Permalänk

Importera bärbar?

Hej, jag tänkte se om detta är möjligt..

Hitta en billig bärbar dator från kina på ebay.. Men idag så har ebay tagit bort dom för att dom inte verkade vara säkra eller vad dom skrev..

Men jag maila snubben som hade annonserna och han sa att ja kunde få en bärbar för 600SEK från kina bara för han håll på att öppna upp en affär eller nått liknande..

Han gedde bank nr å allt och sa att han skulle skicka en så fort pengarna kommit in...

Undrar om detta kan vara sant eller bara bluff å båg?

Iofs så förlorar man bara 600:- men ändå..

Tacksam för svar..

Permalänk
Medlem

Har ebay tagit bort annonsen så ska du _verkligen_ inte sätta in några pengar. 600:- är på tok för billigt.

Permalänk

Jo det låter ju lite billigt.. men om man får den mot post förskott så e det ju okej.. han verkar väldigt seriös i mailen.. han skrev typ

glad to receive your letter,
please do not worry ,ebay is verifying my information,I will get my account back soon,
once we confirm your payment ,we will send the item to you immediately ,and give you the tracking number,you can get it in about 3-7 days,
we sell them at such a low prioce in order to open a market there ,and attract more customers,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friddeman
Jo det låter ju lite billigt.. men om man får den mot post förskott så e det ju okej.. han verkar väldigt seriös i mailen.. han skrev typ

please do not worry ,ebay is verifying my information,I will get my account back soon,
once we confirm your payment ,we will send the item to you immediately ,and give you the tracking number,you can get it in about 3-7 days,
we sell them at such a low prioce in order to open a market there ,and attract more customers,

Vänta i så fall tills ebay har verifierat honom, du stirrar dig blind på den låga kostnaden just nu så vad han än säger låter det intressant och korrekt då man sällan vill missa en bra deal.
Mitt råd är att vänta tills han blivit verifierad, fråga om han kan skicka det via postförskott istället (går det från det landet?) om du betalar den extra kostnaden. Vad kostnaden än blir så tjänar du ju fortfarande på det, och det är ett rätt simpelt sätt att få veta om han är seriös eller inte.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Jo jag har skickat ett mail & frågat efter sorter & pris, & även om han kunde skicka mot postförskott.. Det låter ju bra för å va sant men man får väll se..

Man tycker ju att han ska dra till med mer än 600:- om han ska blåsa en men man vet ju aldrig..

Men vore bra & veta om någon mer har fått en sådan billig dator eller har blivit blåst, han utger sig att heta Wang Hongxiang iaf..

Permalänk
Medlem

Låter det för bra för att vara sant, så är det oftast det också. Kom ihåg det

Citat:

once we confirm your payment ,we will send the item to you immediately...

Det där är förskottsbetalning, inte PF. Har aldrig varit med om folk på ebay som skickat mot "cash on delivery".

Permalänk
Medlem

Hehe, finns inte en chans att han kan eller tänka skicka mot postförskott.

Permalänk

Ok, aja ska man chansa att beställa en? Och ifall man får en är det en massa tull kostnader & skit då??
Det är ju vinna eller förlora

Permalänk
Citat:

Ok, aja ska man chansa att beställa en? Och ifall man får en är det en massa tull kostnader & skit då??
Det är ju vinna eller förlora

alltså du ber verkligen om att bli blåst.. 600 kr för bärbar kan inte ens en kines som tillverkar dessa datorer drömma om.

Det är en bluff och inget annat.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja dåså, om han skriver glad to receive your letter så är han seriös.

Jag tycker du ska köpa!

Permalänk

Du kan få mitt bankkontonummer istället. Jag skulle behöva några hundra extra såhär i slutet på månaden. Eller så ger du kinesen 600 spänn. I inget av fallen får du någon dator.

Permalänk

Man ska aldrig säga aldrig.. aja får la se vad ja får på mailet jag skicka.. får hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

Du är idealklienten för bedragare.

Ett gyllene ledord är just det att "om det låter för bra för att vara sant så är det med största sannolikhet inte sant". 600:- är en bra summa för en bedragare. Många offer som skickar iväg pengarna eftersom "de kan man både ha och mista". När ni väl blivit lurade så rycker ni på axlarna och skiter i att polisanmäla ens. Säg att 10 pers nappar på erbjudandet. Det är 6000:-.

Skicka inte iväg pengarna oavsett vad kinesen säger. Det är bluff och du kommer förlora 600:-.

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk

Oki. aja ska bli kul å se vad han skriver iaf... får la leta vidare efter en billig bärbar så länge..

Permalänk
Medlem

Friddeman du måste vara otroligt korkad.. Du förtjänar att bli blåst om du ärligt tror att man får en bärbar dator för 600 kr ! haha... Om den inte är en av de första modellerna vill säga ;P

Permalänk

JAG tycker att du ska chansa, det är lixom one time of a deal samt en rätt billig läxa jämfört med vad andra har blivit blåsta sen kanske du slippe bli arg ifall du blir blåst då han bor så långt bort.

Jag har bekanta i Kina och det finns inte en enda chans att kunna köpa en bärbar för 600kr, billigaste som de hittat åt mig låg på knappt 4000kr då var det ett kina märke, funkar säkert men som sagt jag tror till 100 att det e fake.

Men som jag skrev innan så tycker jag att du ska beställa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuracellKaninen
JAG tycker att du ska chansa, det är lixom one time of a deal samt en rätt billig läxa jämfört med vad andra har blivit blåsta sen kanske du slippe bli arg ifall du blir blåst då han bor så långt bort.

Jag har bekanta i Kina och det finns inte en enda chans att kunna köpa en bärbar för 600kr, billigaste som de hittat åt mig låg på knappt 4000kr då var det ett kina märke, funkar säkert men som sagt jag tror till 100 att det e fake.

Men som jag skrev innan så tycker jag att du ska beställa

mm exakt och om någon vecka så kommer de upp en tråd "BLÅST AV KINES, VAD GÖRA?????"

Permalänk

så här skrev han i senaste mailet iaf...

dear friend,

thank you for your attention to my shop,the goods in my company is now selling for propaganda,no profits,if you want them ,
but I am sorry ,I do not accept COD,
we have many kind of laptops ,if you want this one ,the total will be only SEK700,and we can offer free shipping for you,
yours,

Permalänk
Medlem
Citat:

dear friend,

thank you for your attention to my shop,the goods in my company is now selling for propaganda,no profits,if you want them ,
we have many kind of laptops ,if you want this one ,the total will be only SEK700,and we can offer free shipping for you,
yours,

Det man kan undra är ju varför du är villig att slänga bort 600 spänn på något sådant. Vem som helst med en intelligenskvot förstår ju att ingen människa säljer en prisvärd och relativt modern bärbar dator för 600 kronor.

Om du har för mycket pengar, skicka till mig istället.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

dear friend,

yours,

Inte en chans i världen att de i princip ger bort datorer för dom pengarna.
Bara frakten kostar säkert hälften minst.

Vad skulle det vara för specifikationer på den samt fabrikat?

Permalänk
Medlem

Ge mig 500:- så har du tjänat 200:-

Du kommer aldrig få en dator av denna killen, tror du vet det själv med om du tänker efter.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Vilka grymma marginaler det är på bärbara datorer om de kostar runt 600:- direkt från kina... Nope, man får nog ta och veva igång den gråa massan om man tycker att det låter realistiskt.
Om det nu inte handlar om en bärbar från tidigt 90-tal, då är det mer rimligt.

Permalänk

Funderar på om dom datorerna e ute igen...

http://www.ebay.se/viItem?ItemId=6862357033

Permalänk
Medlem
Citat:

Funderar på om dom datorerna e ute igen...

http://www.ebay.se/viItem?ItemId=6862357033

Är de en kände fake eller?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

jag skulle aldrig köpa någon pryl över 10:- av någon med 0 i feedback

Permalänk
Medlem

Fast efter denna tråden så börjar man ju undra....

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57169...

/kale

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Herregud vad dum i huvudet du måste vara om du på rent allvar tror dig kunna få en dator för 700 SEK med fri frakt.. inte ens glocalnet är så lågt :/

Dom där annonserna är ungefär lika "ärliga" som dessa

http://search.ebay.de/2405FPW_W0QQflocZ1QQfromZR9QQfromZR9QQf...

fanns en hel del som såldes från Kina, alla users som sålde hade reggat sig dagen innan och alla hade 10 omdömen och det var typ trädgårdsredskap etc etc som såldes..

http://search.ebay.de/_W0QQsassZrobtrav_itQQhtZ-1

stöldgods månnetro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Fast efter denna tråden så börjar man ju undra....

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57169...

/kale

Kika in mitt inlägg så fattar du att den där mortomten e blåst eller blivit blåst

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6409538...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuracellKaninen
Kika in mitt inlägg så fattar du att den där mortomten e blåst eller blivit blåst

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6409538...

Jag tackar. Ett bra skratt fick man ju. Så bortgjord mor_tomte är nu! Sicken kille.

/kale

Visa signatur

Permalänk

Hmn.. ja ni.. mycket mysko är det... ni kan ju iaf läsa senaste mailet jag fick...

dear friend,

I am a new seller,I do business sincerely on ebay,
after I send the item ,I can give you the tracking number,
the total for each computer is SEK700,
thank you for your purchase.if you send the payment via western union money transfer,please notice that my name is: Wang Hongxiang, the first name is Hongxiang,and the surname is Wang.please do not wrote my name in a wrong order,after that ,please tell us the money transfer control number,the sender's name and so on,if you send the payment via bank transfer,please send the payment to my account below:The address of Bank of China: No.8 YaBaoLu,Chao Yang District,Beijing,P.R.China --A/C holder's name: Wang Hongxiang --A/C No.: 4000401-01880534572 --SWIFT code : BKCH CN BJ 110 by the way,please tell me your address;once we confirm your payment,we will send the item to you immediately,
best regards,
yours,