Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

IR-kamera avslöjar brister i chassidesign

Permalänk
Medlem

Min dator hade varit kritvit. Processorna idlar på 60 grader. (Y)

Permalänk
Medlem

Det hade vart intressant att se ett vattenkylt system..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
va kostar o vart köper man sån kamera?
det borde gå med ir termometer annars va?

Här finns dom, made in sweden.
http://flirthermography.com/sweden/
Den billigaste Infracam kostar väl 50-60 tusen. Vet inte riktigt för det är ingen webbshop precis.
Men jag jobbar faktiskt på FLIR.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlsberg
ser ut som om dom "glömt" sätta dit den luftkanalen med en 80mm fläkt som ska blåsa fin färsk go luft rätt ner på grafikkorten.. en detalj som antec tydligen tänkt på alltså, är nästan lite kär i det chassiet!!

Den luftkanalen är värdelös på p180 tyvärr... se Spcrs test.

Permalänk
Medlem

Kolla mitt citat.

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Avstängd

Ett par bilder på datorn resten på ett par töntar... fan jag måste också köpa en IR-cam för £30.000

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlsberg
ser ut som om dom "glömt" sätta dit den luftkanalen med en 80mm fläkt som ska blåsa fin färsk go luft rätt ner på grafikkorten.. en detalj som antec tydligen tänkt på alltså, är nästan lite kär i det chassiet!!

Dålig prestanda och hög ljudnivå på den. Investera i en (ellr två i det här fallet) AC NV Silencer och montera på grafikkortet/-n. Värmen åker ut direkt och ljudnivån sänks. Kostnad: 159:- (styck) på Webhallen. Att lägga 3000+ spänn på ett grafikkort och sedan inte orka montera på ett sådant är rätt bara för den redan hörselskadade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pampers
Min dator hade varit kritvit. Processorna idlar på 60 grader. (Y)

Prescott?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

de där bilderna är u med chassie-sidan AV!
Hur illa kan det då inte bli när den är på om man inte har ett bra luftflöde genom lådan?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Hårddiskarna då?

Dom kommer ju upp i ca 50 grader om man har 2 st nära varandra. I alla fall mina...

Satte dom på datorn, och började fota efter typ 5 minuter eller?

Dom skulle kanske ha spelat i typ 1 timme så CPU'n långsamt blir lite varmare, och så hårddiskarna kommer upp i värme.

Tror hårddiskarna tar lång tid på sig att komma upp i "arbetstemp". Tror även hårddiskar vill vara i en viss temp för bästa prestanda, säkert 40 grader eller mer.

Lek test?

Vore lite roligare om de hade visat "före och efter" hur resultatet blir med 1st 80mm bra utblås chassifläkt som tex. Och så vidare.

Vore fan ballt om stora kylningstillverkare tog efter detta, och visade "före och efter" bilder på deras siter. Det vore ballt

Jag är impad av bilderna i alla fall

Permalänk
Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Bilderna säger tyvärr inte tillräckligt, bara avvakta hela artikeln då

Permalänk
Medlem

Mycket lek för att vara en sådan dyr kamera !

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Fasen va smart..perfekt till kylningen när man ska klocka järnet Men inge töligt dyrt och skaffa sig en kamera...:(

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600