Permalänk
Avstängd

Sony Ericsson W850 och M600

Bolaget senaste supermobil W850 är en liten bärbar musikmaskin som dessutom är en mobiltelefon, digitalkamera och fickminne. Med de nya minneskort som kan stoppas in i mobilen ökas lagringskapaciteten till 4 gigabyte. Det betyder att man kan lagras upp till 4 000 låtar i mobilens minne. För att klara det krävs att man använder ett särskilt komprimeringsprogram som är gratis att skaffa.
Om man väljer att lagra vanliga mp3-filer rymmer mobilens minneskort runt 1 500 låtar. W850 är en mobil där knappsatsen slajdas fram. En ny designfunktion för Sony Ericsson.

källa: http://aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,827802,00.html

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Medlem

Supermobil? Var då? Svensk media backar upp i ur och skur.. Lite genomskinligt och tråkigt anser jag.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Supermobil? Var då? Svensk media backar upp i ur och skur.. Lite genomskinligt och tråkigt anser jag.

Det brukar bli så inom tekniken, sen kanske Aftonbladets redaktörer har gömt sig under en mögelostluktande skosula, vad vet jag, dom kanske fortfarande är yra av att det finns mobiler utan utstickande antenn.

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Aftonbladet älskar att missbruka superlativ och ord som super etc, tragiskt.

Anyway, 4000 låtar på 4 GB? Inte illa

Permalänk
Hedersmedlem

HM VADÅ 4000 ringsignaler kanske

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Aftonbladet älskar att missbruka superlativ och ord som super etc, tragiskt.

Anyway, 4000 låtar på 4 GB? Inte illa

Marknadsföring. Väldigt snedvriden sådan. Det duger väl med 64kbps? CD-kvalitet!

Går någon på detta ställer jag mig undrande? Vem har sett Nokia N93 i aftonbladet? Fast den platsar väl inte

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

För er som inte står ut med aftonbladet:
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w850_and_4_more-news-19...
Större bilder:
W850

W710

M600

Z710

Z550

Permalänk
Hjälpsam

Woot! M608 med fullt enhandstangentbord. Det var riktigt riktigt nice måste jag säga. Det tar en liten stund innan man vant sig vid det, men skrivhastigheten blir ungefär som med ett fullt tangentbord när man har lärt sig.

Imponerande och nytänkande. *tummen upp*

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

hmm både 3g och kamera. Trodde inte denna telefonen skulle komma. Vart kan man köpa denna då?

Permalänk

Tycker att w950 och m608 är de mest intressanta just nu. Koppas att de gör en
"W" modell av K800 sen efter sommaren.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

M608c är enbart för kina. Lite annan keypad än den vi får. Jag har fingrat på M600. Tangentbordet är oerhört jobbigt. Man blir helt nollställd. Men man lär sig väl men absolut inget för mig. Jag jobbar hellre med styrkors på framsidan och T9 med vanlig keypad.
Rekommenderar er att testa den live innan ni köper den pg.a detta. Jag skulle rycka mitt hår
QWERTY är ju inte heller långt ifrån nytänkande

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Vafan!!? Jag som nyss har skaffat en w810 och har tänkt ha den ett tag och så gör dom såhär och lanserar ytterligare en extrem "vill ha" mobil! Ajja då blir det väll att sälja "den gammla" och skaffa sig en w850 sen när den dyker upp! Tycker att det e bra att SE fortsätter lite i samma mönster som sina äldre mobiler designmässigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
HM VADÅ 4000 ringsignaler kanske

Njae, dom kör nog på någon variant av ATRAC3, ganska smidigt förutom att man måste konvertera hela sin musiksamling.

-Ganska smart enligt mig, dom gör alla nyinköpta musikspelare värdelösa... ^^

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Avstängd

Sony Ericsson M600 kostar 4 140 kr på Katshing.
Den har inga Joystickknappar eller liknande så man får använda Pekskärmen istället.

Katshing: http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=11616

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Medlem

M600 har dock scrollhjulet som brukar fungera rätt bra för grundläggande funktioner i telefonen, som att läsa SMS och slå upp nummer i telefonboken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
M600 har dock scrollhjulet som brukar fungera rätt bra för grundläggande funktioner i telefonen, som att läsa SMS och slå upp nummer i telefonboken.

Du kan ju styra typ allt med den. Sant. Men det är mycket besvärligare än en joystick anser jag.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Angående 4000 låtar så är dem kodade i eacc+

"Antalet låtar baseras på den totala mängden användarminne som medföljer och på antagandet att låtarna är i eAAC+-format med bithastigheten 96 kbit/s (cirka 1 MB per låt)." källa www.sonyericsson.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Du kan ju styra typ allt med den. Sant. Men det är mycket besvärligare än en joystick anser jag.

Joystick i en smartphone kan väl inte svara så smidigt eller? De brukar ju alltid paja.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Angående 4000 låtar så är dem kodade i eacc+

"Antalet låtar baseras på den totala mängden användarminne som medföljer och på antagandet att låtarna är i eAAC+-format med bithastigheten 96 kbit/s (cirka 1 MB per låt)." källa www.sonyericsson.se

Passar dom till SE W800i och isf. om dom gör det vart kan man få tag på eAAC+ konverterare?

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Tycker att w950 och m608 är de mest intressanta just nu. Koppas att de gör en
"W" modell av K800 sen efter sommaren.

Håller med, med modifikationen att det är M600 som gäller.
W950 har ju ett mer konventionellt tangentbord, men efter vad jag sett så kostar den ca 1500 mer än M600.
Nån som vet förresten hur avancerade mediespelarna är i dem?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

M600...kul att det kommer en intressant telefon för en gångs skull. Skönt att slippa kameran och ha en vettig upplösning.
Antagligen min nästa telefon om batteritiden är ok och interfacet/OS:et inte är för segt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gallardo
Passar dom till SE W800i och isf. om dom gör det vart kan man få tag på eAAC+ konverterare?

W800i kan bara spela MP3 och AAC

http://sv.wikipedia.org/wiki/AAC

Visa signatur
Permalänk

W850 så fräsch ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Joystick i en smartphon kan väl inte svara så smidigt eller? De brukar ju alltid paja.

Beror på vilken konstruktion man väljer. SE har oftast valt en mekanisk som i W800 vilket ofta går sönder medans man i W810 övergett den för samma teknik som Nokia använder alltså man använder paddarna på tangentbordet vilket är MYCKET mer tillförlitligt. Kanske något sämre "lyx" känsla men det lever jag hellre med.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

när media skriver om en "super telefon" klarar den av allt som superman aka stålmannen gör? =D