PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem

Detta låter ju onekligen trevligt för alla som gillar realistisk fysik i spel. (alla?)

Citat:

AGEIA Technologies, Inc., the pioneer in hardware-accelerated physics for games, today announced that the latest version of AGEIA PhysX SDK version 2.4 will become available to registered PLAYSTATION 3 game content developers on March 31, 2006.

The AGEIA PhysX SDK is highly recognized for its extensive physics functionality and multithreading capabilities, which are uniquely suited for the multicore architecture of the Cell processor adopted on PLAYSTATION 3. The latest AGEIA PhysX SDK version 2.4 is optimized for the Cell processor, adding mind-blowing physics action to the high-definition graphics of PLAYSTATION 3 titles.

In the 2.4 release, several components of the AGEIA PhysX pipeline have been offloaded from the PPU of the PLAYSTATION 3 to the SPUs; developers can fully control the component deployment. This has resulted in a 50% reduction in maximum PPU load, leaving more room for game code and smooth frame rates.

http://www.gdhardware.com/

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

So, in other words, Sony's promise of 100% backward compatibility should not be taken at face value. Understand that 100% of TCR certified games could mean as few as 50% of all games and likely not include by default a lot of Sony's top selling games and best looking titles on the PS2 and PS1.

http://www.ps3portal.com/ps3/article/328.html

PS2 klarade bara inte av 0.005% av alla Playstationspel perfekt också är värt att infilka här, och det trots att den hade en PS-CPU vilket inte gör det till emulering riktigt. så om man som som den sidan räknar in PS-spel så kan inte siffran 50% bli PS3s kompatibilitetsvärde bara baserat på denna vetskap. jag tror mer det lutar åt liknande värden som mellan PS & PS2.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ojdå är inne på webben för första gångne på länge och vad möter en om inte att ps3 har "garanterad" hårddisk YAY. och att freivalds har avgått. Dubbel YAY.

aja i vilket fall som så får man ju se vad priset blir med hårddisken. men man kommer ha pengar i vilket fall som så det blir att prioritera tillbehör och spel efter vad priset hamnar på.

angående online/live möjligheterna så tror jag att sony har goda möjligheter att lyckas lika bra/bättre än xbox live.

om jag inte minns fel så sköter väl sony vissa tekniska delar av en del mmorpg (sw galaxies, ff11 och nåt mer har jag för mig) så där finns viss erfarenhet. sedan har ju sony både film och musik rättigheter att kunna tillgå utan att behöva knyta nya avancerade kontrakt.
det finns alltså en del som talar för att det blir bra. och att det ryktats om att betalning för att spela skulle vara upp till spel tillverkaren verkar ju vara rätt nice då det lär komma ett och annat spel som man kan spela iaf. fast det är ju klart att en allmän avgift skulle ge en möjligheter att pröva på nåt som man annars kanske inte skulle testa

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

GDC is upon us!

Citat:

March 22, 2006 - In his platform keynote address at GDC 2006 this morning, Sony Computer Entertainment Worldwide Studios President Phil Harrison presented the new PS3 game Heavenly Sword. Developed by Ninja Theory, the PS3 title was one of the most amazing in the E3 2005 presentation reel, with internet talk on the game hot and heavy after its showing. The demo then was not realtime, but this one was.

In the game, the presentation from E3 of warriors was shown again, this time with thousands being blown up and thrown about as before. This time, though, it was in realtime, with real physics and realtime sound production. The camera in the demo zoomed out to show characters as if ants miles away, then zoomed tight for amazing close-ups.

We'll have tons more info on Heavenly Sword as soon as we can from GDC and after.

källa:
http://ps3.ign.com/articles/697/697623p1.html

Citat:

Now that the official keynote speech from Sony is over with, and the announcement of Kiosks being present ( most likely showcasing all the videos of today ) expect videos of everything at GDC to be coming out sometime today. Which is what everyone is waiting for. But for those who haven't heard, heres what games were showcased at GDC.

Warhawk - Realtime demonstration
Ratchet and Clank - trailer / teaser
I-8 - Realtime footage
Heavenly Sword - Realtime footage
Motorstorm - Realtime footage ( looking almost like it did at E3 )
Real-time Car Demo(future game) - realtime footage / physics

Citat:

As for the news.

Confirmed HDD Standard / Free Online Gaming
SDK's for the Network being sent out to developers soon
Developers can connect their servers to the worldwide network very easily through the SDK
Full Game Downloads avaliable to put straight into your HDD
Game upgrades via HDD a big part of the online network
E3 will feature the final PS3 Controller design

källa:
http://ps3forums.com/viewtopic.php?t=18462&highlight=&sid=842...

Mer tillförlitlig länk:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=63535

Det finns också mer att läsa på ps3.ign.com och gamespot osvosv.
Jag hoppas att det släpps ut några videos snart!

Edit: Åtminstone 1 spel spelbart på E3 vad jag kan förstå. (Warhawk)

Det ska dessutom bli riktigt spännande att få se den färdiga handkontrollen på E3!

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Men seriöst? Finns det verkligen folk som fortfarande spelar konsoll?

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wheeliee
Men seriöst? Finns det verkligen folk som fortfarande spelar konsoll?

/ignore

Jag tycker alla andra ska göra detsamma.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
/ignore

Jag tycker alla andra ska göra detsamma.

Dumt av han att skriva så i en konsoll tråd men lika dumt av dig att be alla ignorera honom för att han inte tycker som dig/och dom flesta andra här inne..

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag sådana inlägg bör ignoreras totalt.
Men nog får du svara på hans fråga om du vill....

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

ärligt grabbar,tjejer o fanboys av 360/ps3. att ni orkar lägga ner så mkt tid o disskutera o debattera om konsoller, vilken konsoll som är bättre än den andra och har bäst prestanda enligt siffror o skit (syftar på ps3 eftersom allt vi har att gå på är siffror).. okej jag respekterar båda fanboys/fangirls av ps3 och 360 men inse att varken 360 lr ps3 kan vara bättre än den andra konsollen på ALLA fronter när det gäller funtioner,prestanda,spel osv.

sen att folk säger saker som "finns det fortfarande folk som spelar konsoll" i en konsoll tråd kanske man ska ta med en nypa salt lr?

och sedan bara för att en person som mBr nämner vad han TROR angående 360 vs ps3 så behöver ni inte ta det som så personligt.. har ifs inte checkat 360 tråden så mkt men jag tror att det finns lika mkt 360 fanboys som kommer in här o skriver som psfanboys fäller 1 lr 2 om inte flera kommentar i 360 tråden. så är folk och det är bara o respektera. hehe

detta börjar bli mer moral tråd än en ps3 tråd hehe.. nästan som
"min-farsa-är-större-o-starkare-än din farsa" mätning som man höll på med när man va skitunge.

jaja ON TOPIC.. ps3 kommer säkerligen vara fet när den kommer ut hehe..nån som vet om spelen kommer ut på BD skivor lr dvdskivor? lr hur har dom tänkt o göra med mediat?'

fred

EDIT: varför ja orkar lägga ner tid o skriva så "långt" inlägg är för att ja inte har något bättre för mig o har precis kommit från jobbet.behöver skriva av mig lite hehe o i inte för att ja vill leka moralpolis

peaz 1 more time!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz

har ifs inte checkat 360 tråden så mkt men jag tror att det finns lika mkt 360 fanboys som kommer in här o skriver som psfanboys fäller 1 lr 2 om inte flera kommentar i 360 tråden. så är folk och det är bara o respektera. hehe

detta börjar bli mer moral tråd än en ps3 tråd hehe.. nästan som
"min-farsa-är-större-o-starkare-än din farsa" mätning som man höll på med när man va skitunge.

jaja ON TOPIC.. ps3 kommer säkerligen vara fet när den kommer ut hehe..nån som vet om spelen kommer ut på BD skivor lr dvdskivor? lr hur har dom tänkt o göra med mediat?'

