Permalänk
Medlem

windows + trådlöst?

vad finns det för inställningar i windows som påverkar hur det trådlösa fungerar?

undrar pga ett problem jag har där pingen flyger från normal till ca 2000.
jag har testat 2 olika sändare och 3 olika mottagare och det är samma problem. =O

Permalänk
Medlem

Kan du specificera dig lite...

Om du undrar vad det är som styr det trådlösa i win xp så är det en tjänst som heter Wireless zero configuration. Om du har fått med program till dina mottagare så stäng av tjänsten och testa att köra med sändarnas egna program, det kanske kan hjälpa.

Permalänk
Medlem

här står lite mer om mitt problem. har ingen aning om vad det kan avra.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54796...

Permalänk
Medlem

Men det framgår inte om du använder dig av nätverkskortets inställningar eller windows. När du ansluter ett närverkskort så tar windows själv över och styr det med just "wireless zero configuration" mitt tipps är att du testar att stänga av det och se om det fungerar bättre med kortets egna program. Du kommer åt tjänsten genom att högerklicka på "den här datorn" och välja "hantera" klicka sedan på "tjänster och program", välj "tjänster" leta upp "Wireless zero configuration" (långt ner) och tryck stoppa om det fungerar bra och du vill fortsätta köra utan windows eget program så välj manuell så att den inte startar automatiskt varje gång windows startas.

Permalänk
Medlem

aah okej ska testa.
det är nog det ända jag inte testat. hoppas det går ^^,
men då måste jag ha den programvaran till själva mottagaren?

Permalänk
Medlem

Ja... annars kommer du ingen vart. Jag har blivit väldigt irriterad på att windows automatiskt blockerar medföljande programvara till fördel för sin egen :S

Permalänk
Medlem

Alltså det fungerade
Tack så sjukt mkt.

Har gått här och varit helt deprimerad i säkert en vecka nu. höhö

har fungerat hur bra som helt nu i säkert 20 min ^^, haha.

men har dock fortfarade lite problem med dålig mottagning och hastigheten hoppar litegrann när jag laddar hem.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hoho jag pingade 10000 pingar inatt till sunet och hade som max 110 :):):)

Permalänk

Axel55: "mitt tipps är att du testar att stänga av det och se om det fungerar bättre med kortets egna program"

Tack ska du ha!!!

Visa signatur

OS på SSD!