deslutsångest :( vilket av 2 stilrena chassin?

Permalänk
Medlem

deslutsångest :( vilket av 2 stilrena chassin?

hej

jag håller på att slita av mig håret av beslutsångest.
jag har tänkt mig att köpa ett nytt chassi nu snart för att jag har blivit leds på mitt fula färdigmoddade "gamer"chassi.
jag vill nu ha ett stilrent chassi och har kommit fram till 2 finalister.
priset fick inte överstiga mycket över 1000kr så det blev antingen ett:
Antec P180 (http://gtek.se/index.php?mode=item&id=1920&session=8e48e877e6...)
eller ett Aerocool Bay Dream (http://gtek.se/index.php?mode=item&id=1933&session=8e48e877e6...)
problemet är att jag älskar hur layouten ser ut på p180n men jag tycker att Aerocoolen är lite snyggare. desvärre har jag inte hittat någon vettig recension av lådan så jag vet ganska lite om den...
ett annat problem är att jag inte vet om sladdarna från nätagget kommer att räcka om jag köper ett p180.
jag undrar om någon kunde posta en review på Aerocoolet eller säga några ord om det...
annars... är p180 mycket bättre än Aerocoolen...
vill gärna ha en tyst och välkyld låda och där är p180n steget vassare eller?

såg en på sweclockers som hade ett BayDream och det såg riktigt snyggt ut men jag har alldrig sett det någon annan stans... är även bara ett fåtal butiker som säljer den...

snälla hjälp mig välja

MVH// Stefan

det riktigt svåra beslutet ör om jag ska vänta ett tag och beställa en hdd i stället... jag måste ju förbereda lite inför krang har bara 280gb nu och det är lite lite och sedan köpa chassit efter.
men det får jag grubbla över...

Permalänk
Medlem

många hade ju problem med gamla fronten (finns tråd om det), men det har dom fixat. om jag var du skulle jag helt klart köra på en p180. hörde att p4-kabeln från agget kan vara svår att få att räcka till.....men annars e det bara att förlänga den

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

INGET AV DOM!!.. Steffe köp en hdd ist.. (y) ne om du nu ska trilskas så köp aerocool chassit.. e billigare.. och snyggare..

Visa signatur

Nu sitter man här igen då..

}E4300{}p5n-e SLI{}8800gts 320mb{}2x1024 corsair XMS2{}Hiper type M{}160+500gb seagate{

Permalänk

p180 . snygg & tyst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

aerocoolchassit ser ju ut som en stacker-wannabe... kör på p180 istället, snyggare och troligen bättre.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

jo jag är riktigt sugen på p180n men Aerocoolen är riktigt snygg tycker jag iaf... konstigt att man typ aldrig har hört talas om det.. inte jag iaf...
hade aldrig en upptäckt det om inte en på swec hade visat en i en tråd
jag får ta och mäta kabeln på nättagget och fundera
jag har ett aspire 520w agg... någon som har och vet att det fungerar?

kvalitet är alltid ett plus... det lutar nog mot ett p180 ändå

Permalänk

P180:
* Bak: 1 st. 120mm fläkt med 3-stegs fläktregulator (medföljer)
* Top: 1 st. 120mm fläkt (medföljer)
* Nedre kammare: 120x38mm (extra tjock) (medföljer)
* Front 1st. 120mm
* CPU luftkanal: 1st 80mm

Sidopanelerna är tillverkade i tre lager, aluminium-plast-aluminium, det ger bra ljuddämpning.

Vikt: ca 10kg

Bay Dream:
* Front: 1 x 120mm (medföljer)
* Bak: 1x 120mm (medföljer) eller 2x 80mm
* Sidan: 3 x 80mm

Vikt: 14,7 kg

Jag hade köpt ett P180. 120mm fläktar, ja tack.

Permalänk
Medlem

hmmm... ingen som delar min åsikt att Bay Dreamen är ganska snygg...:P
svårt val för mig i alla fall

Permalänk
Medlem

ser helt ok ut...men p180 e läckert...

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

jo jag håller med men... though call
synd att dom svarta p180 är så dyra

Permalänk

NEEJ!!! P180 ser ut som ett gammalt kylskåp!!

Visa signatur

Jag har varit en stygg pojke mamma..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tomte
NEEJ!!! P180 ser ut som ett gammalt kylskåp!!

jo det e det som är grejen... det är kanske lite väl stilrent... men jag har inte sett någon av låderna i verklighet... får ta och släpa mig upp till affärn

har detta nu http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=56974...
pinsamt men sant
en kompis som sktivit tråden... han tycker att jag ska modda sönder det ist... men jag vill ha ett stilrent chassi för jag är döleds på det jag har!

Permalänk
Medlem

p180 mycke finare:)

Permalänk

p180 är läckert..

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
jo jag är riktigt sugen på p180n men Aerocoolen är riktigt snygg tycker jag iaf... konstigt att man typ aldrig har hört talas om det.. inte jag iaf...
hade aldrig en upptäckt det om inte en på swec hade visat en i en tråd
jag får ta och mäta kabeln på nättagget och fundera
jag har ett aspire 520w agg... någon som har och vet att det fungerar?

kvalitet är alltid ett plus... det lutar nog mot ett p180 ändå

Jag har et P180 och ett aspireusa 520w med fläktstyrning.Kör dock
amd med Abit mobo och där sitter atx samt 12v upp till vänster och det
är inga problem att nå upp. Dvs detta:
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=34766951

Tyst som i en kyrka...

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Annars kan man bara köpa förlängare till ATX- och fyrpinskabeln.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Kör på Antec P180 helt klart snyggast!

Permalänk
Medlem

Min röst lägger jag på P180. Det är snyggare, bättre och mer stilrent.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Aerocool Baydream och jag är mer än nöjd! För det första är det riktigt snyggt och relativt stilrent. Det är tyst med sina 120mm fläktar och genom att moderkortet sitter upp-och-ner (BTX) så får cpu:n bättre kylning. Det är lätt coh gömma kablar så det är lätt att få ett snyggt inre. Eftersom jag inte vet hur detta chassi ställer sig jämtemot p180 så vet jag inte vilket som är bäst men jag jag rekomenderar Baydreamet varmt i alla fall.

Här är lite bilder på mitt Baydream.

Permalänk
Medlem

Annars finns ju detta, http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANP180BLSE.

Dyrt men snyggt. Har själv lite erfarenhet av det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aerocoolen va ju riktigt het, och i rimlig prisklass

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

var och kollade på ett p180 idag och vart intejätte impad... men visst det är snyggt :D... hur mycket låter Aerocoolen?
jag han faktiskt ändrat mig och vill nu köpa ett Aerocool för det ser ju underbart ut

edit: skenorna för att kunna sätta in fler 120mm fläktar eller hdds i fronten, är dom dyra eller svåra att få tag i eller kan man köpa dom i dom flästa nätbutiker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
var och kollade på ett p180 idag och vart intejätte impad... men visst det är snyggt :D... hur mycket låter Aerocoolen?
jag han faktiskt ändrat mig och vill nu köpa ett Aerocool för det ser ju underbart ut

edit: skenorna för att kunna sätta in fler 120mm fläktar eller hdds i fronten, är dom dyra eller svåra att få tag i eller kan man köpa dom i dom flästa nätbutiker?

Själva chassit låter inte alls, däremot gör fläktarna som följer med det. Fast inte jätte mycket. Angående skenorna så följer det med ca tre par (tror jag) och vet inte vart man kan få tag på dem.