PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
rättelse: nästan alla. (runt 0.003% av spelen funkar inte)

Att tro att alla spel kommer fungera är naivt när Sony inte ens kan få senaste PStwo-verisionen att klara alla ps2-spel verkar det inte så troligt att PS3 ska klara dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Att tro att alla spel kommer fungera är naivt när Sony inte ens kan få senaste PStwo-verisionen att klara alla ps2-spel verkar det inte så troligt att PS3 ska klara dom.

Tycker dock alla mina gamla goda PS spel fungerar finfint på min PS2, men såntdär med bakåtkompatibilitet bryr jag mig mindre om, då jag aldrig i livet skulle få för mig att sälja mitt PS2 satin silver

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Att tro att alla spel kommer fungera är naivt när Sony inte ens kan få senaste PStwo-verisionen att klara alla ps2-spel verkar det inte så troligt att PS3 ska klara dom.

Vilka Playstation 2 spel klarar inte PStwo av då?

Vill se konkreta bevis på det .

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Att tro att alla spel kommer fungera är naivt när Sony inte ens kan få senaste PStwo-verisionen att klara alla ps2-spel verkar det inte så troligt att PS3 ska klara dom.

det där gäller PSX-spel på PS2 (och two förmodar jag) borde bli likartat på PS3 eftersom det främst gäller spel som inte följer standarden helt. (eller jäkligt illa ska vi säga, för det är många som inte följer den exakt)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Tycker dock alla mina gamla goda PS spel fungerar finfint på min PS2, men såntdär med bakåtkompatibilitet bryr jag mig mindre om, då jag aldrig i livet skulle få för mig att sälja mitt PS2 satin silver

som sagt, 0.003% chansen att råka på dom verkar ju inte enorm.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

However, backwards capability will be limited to only games that have passed Sony's TRC (Technical Requirements Criteria). Estimates by game developers put the number of PS and PS2 titles that have passed the TRC to be around 50-85%.

New PSTwo Revision Incompatible with Older Titles
http://ps2.ign.com/articles/659/659949p1.html

Ifall det stämmer vet jag inte.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
However, backwards capability will be limited to only games that have passed Sony's TRC (Technical Requirements Criteria). Estimates by game developers put the number of PS and PS2 titles that have passed the TRC to be around 50-85%.

du missade tydligen att det pricis ovanför står att de flesta av spelen som inte gått genom den med godkänt ändå funkar. det där är en feltolkning som redan sågats tidigare, så lugna ner dig med trollerierna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
så lugna ner dig med trollerierna.

Förmodar att du gillar att uppmana till tjaffs? Annars kan du ju komma på något bättre

Jag tillhör inte dom som lyssnar blint på Sony så jag tror knappast dina siffror med 0.003% kommer stämma när det väl är ute.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Förmodar att du gillar att uppmana till tjaffs? Annars kan du ju komma på något bättre

Jag tillhör inte dom som lyssnar blint på Sony så jag tror knappast dina siffror med 0.003% kommer stämma när det väl är ute.

bättre än vad? det är fakta för tusan.

det finns listor på spelen som inte funkar och dom är inte fler än runt 0.003 och 0.005% av alla PSX-spel.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
bättre än vad?

Det du syftar på med "trollerierna" vad annars.

Som sagt vi får väl se hur många % som kommer fungera sedan när den är ute. Så länge ryktet om hur många som fungerar kommer från Sony så tror jag inte sådär jättestarkt på det

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Det du syftar på med "trollerierna" vad annars.

Som sagt vi får väl se hur många % som kommer fungera sedan när den är ute. Så länge ryktet om hur många som fungerar kommer från Sony så tror jag inte sådär jättestarkt på det

nej, detta är vad Sony har uttalat sig om:

Citat:

Estimates by game developers put the number of PS and PS2 titles that have passed the TRC to be around 50-85%.

som the register eller vad det var givetvis tolkade som = fungerar inte alls.

dvs dessa är garanterade. att samma sak som sagt gäller för PSX som ändå spelas i PS2 glömde dom visst bort i sensationsivern.

en lite lista med spel: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_games

och om det enda spel som någon tydligen brytt sig om att det inte funkade: http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2

Citat:

A handful of PlayStation titles (notably Metal Gear Solid: Special Missions) fail to run on the PS2 at all (Special Missions fails to recognise Metal Gear Solid at the disk swap screen, for example). This problem appears to have been rectified in the slimline versions of the PS2, where most of the previously unplayable PSone games can now be played.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Sedan om det nu skulle visa sig att ett fåtal av mina PS1 spel inte fungerar på PS3 så skulle jag inte bli ledsen...
Det är ju trots allt inte den viktigaste delen enligt mig i PS3. Viktigare då att resten fungerar som det ska.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Vilka Playstation 2 spel klarar inte PStwo av då?

Vill se konkreta bevis på det .

Det spel jag kommer på såhär på rak arm är Tekken 5. Notera att detta är för den senaste revisionen utav PStwo i Japan. Står en bunt om det på IGN/Gamespot ifall du vill ha källor på det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Software emulation for backwards compatibility progressing well

Citat:

"Sony has already pledged that all PS2 games which adhered to the company's TRC (technical requirements checklist) will be playable on the PS3 - and according to our source, the software emulation system is progressing well and may indeed meet that lofty goal."

"He claimed that a surprising number of PS2 titles are already working on PS3 prototype hardware, and revealed that the emulation tricks being used to mimic the behaviour of the notoriously complex PS2 processors are getting whole swathes of game titles up and running on an ongoing basis."

Verkar mycket lovande. Ser fram emot screens på före och efter-bilder, som vi senast såg när PS-spel kördes med PS2:an. Kantutjämning och uppskalning vore trevligt...

Sony trialling PlayStation online payments with Royal Bank of Scotland

Citat:

"UK development work on PlayStation Network Platform continues apace

The planned online service for the PlayStation 3 continues to take shape, with sources close to the Royal Bank of Scotland telling GamesIndustry.biz that the bank is working with Sony in the UK on trials of an online payment mechanism.

The deal between Sony and the RBS was signed last week, according to our source, with trials of the payment system due to start in May - which corresponds nicely with Sony's stated timeline for PS3 development, which sees them delivering a version of the Network Platform which can be used for final testing by September.

The payment system on the PSNP - a rather cumbersome acronym which is set to be replaced before the launch of the console, possibly with the internal development name, PlayStation HUB - is set to be used for a wide range of transactions."

Gött att de kommer hålla tidsplanen. Läste nått om auktioner med, verkar bli intressant...

Sony Launches Major Consumer Ad Campaign

Citat:

Sony is beginning in this financial year it's most aggressive consumer ad campaign ever, to last right through the year. They already stepped things up a notch last year for HDTV marketing, Bravia etc., but this year will be a record ad spend for them - in the hundreds of millions of dollars - covering four aspects of HD. Included in this will be unspecified PS3 promotional tie-ins.

Fett med reklam alltså. Braviareklamen var asgrym, ni vet den med en kvarts miljon stutsbollar. Undrar om PS3-reklamen kommer hålla samma kvalitet...

Sony's E3 site has been launched.

Citat:

Nothing much there yet, but the intro video is pretty entertaining with good presenters - they'll have video coverage right through the event. Seems they're really making an effort this year. The presenters mention some things they'll cover about PS3 "if they are announced", but some might take those things as hints as to what is to come (personally I'm not sure if they know what's going to come, but still, I thought interesting that they so specifically referred to certain things). They also confirm Lumines 2 for PSP in that video.

Kolla introvideon på den sidan. Vad tror ni han har i påsen?

Sen har jag hört att Monolith har en exclusive till PS3 på gång, men en del tror bara att det är en hottad FEAR. Antar att vi får veta mer snart, mindre än 2 veckor kvar nu till E3!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Sen har jag hört att Monolith har en exclusive till PS3 på gång, men en del tror bara att det är en hottad FEAR. Antar att vi får veta mer snart, mindre än 2 veckor kvar nu till E3!

Har för mig att det var FEAR (kommer även till 360) + ett PS3 exklusivt spel på gång

Permalänk
Medlem

SHOGO: MAD 2!!

Ja man kan väl få drömma.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel:

Sonys Presskonferans är svensk tid

9 Maj någonstans mellan 04:00 - 06:00....

För dem har bara sagt att den ska hållas på "eftermiddagen"

Längtar!

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls IV kommer till PS3

Citat:

Software gaming developer Bethesda has announced a release of Elder Scrolls IV: Oblivion for the PlayStation 3. A PSP version is also in the works.

Some in the gaming world have found the idea of a PSP version surprising, although this game has been ported to various platforms in the past, including the Nokia N-Gage. Considering the popularity of the PlayStation platform and the growing number of people playing Elder Scrolls, the move seems logical.

The PS3 release is scheduled for November of 2006, although no date was given for a PSP version.

Sega visar Virtua Tennis 3

http://ps3.qj.net/uploads/articles_module/29008_frenchcup_071...

Släpps nästa vår.

Källa: ps3.qj.net

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen fram emot Virtua Tennis 3! Har varit ett fan av den serien sedan första spelet. Grymt mycket skönare än konkurrenten Top Spin som känns så slött.

Permalänk
Medlem

"Enligt Namco börjar de bli färdiga med Tekken 6 till Playstation 3. De säger i ett nytt utlåtande att det, tillsammans med Ridge Racer 7, blir deras premiärspel till konsolen när den lanseras någon gång i november."

-gamereactor

Så om de börjar bli färdiga så lär de visa upp det vid E3!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
vad spelen anbeträffar så är det en hel drös där som intresserar mig. killzone2, warhawk, final fantasy (lär komma förr eller senare och det lär vara snyggt),

Har inte orkat läsa hela tråden, så nån kanske redan har sagt det,
men Final Fantasy 12 har redan släppts till PS2 i Japan
så lär tyvär dröja ett bra tag innan nått nytt FF släpps

Visa signatur

Gigabyte EP35-DS4 / C2D 8400 3.0ghz @ 3.4ghz / Gainward BLISS 9800 GTX 512mb / Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 G Xtreme 2x2048MB / Corsair HX 520W / Seagate Barracuda 7200.11 500gb 32mb cache

Permalänk
Medlem

Dom jobbar för fullt på FFXIII iallafall. Kanske får vi se en snutt detta E3, men än så länge kommer väl tolvan att räcka ett tag. Blir för mycket av det goda om allt kommer till release, hehe

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Vilka är egentligen kvar i FF teamet? Huvuddesignern gör väl bara Xbox 360 lir nu?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

The latest issue of PSM has revealed new details about the PlayStation 3. While CNN’s Chris Morris claims that Sony won’t announce a price for the PS3 at E3 2006, PSM says the PlayStation 3 is expected to sell for about $399 in the U.S., €322 in Europe and ¥45,965 in Japan.

The magazine also claims that the console will come standard with a 60GB, non-removable hard drive.

For those who care about backward compatibility, PSM also revealed that PSO and PS2 games will run on the PlayStation 3 in 720, 1080i and 1080p.

The magazine also confirms some info we already knew. First, all games will come in Blu-ray Disc media and there won’t be regional lockouts. Second, the launch line-up, as well as the final design for the controller, will be revealed at next month’s E3 expo.

Finally, the console will launch in the first half of November with the PlayStation Network Platform service launching simultaneously with the console and offering free online gameplay.

Källa

Även om det inte är helt officiellt, så låter det ju trevligt.. "non-removable hard drive" är ju också både bra och dåligt, bra för att inte behöva ha något utanför ligga och skräpa, dåligt kanske om det blir nåt fel på sin maskin måste man skicka med allt och hoppas att inte sparningar raderas..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Vilka är egentligen kvar i FF teamet? Huvuddesignern gör väl bara Xbox 360 lir nu?

