Windows på Intel Mac nu bekräftat

Permalänk
Hedersmedlem

underbart!

nästa burk apple

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Tills Apple har optimerat, förbättrat och öppnat lite större möjligheter för spelutvecklare så byter jag mer än gärna till Mac.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piXtor
Jag har en fråga!

Vad fan är det för fel på Windows och PC?... jag har fan aldrig haft stabilitetsproblem som inte i själva verket blivit orsakade av undertecknad och sedan övergången till win2k har jag praktiskt taget aldrig sett en blåskärm... förutom på en gammal compaq jag hade från 2000, men alla datorer jag byggt från lösa delar har varit stabila så som.. något som är stabilt kan vara =P... kan det bli stabilare än stabilt?

Men Windows är fortfarande inget emot OS X i trevlighetsfaktor att sitta med, inte lika snyggt och härligt och hårdvaruaccelererat och genomtänkt etc etc

Permalänk
Medlem

Ha ha, dessutom går det segt som sirap så alla som behöver en musknapp hänger med.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

Het/varm dator kan ju bero på att användaren underlåtit att installera tillräkligt med ram.

Jag har senaste Powerbook G4, den är rätt sval (undantaget om jag låter den ligga på mitt duntäcke medans den renderar LW-scener eller att jag spelar DOOM3 eller så), jag har mätt den utvändigt när den är "som varmast" vid normalt användande, då är det ett par ställen under datorn som kommer upp i ca 40°C.

Komponenterna pendlar mellan 30-50°C, vilket är rätt svalt. Jag gissar att inget blir skadat under 80-90°C.
Bifogar dump från temperature monitor:

Kan några med Macbook Pro skicka motsvarande så man kan jämföra?

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Medlem

På en PC kan man köra Windows och OS X.

På en Mac kan man köra OS X och Windows.

Frågan är då vad som är mest olagligt. Att köpa XP till sin PC, och ladda ner OS X, eller att
köpa en Mac och ladda ner XP

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Läste precis på Engadget att det Windows XP som installeras inte har stöd/drivrutiner för fläkter, vilket kan anses vara nödvändigt för att hålla datorn stabil. Kortvarig lycka?

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware