Permalänk
Medlem

remote

Hej! jag har sökt lite på forumet men inte hitat något som passar riktigt mig.

Jag har en linux server som jag skulle vilja styra från windows med ett grafiskt gränsnitt då jag ska ha en torrentclient på servern.
Vad föreslås? jag är ingen leethaxzzorzzor så förklara med en liten tanke på detta

Tack på förhand.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

Re: remote

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LinKing
Vad föreslås?

http://mldonkey.sourceforge.net/Main_Page

Permalänk
Medlem

Re: remote

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LinKing
Hej! jag har sökt lite på forumet men inte hitat något som passar riktigt mig.

Jag har en linux server som jag skulle vilja styra från windows med ett grafiskt gränsnitt då jag ska ha en torrentclient på servern.
Vad föreslås? jag är ingen leethaxzzorzzor så förklara med en liten tanke på detta

Tack på förhand.

Googla upp en guide för VNC

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju köra med "launchmany-curses" över SSH. Det är en torrentklient som är helt CLI baserad. Riktigt bra, använder den själv.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Jag körde förr en Xvnc med en Azureus, funkade bra. Lite slöttt bara, men så är Java.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Annars kan du ju köra med "launchmany-curses" över SSH. Det är en torrentklient som är helt CLI baserad. Riktigt bra, använder den själv.

Den är ju rikigt rutten, Kolla på rtorrent så ska du få se en rejälare.

Permalänk
Medlem

Kolla på freenx och nx tekniken i allmänhet, den är klart mycket snabbare än vnc!

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem

ssh, screen och rtorrent måste väl ändå vara det smidigaste. Detta uppfyller dock inte ditt krav med ett grafiskt användargränssnitt, även TUI är lite i gråzonen: man behöver ju inte skriva alla kommandon själv, men man använder inte musen. Ser bra mycket haxxigare ut om man ssh:ar in, screen -r och sen sköter rtorrent med kortkommandon.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Annars finns det webbaserade torrent-klienter, vilket blir ännu mer portabelt än putty+screen+rtorrent
Torrentflux är en sådan, och den jag använder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Jag körde förr en Xvnc med en Azureus, funkade bra. Lite slöttt bara, men så är Java.

Den är ju rikigt rutten, Kolla på rtorrent så ska du få se en rejälare.

Kollade på några bilder men förstår inte vad som gör den så mycket bättre =/
Kanske du kan förklara?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Om du redan kör amp på server så rekomenderas som tidigare sagt torrentflux. Mycket enkelt att använda pluss att du kan kolla hur dår 'går' för dina torrentar från skolan/jobbet/flickvännen/...

www.torrentflux.com

amp = apache mysql och php

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Kollade på några bilder men förstår inte vad som gör den så mycket bättre =/
Kanske du kan förklara?

ungefär såhära...
http://madaserver.mine.nu/bilder/Temp/x11_linux_madaserver.jp...