fred

EDIT: varför ja orkar lägga ner tid o skriva så "långt" inlägg är för att ja inte har något bättre för mig o har precis kommit från jobbet.behöver skriva av mig lite hehe o i inte för att ja vill leka moralpolis

peaz 1 more time!

jo så var det faktiskt i början. men nu när 360 inte framstår som något alternativ längre mattades la försvarsmekanismen av lite. (vare sig den nu var ideologisk eller ekonomisk)

exakt. men det är dom små lömska farsorna som tjänar mest ofta. (Revolution?)

ordet från Sony är enbart Blueray. men jag tror säkert tidiga titlar kommer på DvD liksom många PS2-spel kom på CD istället för DvD. (med ett jäkla oväsen från läsaren på köpet med läshastighetskompensationen) ..det där låter bekant förresten.

peace!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Moralpolisen har talat.

Skulle vara trevligt om vi kunde skippa XB360 VS PS3 nu men jag antar att det bara är önsketänkande.. Alla kan ju trots allt inte hålla med om allting, men nog är det en vacker vision.

ONT: Det verkar tråkigt nog inte läcka ut några nya PS3 videos från GDC.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

moralpolis? hehe menar du mig lr AndreasX (lite trött för att fatta saker hehe)
bara vi slipper ett flertal personliga påhopp i hettan av detta konsoll krig så är ja nöjd helt onödigt o omoget o starta tjafs osv

ja tror att Rev. kommer överraska mer än vad folk tror faktiskt. men det återstår ju att se.. som AndreasX säger "det är dom små lömska farsorna som tjänar mest ofta. (Revolution?) :P" (obeservera smileyn i citatet )

men men time will tell.. 360 är enligt men en bra konsoll och har ett ganska bra spelutbud o spel som ja gillar.. skulle köpa en samma dag den kom ut, stod faktiskt med Premium+ extra handkontroll + spel i kön till kassan. men när det va en person framför mig släppte jag allt.. hehe fick ett spel..tyckte det var lite för mkt cash att lägga ut på samma gång.. har ju visserligen en ganska bra dator o spela spel + den första kryssboxen så ja klarar mig.. men men

återstår att se va ps3 har att erbjuda när den väl kommer.. sen att sony har lite mer tid än vad microsoft hade innan de lanserar gör ju inte saken direkt sämre. de har nog sneglat på de negativa saker som 360 fått kritik för o köra sitt race o förbättrat de punker som skulle kunna vara de samma för ps3.

tror ja väntar med att köpa konsoll..vill se vad sony har att erbjuda framför allt rev. tänk er ett grymt zelda spel på en "next gen" konsoll hehe.. fett grymt enligt mig..

mm väldigt synd att de inte läckte några videos..

AndreasX: hehe att läsaren låter mkt?? nähä menar du det? hehe men men inget man borde se som en negativ grej tycker jag. ifs så låter ps2 mer än xbox men varför bry sig.. man köper ju inte en ps2/xbox pga ljudet på cdspelaren hehe lr?

EDIT: blev ingen likadan smiley som andreasx använde hehe :>

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz

tror ja väntar med att köpa konsoll..vill se vad sony har att erbjuda framför allt rev. tänk er ett grymt zelda spel på en "next gen" konsoll hehe.. fett grymt enligt mig..

AndreasX: hehe att läsaren låter mkt?? nähä menar du det? hehe men men inget man borde se som en negativ grej tycker jag. ifs så låter ps2 mer än xbox men varför bry sig.. man köper ju inte en ps2/xbox pga ljudet på cdspelaren hehe lr?

nästa Zelda blir ju samma för Revolution som Gamecube tydligen, men sen så. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57238...

tja, hade det varit vanligt med CD-spel på PS2 så hade jag nog övervägt att isolera den med blymattor. men nu är det inte det som tur är. därför är nog många glada åt att PS3 får Blueray i lägre hastighet istället för att köra DvD i högre fart för att komma upp i tillräckliga överföringshastigheter som 360 måste göra. (med det allt det innebär för oväsen som bekant nu..)

Citat:

This ought to be a good acid test for crowd reaction - apparently a real-time MotorStorm demo is on display. MotorStorm was one of the most controversial of the E3 videos last year, but early reports from our man (yes, it is a man) suggest that there's plenty of mud flying around and dust going everywhere, HDR effects and highly detailed visuals. Hmm, mud-slinging... Wheels leave wet mud trails which are persistent, says Harrison; as they dry out, they change the contours of the ground and mess with your suspension realistically. Vehicles get dirty from the mud, with wet spray that dries over time (it's all very hair-drier-fun-time, isn't it?), and, naturally, we're to expect more at E3.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=63535

ah, låter det inte alldeles, alldeles ..underbart?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

På konferensen bekräftade Ken att alla spel kommer på BD.
Så vi ska inte behöva oroa oss för snabba DVD-skivor.

Det är ett försök att hindra piratkopieringen som de gör så.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har nämnts tidigare i tråden, men nu är det även bekräftat att PS3 blir regionsfri kan det bli bättre?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Vet inte om det har nämnts tidigare i tråden, men nu är det även bekräftat att PS3 blir regionsfri kan det bli bättre?

Jag hoppades på det. Det är ju nästan självklart iom att det är en världsrelease. Vi får också se ifall Sony gör som MS och sätter nätagget utanför.
För annars förstår jag inte hur de ska klara av det med all värme som bildas.
Likaså ifall spelen kommer vara regionsfria också.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

http://www.engadget.com/2006/03/22/sony-confirms-ps3-controll...

Vi slipper "bumerangen" ska bli intressant och se den nya designen!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Vet inte om det har nämnts tidigare i tråden, men nu är det även bekräftat att PS3 blir regionsfri kan det bli bättre?

Du skulle inte vilja hjälpa en annan stackare med en källa till den informationen? Regionsfri bara för spel gissar jag? För knappast har väl sony lyckats få filmbolagen att ta reson?

Permalänk
Medlem

Det var inte så oväntat att Sony ska designa om kontrollerna.
Jag förstår inte de som här sagt att PS3 kontrollerna ser sköna och bra ut. haha!

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Den såg jävligt skön, ergonomisk och snygg ut!
Varför designa om?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DR
Den såg jävligt skön, ergonomisk och snygg ut!
Varför designa om?

Just därför!!! _såg_ ut att vara det .... antagligen så fick den mycket kritik i de testar som jag antar att de gör med sakerna innan designen spikas

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Du skulle inte vilja hjälpa en annan stackare med en källa till den informationen? Regionsfri bara för spel gissar jag? För knappast har väl sony lyckats få filmbolagen att ta reson?

Ja, det blir exakt som med PSP:n, spel regionsfria och filmer regionsbundna.
http://www.gamespot.com/news/6146475.html

Det enda jag hoppas angående kontrollen är att den ska vara mer ergonomisk än DS2.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Fortfarande lika säker på din sak Fredag?

http://www.gaming-age.com/news/2006/3/22-53
"Next up was Motorstorm and just like Warhawk was no where near the E3 target render. The car models and physics were decent although the texturing and the environment was PS2 level of quality. The real star of the demonstration was the deformable terrain which worked quite well with the physics of the cars. The demo also had HDR, post processing effects, and occlusion.

"Another tech demo was shown and co-developed with Ninja Theory which had a thousand characters reacting to complex rag doll physics. The graphics were all PS2-caliber with nice post processing effects such as depth of field"

"Warhawk, while looking great, was essentially a barren section of ocean with a lot of fighter ships (they were aiming for a hundred for the final game) going around destroying larger vessels and some nice looking water (wave simulation with procedural animation) and clouds (volumetric raytracing). Overall it was a great demo but a far cry of what was shown last year and gave a nice sobering introduction to the rest of the demos which was shown towards the end. Fortunately it will be playable at E3. "

"The next game was Resistance, the title formally known as I-8. Out of all the games this one was the farthest along but unfortunately the least interesting. It was your standard FPS affair with highly linear levels, decent A.I. and moderately interesting weapons. The lighting/texturing/modeling was all decent but nothing groundbreaking""

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
http://www.engadget.com/2006/03/22/sony-confirms-ps3-controll...

Vi slipper "bumerangen" ska bli intressant och se den nya designen!

Först och främst, fan va nice att du bytt upp dig vad det gäller avatar

OnT: den där ser inte speciellt skön ut. Är det verkligen ett klot?

Permalänk

vad var det för fel på den vanliga ps handkontrollen?
den var ju perfekt,skön att hålla i,knapparna placerade så perfekt osv.
ghaa,varför ska dom ändra på sånt som redan är bra:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

lol det där är bara en fan-teckning. Den kommer inte se ut så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Fortfarande lika säker på din sak Fredag?

http://www.gaming-age.com/news/2006/3/22-53
"Next up was Motorstorm and just like Warhawk was no where near the E3 target render. The car models and physics were decent although the texturing and the environment was PS2 level of quality. The real star of the demonstration was the deformable terrain which worked quite well with the physics of the cars. The demo also had HDR, post processing effects, and occlusion.

"Another tech demo was shown and co-developed with Ninja Theory which had a thousand characters reacting to complex rag doll physics. The graphics were all PS2-caliber with nice post processing effects such as depth of field"

"Warhawk, while looking great, was essentially a barren section of ocean with a lot of fighter ships (they were aiming for a hundred for the final game) going around destroying larger vessels and some nice looking water (wave simulation with procedural animation) and clouds (volumetric raytracing). Overall it was a great demo but a far cry of what was shown last year and gave a nice sobering introduction to the rest of the demos which was shown towards the end. Fortunately it will be playable at E3. "

"The next game was Resistance, the title formally known as I-8. Out of all the games this one was the farthest along but unfortunately the least interesting. It was your standard FPS affair with highly linear levels, decent A.I. and moderately interesting weapons. The lighting/texturing/modeling was all decent but nothing groundbreaking""

Snacka om fanboy snack.
Personligen så litar jag mer på IGN och Gamespot och dom hade inte speciellt mycket att anmärka på. Heavenly Sword ska visst ha sett ut exakt som det gjorde på E3 2005 och det ser sannerligen inte ut som ett PS2 spel.
Att alla spel ser ut som PS2 spel tror jag på E3 då jag ser det med egna ögon.

Edit: Här finns ett par tech demos. Bland annat en Unreal Engine 3 demo.

http://ps3.ign.com/articles/698/698086p1.html

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Snacka om fanboy snack.
Personligen så litar jag mer på IGN och Gamespot och dom hade inte speciellt mycket att anmärka på. Heavenly Sword ska visst ha sett ut exakt som det gjorde på E3 2005 och det ser sannerligen inte ut som ett PS2 spel.
Att alla spel ser ut som PS2 spel tror jag på E3 då jag ser det med egna ögon.

Edit: Här finns ett par tech demos. Bland annat en Unreal Engine 3 demo.

http://ps3.ign.com/articles/698/698086p1.html

Eh... Fanboy för vad?

Varken jag eller texten har påstått att spelen ser ut som PS2 spel, syftet med mitt inlägg var att bevisa att spelen (än så länge iaf) inte kommer se ut som dom gjorde på dom förrenderade filmerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Eh... Fanboy för vad?

Varken jag eller texten har påstått att spelen ser ut som PS2 spel, syftet med mitt inlägg var att bevisa att spelen (än så länge iaf) inte kommer se ut som dom gjorde på dom förrenderade filmerna.

Jag menade inget illa alls mot dig, jag syftade på han som skriver för gaming-age, förlåt om jag var lite otydlig.

"Another tech demo was shown and co-developed with Ninja Theory which had a thousand characters reacting to complex rag doll physics. The graphics were all PS2-caliber with nice post processing effects such as depth of field"

Det låter då som att han pratar om Heavenly Sword. Sedan så säger han att grafiken är utav PS2 kaliber, i alla fal så kan man inte tolka "The graphics were all PS2-caliber" på något annat sätt.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Kanske dags för trådskaparen att uppdatera sitt inlägg nu