Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
dessutom vet jag nu exakt hur den maskinen (med fisken) fungerar , om du är snäll så ska jag berätta för dig .

Grattis. Låt mig gissa att du förstått det myyyycket bättre än oss andra?

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk

oki jag menade den andra maskinene . denna vet jag oxo hur den fungerar . äh orka. nu ska jag jobba

Miptex
den maskinen som projecerar en fisk . jag vet hur maskinen "moddar" luften nu. men det vet väl inte du va -

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
oki jag menade den andra maskinene . denna vet jag oxo hur den fungerar . äh orka. nu ska jag jobba

Miptex
den maskinen som projecerar en fisk . jag vet hur maskinen "moddar" luften nu. men det vet väl inte du va -

Please enlighten me.

Permalänk
Medlem

börjar tröttna på det här nu...kan vi inte alla komma överens om att hologram nuför tiden är en möjlighet, även om det inte är i star wars-utsträckning? en fritt svävande bild i luften kallar jag iaf för hologram.

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
oki jag menade den andra maskinene . denna vet jag oxo hur den fungerar . äh orka. nu ska jag jobba

Förstod mycket väl vad du menade. Tyckte bilden var fräck och ville dela med mig.

Permalänk

håller ni fortfarande på och tjötar om detta. Ni kommer ju ingen vart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
håller ni fortfarande på och tjötar om detta. Ni kommer ju ingen vart

joooo... även om det går i ca 0.002m/h så kommer det nån vart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notten
Förstod mycket väl vad du menade. Tyckte bilden var fräck och ville dela med mig.

tack det var faktist vänligt (inte ironisk)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sinner
förklara för oss som inte förstår hur fisk-grejen moddar luften?? vore vänligt

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

jag ska försöka förklara det på ett enkelt sett .Tänk dig en öken . du ser vatten ., fast det inte finns ngn vattenkälla där .det är nämligen så att luften värms upp & kan reflektera ljuset . likt en prisma ..... deras produkt fungerar på ett liknande sett .där luften värms upp & joniseras typ binder fukt . sen projeceras en bild från en helt vanlig projector (fast med en väldigt tiltad lins . ganska enkelt igentligen inge speciell teknik på självaste projektorn , luft som blir en ridå där en projektor kan få ljuset att stanna på . förstod ni ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vi förstår precis...vattenånga helt enkelt

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

hahaha precis adam =D

Permalänk
Medlem

Hur funkar hologrammen op "holodeck" i startreck då. De kan ju till och med döda dig om du har "safty protocols = off" ?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Hur funkar hologrammen op "holodeck" i startreck då. De kan ju till och med döda dig om du har "safty protocols = off" ?

Använder du lasrar så är det ju inget problem. Utan säkerhetsprotokollen kollar den inte om folk går in i den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamj
vi förstår precis...vattenånga helt enkelt

nä - du förstod nog inte .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
nä - du förstod nog inte .

hm.. är det som när man tittar över ett ljus, en låga... att det fladdrar i luften.. så som i öknen under dom ljusa timmarna

Permalänk
Medlem

eller över asfalt en varm dag

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Hologram eller inte, fortfarande fachinerande illusion som skapas.
En liten tanke som slagit mig. I texten som finns angiven på den den sida där man kan köpa "gris skålen" så står det nämnt att föremålet som man vill ha projecerat inte bör vara högre än 4 cm. Jag har en liten tft skärm som jag köpt på mig i Hong Kong som är lite mindre än 4 cm om man tar bort kringligganden plast osv och enbart använder tft delen. Om jag placerar denne tft skärm stående i botten utav skålen, tänkt ingång underifrån, samt på något sätt belyser skärmen inne ifrån skålen kommer jag då att få en liten bild projecerad på samma sätt som grisen, dvs en liten bit upp i luften? Den tekniska biten ang IO till skärmen samt spänningar osv är inte några bekymmer utan enbart den optiska biten som jag undrar över.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _robban
Hologram eller inte, massa text

förmodligen skulle det inte funka...skulle inte tro att skålen kan reflektera ljuset på samma sätt....i teorin är det ju helt möjligt, förutsatt att du inte pajar några speglar....men i praktiken skulle jag tro att du går bet

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Heliodisplay är inte större än en unikabox men kan återge bilder på en yta av vattenånga som skickas ut i luften

Visa signatur

HEY YA!

