Permalänk
Medlem

Jord kabel!

Fick hem mitt Tagan Easyconnect idag och det agget har ju en fet jordkabel. Vad jag förstår från manualen så ska man sätta den på någon av skruvarna som håller fast modekortet ? Mellan modekortet och skruven?

Är nästan säker på det men vill dubbelkolla så att man inte bränner hela sin burk eller nått!

Permalänk
Medlem

Re: Jord kabel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFoX
Fick hem mitt Tagan Easyconnect idag och det agget har ju en fet jordkabel. Vad jag förstår från manualen så ska man sätta den på någon av skruvarna som håller fast modekortet ? Mellan modekortet och skruven?

Är nästan säker på det men vill dubbelkolla så att man inte bränner hela sin burk eller nått!

Att skruva fast den på nån av de skruvarna funkar utmärkt, se till att den inte nuddar någon komponent runtomkring skruven bara...

GL HF

Permalänk
Medlem

Du ska inte skruva fast den mellan moderkort och skruven..
Mellan distans och chassiplåten e bättre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakke
Du ska inte skruva fast den mellan moderkort och skruven..
Mellan distans och chassiplåten e bättre!

Varför inte? Sen kommer många distanser stansade i plåten samt att du får en nivåskillnad på distansen där du skruvar fast jordkabeln... Dock väldigt liten

Annars funkar det att skruva fast den i stort sett vart som hlest i chassit bara det är kontakt med chassits metall, t.ex en av skruvarna till HDDn eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Har folk slutat läsa manualer?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, jag skruva fast den mellan modekort och skruv. Och G0ry jag skrev just att jag hade läst manualen men vill bara försäkra mig om att det var en bra ide att fästa den där jag trodde!