Självgående städmaskiner, någon som har erf. av dom?

Permalänk

Självgående städmaskiner, någon som har erf. av dom?

Hejsan!

Att städa är ju som bekant tråkigt. Innan dagen då vi alla har varsin T2 (se Terminator 2) som går runt och städar åt oss så måste man ju göra en del själv, men en del automatik finns redan på marknaden.

Det har ju blivit ganska populärt att sälja självgående dammsugare och moppar, men är dom något att ha? Om ni vet något om hur bra dessa är så berätta gärna, säkert är det många som undrar.

Exempel är: ELECTROLUX TRILOBITE ZA2 och den relativt billiga Robomop.

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Medlem

min tjejs mor fick robomop av mig i julklapp, hon andvänder den uner sängar där hon inte kommer åt så bra, fast den damm suger ju inte den torr moppar ju bara upp damm fast det fungerar ganska bra!

på sidan howstuffworks.com finns det en genomgång av de populäraste självgående damm sugarna.

hoppas det hjälpt i ditt sökande mot ett renare hem

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Tack för ditt svar!

Citat:

hoppas det hjälpt i ditt sökande mot ett renare hem

Hehe, jag städar faktiskt nu också. Det är en lösning på mitt lathetsproblem jag är ute efter (som inte innebär att inte vara lat).

Fler får gärna svara som har erfarenheter av dessa! Mycket intressant.

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Medlem

har hört att de inte ska vara så bra... Har ingen själv, men det ska visst vara lite problematiskt med att behöva lägga ut magnetlister för trappor (så den inte trillar ner), och få den att dammsuga hela rummet och liknande. Katter kan också uppleva problem med dem.

Permalänk

Är magnetlister för trappor nödvändigt för alla modellerna?

Och när det gäller husdjur som katter och hundar, jag antar att dom kan bli rädda för den och att det är problemet? I mitt fall så är jag allergisk så kan tyvärr inte ha någon lurvig vän så det är inget problem för mig.

Det skulle vara kul att testa, så snart som jag jobbar är det här en av prylarna som kommer att inhandlas. (Är en fattig student i nuläget.)

Visa signatur

Det här är inte en automatisk signatur. Jag trivs bäst med att skriva den manuellt varje gång.

Permalänk
Medlem

De modernare modellerna har trappsensorer som hindrar dom från att trilla ner för trappan.

Om du vill prova en Trilobite så är det bara att gå till din lokala Electrolux-butik och be att få låna hem deras demoexemplar över helgen.
Har en här nu, och den funkar riktigt bra.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

dom kostar väll runt en 15k om det e den jag tänker på...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Min tjej var gratis hon..... (måtte hon inte läsa detta haha)

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Fan, blev sugen på en robomop nu, den är ju inte så dyr så det är ju inte så farligt om den inte är grymmast.
Får se vad hunden tycker om den bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
dom kostar väll runt en 15k om det e den jag tänker på...

Mja, den har gått ner i pris. Billigaste stället på pricerunner tar 8600:- inkl. frakt. Electrolux' lokala butiker tar ca 10'000:-

Det finns förresten en robot som skurar golvet också. Den heter "Scooba".

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk