Permalänk
Medlem

DirectX 9c problem

Hej.
Jo det är så att jag har haft ett bra tag problem med DX9c, spel krashar och liknande. Jag har uteslutit värmeproblem, internminne samt grafikkort men inte nätaggregatet(tänkt testa det senare).

Det jag skulle behöva hjälp med är att hur jag ska kunna logga vad som händer före, medans och efter att DX krashar ett spel för mig. Har sökt på google och Microsofts 'Knowledge Base' utan att hitta något vettigt.

Alltså, jag behöver ett verktyg som kan logga vad som händer med DX9c. Väldigt tacksam för eventuell hjälp

Edit, kan tilllägga att jag har senaste releasen utav DX9c, jag har de senaste drivrutinerna och så har jag sökt igenom datorn efter virus etc.

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk

Jag är ingen expert på directx men när jag fick problem med mitt så ängnade jag flera dagar åt att försöka fixa det. Det finns removers för att avinstallera directx 9c men det enda som hjälpte mig var att blåsa om burken.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem

Det är med största sanolikhet inget fel på DX9. Utan kolla upp din hårdvara (har du bytt någon?) och dina drivrutiner en gång till. Har du uppdaterat drivrutinerna på fel sätt, utan att ta bort de gamla först? I bland krävs det mer än att bara avinstallera en gammal drivrutin, för att helt bli av med dom. Det finns det en del program som fixar det.

Permalänk
Medlem

Har gjort det mesta som jag kan göra med hårdvaran och mjukvaran. Har avinstallerat och installerat drivrutiner och så.
Ska blåsa om hårddisken och installera om allt imorgon, så denna tråd får ligga i koma ett tag.

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams