Permalänk

Vill Klockar min Athlon 2500+ Några tips?

Hej jag har en 2500+ Athlon och vill gärna klockar den så mycket som möjligt för användning. Vill ju inte att den ska brina upp ju, så fattig som jag redan är Jag har ett gammalt moderkort Abit NF7/NF7/-M/NF7-S (AGP) och har 1.5 i ram. Grafikkortet e N6600LE/TD/256M/A
Ett 500v nätagg till kylning har jag massa fläcktar men på CPU sitter det en ganska bra kylfläkt som jag har köpt till för ett par år sen.

Skulle villja klockar den här datorn lite så att det går snabbare men vet inte hur jag ska göra. Vad ska jag ha för inställningar på de olika grejerna då?

Som t.ex.

CPU Ext. CLK (CPU/DRAM)
Mulitiplier Factor

AGP Frequency
CPU FSB/DRAM ratio
CPU Interface

CPU core Voltage
DDR SDRM Voltage
Chipset Voltage
AGP Votage

Eftersom jag aldrig har gjort detta tidare så vet jag inte riktight hur jag ska börja. Skulle vara tacksam om nån kunde vägleda mig

Permalänk

jag vet kanske nej jo eller nej eller jag vet inte

Visa signatur

en dator med stor skärm och bra processor på en gigahertz och bra kort till skärm och mycket ram och bra hårdisk som kyler bättre än min förra som var gammal och inte var snabb men det är den här och datorn är bra och snabb och inte hänger sig

Permalänk
Avstängd

Först kan du kolla om du kan låsa/ändra din hastighet på dina minnen.. Sen ska du låsa Agp/pci . Sen hålla koll på dina temps regelbundet under clockningen. När du har gjort det kan du börja ändra lite smått på din FSB...
Ha skoj å lycka till:)

MVH: Peter_86

Permalänk
Medlem

agp e redan låst på det moderkortet.
det moderkortet klockar bra
körde min amd xp-m i 2500 mhz dygnet runt.

höj volten på cpun dra på fsb.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Tja
Jag lånar din tråd pytte lite Quanthomen.
Har köpt in en amd athlon XP 2600+ Thoroughbred
Och ett moderkort som är ett Asus A7N8X-Deluxe
Frekvensen just nu är 2100mhz (högre fsb sänkt multipliern) 200x10.5
Agp har jag låst på 67 mhz
Pci har jag inte låst men hittar inte den i bios så jag förmodar att den redan är låst ?
Vad är orginal hastigheten på en Athlon 2600+ ?
Hur mycket Vcore kan man ge innan det blir skadligt för prollen ?
Vet att det finns folk som har gett upp till 2.1v men jag har bara luftkylt så det skulle nog inte vara nån höjdare att kräma på med 2.1 volt här inte
Kör stock just nu (1.65) och tempen är typ 38 under idle.
Det va allt :).

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........