Permalänk

Autosol på plexi

Jag tänkte bara höra om det funakr att använda autosol på plexi eller om det kommer göra så att plexit blir skadat?

MVH Jocke

Visa signatur

"Söndrade vi falla enade vi står!"

Permalänk
Medlem

Re: Autosol på plexi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av forza_blavitt
Jag tänkte bara höra om det funakr att använda autosol på plexi eller om det kommer göra så att plexit blir skadat?

MVH Jocke

Om jag inte minns fel så är det slipmedel i autosol....

Så använder du det på plexi blir det nog inte så bra.

Ska du rengöra kan du väl ta fönster puts?

Edit: Jag mindes fel....

MvH

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

Vad försöker/ska försöka du uppnå?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Det blir smårepigt men om du har en repa på plexit innan så "försvinner" den Tog det på min telefon och det blev bättre, fick bort repan..

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

Tack för snabba svar, grejen är den att jag försöker få bort lim från plexit som jag råkade få på. Tänkte inte ens på fönsterputs, ibland är man bra dum

Tur jag frågade innan jag använde autosol

MVH Jocke

Visa signatur

"Söndrade vi falla enade vi står!"

Permalänk
Medlem

autosol är ett polermedel

Permalänk
Medlem

Japp autosol är ett polermedel, som passar utmärkt för att polera upp t.e.x frästa plexi kanter så att dom blir glasklara.
Och NEJ det blir absolut inga repor efter det!.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fagge
Japp autosol är ett polermedel, som passar utmärkt för att polera upp t.e.x frästa plexi kanter så att dom blir glasklara.
Och NEJ det blir absolut inga repor efter det!.

Stämmer bra det...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Det blir repor men dem blir så små så man inte ser dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle_p40
Det blir smårepigt men om du har en repa på plexit innan så "försvinner" den Tog det på min telefon och det blev bättre, fick bort repan..

Tandkräm ska tydligen va bra på mobil displays med ^^

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Tandkräm ska tydligen va bra på mobil displays med ^^

Tandkräm med "whitening"-effekt då

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Finns mycket finare polermedel än autosol att köpa. Kommer inte ihåg hela namnet, men jag tror att det var något med "english". Hehe, kanske inte så mycket till hjälp, men jag är för trött

Permalänk
Medlem

3M perfect-it finns helt utan slipmedel ... ger en mycket bra glans, har inga wax-tillsattser heller så det går bra att lacker direkt på ytan ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

autosol gör plast förbannat blankt. jag lovar! jag vet^^

Visa signatur

LOL är det fattigaste ordet i välden