Permalänk
Medlem

Problem med Java

Det som jag är ute efter är att få en cardlayout på två Jpanels. dessa ska vara orienterade i mitten av en JFrame med borderlayout.. Classroom() är av typen JPanel. När jag kör programmet blir bara resultatet en grå ruta i mitten....

Container c = getContentPane();
CardLayout cl = new CardLayout( );
JPanel korr = new JPanel(cl);
JPanel klass = new JPanel(cl);
c.add(korr,BorderLayout.CENTER);
c.add(klass,BorderLayout.CENTER);
JPanel pCenter = new Classroom();
korr.add(pCenter, BorderLayout.CENTER);
cl.first(korr);

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Medlem

Re: Problem med Java

Citat:

Ursprungligen inskrivet av smorris
Det som jag är ute efter är att få en cardlayout på två Jpanels. dessa ska vara orienterade i mitten av en JFrame med borderlayout.. Classroom() är av typen JPanel. När jag kör programmet blir bara resultatet en grå ruta i mitten....

Container c = getContentPane();
CardLayout cl = new CardLayout( );
JPanel korr = new JPanel(cl);
JPanel klass = new JPanel(cl);
c.add(korr,BorderLayout.CENTER);
c.add(klass,BorderLayout.CENTER);
JPanel pCenter = new Classroom();
korr.add(pCenter, BorderLayout.CENTER);
cl.first(korr);

Det är inte helt uppenbart vad du vill göra, men du har nog blandat ihop lite saker. I ditt exempel ovan så har du samma layout manager (cl) i två paneler, det får man absolut inte ha.

Det jag tror du är ute efter, om jag inte har helt fel är något i stil med

//Skapa korten JPanel klass = new JPanel(); JPanel korr = new JPanel( new BorderLayout() ); //Skapa panelen som innehåller korten. CardLayout cardLayout = new CardLayout() JPanel cardPanel = new JPanel( cardLayout ); //Lägg till korten cardPanel.add( klass, "klass"); cardPanel.add( korr, "korr"); /* Strängarna är nycklar ifall när man ska byta kort */ //Lägg in ett Classroom i korr korr.add( new Classroom(), BorderLayout.CENTER ); //Lägg in kortpanelen i innehållspanelen Container c = getContentPane(); c.add( cardPanel, BorderLayout.CENTER ); //Visa första kortet cl.show(cardPanel); //Alternativt cl.show(cardPanel,"korr")

//C

Permalänk
Medlem

Tack!

Du hade helt rätt... blandade ihop lite grejer där...
Men nu funkar det! tack för hjälpen

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

korspostning är inte tillåtet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||