Det finns inte bara ett FF team. det är nästan olika varje gång med några huvudpersoner som ligger bakom dom

sakaguchi som skapade ff och sedan mistwalker (som gör några rpgs till 360) har inte haft någon ledande roll i ett ff-spel sedan 4 eller 5 (kommer inte ihåg).

mistwalker är inte bara för 360.. ms har betalat för 2 spel, ett annat är också på väg men ms äger inte rättigheterna till det så det kan dyka upp på en anna konsol också, och så har dom ett ds spel på gång

mistwalker gör för övrigt inte spelen till 360, dom har andra utvecklare som gör spelen från deras grund idé

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Elder Scrolls IV kommer till PS3

Det där var bara ett rykte som inte stämmer alls iaf inte enligt Bethesda själva så det kommer verken till psp eller ps3 som det ser ut nu.

Bethesda Say No Plans for Oblivion on PS3.......
http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=1222&cat=1

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Det där var bara ett rykte som inte stämmer alls iaf inte enligt Bethesda själva så det kommer verken till psp eller ps3 som det ser ut nu.

Bethesda Say No Plans for Oblivion on PS3.......
http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=1222&cat=1

inte för att jag bryr mej så mkt men denna källa som du har ser ju inte ut att vara den "trovärdigaste"

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
inte för att jag bryr mej så mkt men denna källa som du har ser ju inte ut att vara den "trovärdigaste"

Och varför ser den ut att inte vara trovärdig då?

Men stämmer det jag skrev så kan du säkert hitta den infon på andra sidor med och kanske även på deras egna sida nu eller senare.

Men som sagt vill gärna veta varför den verkar så "oseriös" enligt dig.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

PS3 kommer vara billigare än väntat uppger hemsidan nedan som sägs ha kommit åt ett PS3 Magazine.
$399 i USA, €322 i Europa och ¥45,965 i Japan. Ungefär 3000 kr kommer den kanske kosta. Om detta är sant eller inte vet jag inte, men om det är sant är det givetvis kul. Annat dom sa är fakta vi redan vet.

Källor: http://spel.feber.se/2006/04/ps3info_bekrfta.html http://news.teamxbox.com/xbox/10795/New-PlayStation-3-Details... (en Xbox sida ser det ut som, hehe konstigt)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
PS3 kommer vara billigare än väntat uppger hemsidan nedan som sägs ha kommit åt ett PS3 Magazine.
$399 i USA, €322 i Europa och ¥45,965 i Japan. Ungefär 3000 kr kommer den kanske kosta. Om detta är sant eller inte vet jag inte, men om det är sant är det givetvis kul. Annat dom sa är fakta vi redan vet.

Källor: http://spel.feber.se/2006/04/ps3info_bekrfta.html http://news.teamxbox.com/xbox/10795/New-PlayStation-3-Details... (en Xbox sida ser det ut som, hehe konstigt)

Sony has not released a price point yet for the PS3, however, it can safely be said that a lot of the pricing worries are unfounded. Many of the papers written in the last couple of months on the price of making a PS3 were written by non-tech-savvy people who neither have experience on the engineering or business side of electronic components, and most of them falsely bloat the price of components to account for extra layers between manufacture and sale that do not actually exist.

http://www.ps3portal.com/ps3/article/370.html

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Sony has not released a price point yet for the PS3, however, it can safely be said that a lot of the pricing worries are unfounded. Many of the papers written in the last couple of months on the price of making a PS3 were written by non-tech-savvy people who neither have experience on the engineering or business side of electronic components, and most of them falsely bloat the price of components to account for extra layers between manufacture and sale that do not actually exist.

http://www.ps3portal.com/ps3/article/370.html

Mm, jag sa ju faktiskt att det inte var fastställt.