Fråga om kylpasta! Håller på montera X2 4400+ just nu!

Permalänk
Medlem

Fråga om kylpasta! Håller på montera X2 4400+ just nu!

Hej!

Jag håller för tillfället på att montera en AMD X2 4400+ på ett Asus A8R MVP moderkort, och undrar följande;

Ska jag applicera kylpasta på processorn? I manualen står det ingenting om det alls, iaf inte vad jag kan se. En kylflens + fläkt medföljde i processorpaketet, och på kylaren är det redan kylpasta.

Jag fick inte med mig någon kylpasta alls, och på processorn finns det inte heller något.
Vad ska jag göra???

MVH

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

med risk för att verka tyken, men.....

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57808... - ingen dum idé att lära sig använda sökfunktionen. det funkar här, på google och även på dc tror jag. rtfm är annars ett bra sätt att börja.

pasta brukar ingå vid köp av cpu. andra, inkl jag, rekommenderar annars Arctic Silver 5.

//skrock

Permalänk
Medlem

Re: med risk för att verka tyken, men.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57808... - ingen dum idé att lära sig använda sökfunktionen. det funkar här, på google och även på dc tror jag. rtfm är annars ett bra sätt att börja.

pasta brukar ingå vid köp av cpu. andra, inkl jag, rekommenderar annars Arctic Silver 5.

//skrock

Hej!
Jag har sökt, men fann ej något konkret svar.

Menar du att jag ska applicera kylpasta på processorn?
Isf; Varför följde det inte med någon kylpasta, och varför är det redan kylpasta på kylaren?

Tacksam för svar!
Ha det fint

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

sidan 2...

kolla i tråden som jag länkade till på sidan 2 - där finns bild och allt om du kollar lite.

pasta brukar som sagt redan finnas med om man har köpt cpu med fläkt (inkl kylfläns då). med min cpu så följde det även med en liten tub med pasta men den la jag i en låda nånstans. efter som jag köpte mej en zalmanfläkt så monterade jag av stockkylningen direkt, tvättade av den pastan som följde med (som iofs ska vara dugligt bra) och monterade ihop allt med min nya fläkt och AS5-pastan jag köpte.

hann du verkligen läsa igenom hela tråden jag länkade till? isf så läser du för snabbt och missar en massa viktiga detaljer.

så summar summarium:
* pastan som kom med ska duga men kanske inte är optimal.
* om du vill byta pasta se till att tvätta av den gamla riktigt nogrant först innan du sätter dit ny pasta.
* sätt ett halvt riskorn mitt på "plattan" och montera sedan dit fläns och fläkt - trycket som håller fast flänsen sprider pastan.
* ibland kan man behöva köra burken ett tag innan pastan smetats ut ordentligt och även härdats till optimal nivå.

allt detta står som sagt och visas även med bild i den tråd jag länkade till.

//skrock

Permalänk
Geeks
SweClockers

Fel forum + använd sökfunktionen.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015