i den grafiska bara en förkortning eller?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Det är en skillnad mellan steps och frames, frames är olika långa men steps än 100, 250 eller 400.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Sakta men säkert klättrar vi. Kommer vi klara oss in på top 200 tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SNix
Sakta men säkert klättrar vi. Kommer vi klara oss in på top 200 tro?

kanske det men det gäller ju att flera foldar då

jaja, nu är det dags för en update igen ;P var ju ett tag sen.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Jag har hoppat på rosetta@home nu istället.

:/

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

Nu har jag också hoppat det här. Hoppas verkligen att de har nån nytta av det vi låter våra datorer räkna på!

Hoppas att fler hänger på!

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!

Jag är med!!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Jag har hoppat på rosetta@home nu istället.

:/

-k0nsl

ok. är det ungefär samma sak, fast BOINC istället?

om jag inte minns fel tror jag att f@h kommer hoppa över dit snart också många tycker ju att BOINC är ett bättre system.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
ok. är det ungefär samma sak, fast BOINC istället?

om jag inte minns fel tror jag att f@h kommer hoppa över dit snart också många tycker ju att BOINC är ett bättre system.

BOINC är riktigt grymt enligt min personliga uppfattning och en hel del bättre än dom olika "crunching" programmen som jag har testat innan.
Testa du också.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Vad vinner man? Haha...

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Vad vinner man? Haha...

chansen finns att du slipper cancer i framtiden. räcker det?

k0nsl:
jag tror att jag väntar tills f@h släpps till BOINC. min dator klarar tyvärr inte av att köra något krävande just nu o_O jag får se om jag skaffar en ny dator snart. då blir det andra bullar

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

har nu prövat detta och som jag befarade så gick det inte, fläktarna går upp i tokvarv och jag har datorn i sovrummet så........

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lidas1557
har nu prövat detta och som jag befarade så gick det inte, fläktarna går upp i tokvarv och jag har datorn i sovrummet så........

Ställa in så att programmet använder mindre än 100% CPU kanske? Även om du ställer den på 25% eller något sådant så hjälper det ju fortfarande till

Permalänk

ska pröva det, den går på 50% nu blir ändå för varmt. (Prescott e väl kända för att bli varma)

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli bra fart, JenzA foldar som f-N och även SNix tuffar på grymt bra Själv får man nöja sig som 3e bästa producer. (ligger dock 1a totalt i kanske några veckor till iaf)

RANK USER 24h avg TOTAL 1 JenzA 2,369 100,964 2 SNix 1,126 38,183 3 Redbull_ 851 125,495 4 Blubben 347 46,667 5 johle 289 11,025 6 GadGeeks 285 39,025 7 Fook 264 35,249 8 gustavg 169 43,486 9 -=Klifoth=- 134 26,605 10 s____87 134 12,302

Vi har även tagt 3 platser dom senaste 7 dagarna och är nu rank 253 av teams.

mvh

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Sådära, nu har jag gjort det här årets god gärning.
Nu slipper jag oroa mej mer och kan vara stygg resten av året.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk

Ska försöka bygga ett kluster och ssen kan man ju slösa datorkraft på det här

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det så att f@h inte har en arkitektur som kan använda kraften i ett kluster, detta pga. att klienterna är gjorda för 1 cpu.
Så om du gör ett kluster måste du köra flera stycken console klienter tyvärr.

Dock så ska det finnas 3:e hands tillbehör som gör att det blir mycket enkelt att sätta upp klienterna.
finns på forumet:
http://forum.folding-community.org

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Nämen trevligt... Swec är alltså fortfarande bara 45 platser bakom TS-laget (vad jag vet det högst rankade svenska lag, sedan vi klämde oss förbi SWOC)

ÖKA grabbar! annars får jag kommer jag inte få anledning att dra igång resten av mina burkar ju! (förutom de 12GHz som nämns i sign är 7GHz nere just nu pga omplacering)

lite synd att jag aldrig har foldat för sweclockers, jag körde först för "Russia"(#279) och sedan bytte till Techsweden-laget (#36990) när det startades upp.. var ett tufft val mellan TS och Swec då, men +45 placeringar visar att jag valde rätt

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life