Permalänk

Det skulle gå dåligt... moderkort och grafikkort är inte samma sak precis!

Visa signatur

[ Sonata III | Q6600 G0 @ 3,2GHz (Scythe Infinity) | P35-DS4 | XMS2 4GB | 8800GTS 640 (HR-03 + Nexus) | X-Fi XtremeMusic ] :: [ w2207 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ala Turca
Det skulle gå dåligt... moderkort och grafikkort är inte samma sak precis!

Men jag e för fan inte dum i huvet :S
Vet ju att moderkort och grafikkort inte är samma sak:S

Frågan är bara vad som skule hända.. antar att den skulle flasha datorns moderkort och att moderkortet skulle pajja då den får fel bios?

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av squasho
Men jag e för fan inte dum i huvet :S
Vet ju att moderkort och grafikkort inte är samma sak:S

Frågan är bara vad som skule hända.. antar att den skulle flasha datorns moderkort och att moderkortet skulle pajja då den får fel bios?

Exakt

Visa signatur

[ Sonata III | Q6600 G0 @ 3,2GHz (Scythe Infinity) | P35-DS4 | XMS2 4GB | 8800GTS 640 (HR-03 + Nexus) | X-Fi XtremeMusic ] :: [ w2207 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ala Turca
Exakt

Då är det alltså ett ganska roligt sätt att pajja någons dator på

Typ göra på skolan lr nåt.. dom lär ju inte fatta va som pajjade

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag måste vara dum i huvudet, men jag fattar inte hur du gjorde för att flasha om grafikkortet ifrån windows. Jag har laddat hem ATi Winflash 3.15 samt en .bin fil med bios för ett ATi x850xt PE, men sedan vet jag inte riktigt hur jag skall gå till väga.
Lust att förklara hur du gjorde?

/Chopha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopha
Tja!

Jag måste vara dum i huvudet, men jag fattar inte hur du gjorde för att flasha om grafikkortet ifrån windows. Jag har laddat hem ATi Winflash 3.15 samt en .bin fil med bios för ett ATi x850xt PE, men sedan vet jag inte riktigt hur jag skall gå till väga.
Lust att förklara hur du gjorde?

/Chopha

Jag tror jag har en äldre WinFlash.
Men iaf jag laddade hem nytt BIOS (XT PE)
Sen startade jag WinFlash och sparade det gammla BIOSET.
Sen laddade jag det nya
Tryckte i tvinga å vips startar om datorn.
I med nya drivare å XT PE klart:D

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Okey, men hur gör för att ladda tillbaka orginal bioset om det hela skiter sig?
/Chopha