Permalänk

Kräksteam...

tjena. har kollat runt lite i trådarna och hittar inget som passar in på mitt bekymmer. har fått stora bekymmer med att datorn tvärlåser när jag kör cs:s både på steam och offline. kollade deras support och har slängt i ett nytt ljudkort, provat med en clean boot t om kört in liret och steam på nytt men inget verkar hjälpa, förutom resetknappen...

ngn här som kan ha ett uppslag på vad som kan vara fel?

Mvh Gussi

Permalänk
Medlem

Kolla över din dator med. Testa minnerna; Memtest86. Hela datorn; Prime95.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

Har följande i burken:

- WinXP - AMD Athlon64 3000+ - 1024RAM - MSI K8Neo2-FX - Terratec Aureon - HiS Radeon 9250 -

Det enda som inte är nytt är grafikkortet men jag har inte haft några bekymmer med det tidigare. Men jag får göra ett test och se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Startar inte spelet när du trycker på "spela" eller låser sig det i spelandet?

Permalänk

det låser sig under spelets gång och inget jag gör hjälper förutom resetknappen. den börjar man hitta i sömnen snart... läste om att det kunde vara bekymmer med det inbyggda ljudet så jag provade att slänga i ett pcikort istället men till ingen nytta och ett antal hundringar fattigare...

Permalänk
Medlem

Har du grejjerna överklockade? Vad är tempen i din dator samt på ditt grafikkort?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Inte för att det hjälper, men jag har börjat få samma sak just i STEAM, att datorn helt plötsligt bara låser sig och utvägen är reset. Är inte OC-fel, eftersom det bara är i STEAM det händer och inte tex. i FEAR. Har dock ingen lösning...

Permalänk
Medlem

Kolla temperaturen på alla saker.

Nu när det är sommar så är det varmt

Jag själv har blivit tvungen att sätta igång extra fläktar i min dator.

Permalänk
Medlem

alltså staem det suger det kan jag håla med om (lol)
ibland för mig kommer det upp nå no ID TICKET manba öööö....
kan nån säga vad det är för skit....

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Medlem

Mitt gjorde likadant.. visade sig vara Speedfan som ställde till det :S

Men ja, steam är inte något vidare smart program..

Visa signatur

---

Permalänk

Hade exakt samma problem.. Fick det med XP Home tror ja, sen jag bytte till XP Professional och patchat upp till senaste så händer detta inte längre

Permalänk

inget i systemet är klockan. temperaturen ligger på runt 30'C, all hårdvaran och mjukvarubitarna är uppdaterade till senaste versionerna. har t om kört en format c: och rensat disken totalt men ändå håller det på att strula...