Permalänk

Det man skulle lyckas med om man tar en mindre tft och sätter ner i "grisskålen" är ett resultat som påminner fisken, fast mycket mindre.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Det man skulle lyckas med om man tar en mindre tft och sätter ner i "grisskålen" är ett resultat som påminner fisken, fast mycket mindre.

Det är just det som jag tänkte på, en svävande bild om än väldigt liten i och med att jag har en listen display
Får väll ta och beställa hem en sådan skål och testa lite helt enkelt, såg att dino hade sådana med men att de var slut. Inte någon som har ett en DIY sida för liknande prylar?

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

du kommer inte att få en svävande bild utan en svävande display.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _robban
Hologram eller inte, fortfarande fachinerande illusion som skapas.
En liten tanke som slagit mig. I texten som finns angiven på den den sida där man kan köpa "gris skålen" så står det nämnt att föremålet som man vill ha projecerat inte bör vara högre än 4 cm. Jag har en liten tft skärm som jag köpt på mig i Hong Kong som är lite mindre än 4 cm om man tar bort kringligganden plast osv och enbart använder tft delen. Om jag placerar denne tft skärm stående i botten utav skålen, tänkt ingång underifrån, samt på något sätt belyser skärmen inne ifrån skålen kommer jag då att få en liten bild projecerad på samma sätt som grisen, dvs en liten bit upp i luften? Den tekniska biten ang IO till skärmen samt spänningar osv är inte några bekymmer utan enbart den optiska biten som jag undrar över.

MEN SNÄLLA . att ni har kört fast er på prylen med grisen ., den svävar inte i luften eller projeceras . det är som en spegel du måste fortfarande titta ner i hålet . den gör inte så att ett föremål svävar i luften. det är bara speglar . har du inte sett ritningarna . så det blir jobbigt varje gång du ska kolla vad som står på displayen . gör ett eget ställ till den istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
MEN SNÄLLA . att ni har kört fast er på prylen med grisen ., den svävar inte i luften eller projeceras . det är som en spegel du måste fortfarande titta ner i hålet . den gör inte så att ett föremål svävar i luften. det är bara speglar . har du inte sett ritningarna . så det blir jobbigt varje gång du ska kolla vad som står på displayen . gör ett eget ställ till den istället.

vad jag förstår utav beskrivningen så ska den komma upp i luften ?

Visa signatur

Anton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton90
vad jag förstår utav beskrivningen så ska den komma upp i luften ?

så ser det ut om du tittar uppifrån ja

Permalänk

haha bli inte lurade att tro att den är ngt nytt . sådan teknik har funnits i över 500 år! gAH HA ha

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
haha bli inte lurade att tro att den är ngt nytt . sådan teknik har funnits i över 500 år! gAH HA ha

Du sa förut att du skulle gå till jobbet. Var du seriös? Barnarbete är förbjudet i sverige (och många andra länder).

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Du sa förut att du skulle gå till jobbet. Var du seriös? Barnarbete är förbjudet i sverige (och många andra länder).

jag ljög . jag tog en taxi .

vad skulle resten betyda =? att mina anställda är mindreåriga .

du är lurad . köp den då ! du kommer att förstå ( kanske ) att den inte är som du tror när du får se den . vissa , liksom du har mindre i IQ & kan inte riktigt förstå vissa saker .jag har 165 jag förstår hur den fungerar .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
jag ljög . jag tog en taxi .

vad skulle resten betyda =? att mina anställda är mindreåriga .

du är lurad . köp den då ! du kommer att förstå ( kanske ) att den inte är som du tror när du får se den . vissa , liksom du har mindre i IQ & kan inte riktigt förstå vissa saker .jag har 165 jag förstår hur den fungerar .

Ja, det har du säkert...

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |