"frysningar" i intervaller om 5 sek!? asus/ati

Permalänk

"frysningar" i intervaller om 5 sek!? asus/ati

hej, har problem! börjar med att lista hårdvara/mjukvara:

Asus A8R32-MVP DELUXE
AMD s939 x2 4400
Creative X-fi Fatality FPS
2x320gb WD 16mb c, i raid0 (uli)
Ati (his) X1900XTX (cat. 6.3-6.4)
Corsair 4000 2x1024mb
Hiper 580w
Windows XP Home ed. sp2 o alla senaste updates/amd´s x2 drivare samt ms x2 drivare

ALLT nyinstallerat!

Problemet:

Alla spel som jag installerat (bf2, NfSMW, evolution GT) går inte at spela!

de beter sig så att var 5:e sekund så fryser hela spelet o cpu går upp till 50% (vare sig man tex, e i bf2´s meny elelr inne o spelar) och efter 5sek, så flyter allt på som de ska igen såhär:

funkar 12345 fryser 12345 funkar 12345 fryser 12345 funkar 12345 fryser 12345 and såå on:(

vlc mediaspelaren beter sig likadant!? annars funkar allt precis som de ska..

har provat:

Catalyst 6.3-6.4, avinstallerat all ati programvara, gart drivare etc.. allt som har me ati o göra!

avinstallerat vlc, etc.! uppdaterat allmänna drivare till allt! o mekat runt men hittar inga fel!

Sen är det en sak som kan vara boven i dramat! köpte alla dessa produkter för ett par veckor sen, byggde ihopa de, o installerade allt me xp program etc, allt utom just spel o sånt! men sen som jag har skrivit i en annan tråd här på forumet så började de mobot tjuta ett högfrekvent ljud från en konding eller 2 så ja fick göra rma på de, o har nu således fått ett helt nytt mobo som jag skruvade dit idag!

men ja har ju fortfarande samma installation kvar på hddn´a! men på de gamla updaterade jag från bios 211, till 311 när asasupdate fungerade! o om jag nu fått en annan rev. vet jag ej! så visst kanske alla mina problem kan lösas av en format c: men vill inte lägga dom timmarna helst!

Sen ett märkligt problem är att asus update (bios) inte fungerar ... säger att jag inte har ett asus mobo mm.. kommer lite konstiga felmedd. när jag försöker köra de programmet, avinstallerade de tog hem de senaste men de går inte att installera ens! hade problem med detta men de "gamla tjutande mobot oxå"

tips/frågor/lösningar??

Mvh, Smikey

Glömde, kör v-kylning och oklockat så de kan knappast vara värmeproblem då cpu ligger på ca: 37c o graffe(gpu) på 38c

edit 1: kör 3dmark 05 på den burken nu o där verkar de funka!!????

Permalänk

testa att välja så att t ex BF2 bara använder 1 av processorns 2 kärnor, vanligt problem.... men vet ej varför VLC krånglar.....

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david901101
testa att välja så att t ex BF2 bara använder 1 av processorns 2 kärnor, vanligt problem.... men vet ej varför VLC krånglar.....

har provat de, men utan positivt resultat:( glömde skriva de bara! alltid glömmer man nått;) men tack för tipset