Permalänk
Medlem

Passiv kylninv till dfi Lanparty?

Funderar på att byta upp mig till ett DFI Lanparty, men jag gillar inte det hela med att ha en liten, högljudd fläkt på chipset.
FInns det någon passiv kylare som passar dem, och som man kan få tag på i sverige? (Exempelvis en liten jäkel med en heatpipe eller nått)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Avstängd

den är ej bra för dfi då den hamnar ivägen för grafikkortet ... då får du kapa en del flänsar tyvärr..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
den är ej bra för dfi då den hamnar ivägen för grafikkortet ... då får du kapa en del flänsar tyvärr..

Vet, och min gigantiska kylare gör att jag måste ta bort ännu fler

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Avstängd

Ja därför köpte jag mej aldrig ett dfi lanparty då NB satt åt skogen illa..=)

Permalänk
Medlem

Annars så köper man en lägre NB-kylare.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1972&session=b53257...

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2036&session=b53257...

Den i andra länken köpte jag till min Nordbrygga.

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetear
Annars så köper man en lägre NB-kylare.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1972&session=b53257...

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2036&session=b53257...

Den i andra länken köpte jag till min Nordbrygga.

Fortf mer än 1 cm höga

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Här har du ett bra altenativ, nu så kan jag tyvär inte hitta nån butik här i Sverige som säljer dessa men vill du prova en sån så skulle jag rekomendera dig att kanske ta kontakt med Overclockers i Luleå, dom brukar vara duktiga på att ta in saker som man efterfrågar.

Recension:

http://www.hardwarexl.com/reviews/cooling/forcetake_jts-0006_...

Jag personligen tycker inte att Chipset fläkten på DFI är för högljud, nu så kanske jag inte är rätt person att avgöra detta med ljudnivån eftersom jag har mycket annat i datorn som lever om mer än chipset kylaren och dessa stör inte mig.
Men vill du hålla nere ljudnivån så långt det går kan du ställa in i Hardware monitoring hur högt tempen får gå på chipset innan fläkten snurrar igång för fullt, nu så vill du kanske inte att tempen ska gå allt för högt men om du sätter en liten fläkt nånstans i närheten av chipset som hjälper kylaren att hålla nere tempen så behöver fläkten på chipset kylaren aldrig gå upp i max varv.

Sedan om du byter ut pastan på Chipset så kan du få ner tempen yterliggare några grader, dessutom så gäller garantin även fast du byter ut pastan på chipset.
Det enda kravet för att garantin ska vara intakt är att du inte förstör nånting medans du byter pastan eller om ett fel uppstår så får inte ursprunget av felet komma från bytet av pastan.

Nu så förstår jag samtidigt dig om du vill byta ut den aktiva kylningen på chipset när du ska ha ett så tyst system som möjligt.
Jag rekomenderar verkligen den passiva kylaren som jag länkar till ovanför, den kyler väldigt bra dessutom så passar den utmärkt både på Expert och tidigare DFI NF4 korten.

Sedan så har du evercool vc-re, nu så är jag inte helt säker på att denna passar på kortet men jag har för mig jag sett andra använt denna.
Sedan tror jag att Revoltec har en liknande kylare som ochså passar på DFI korten ochså.

http://www.jab-tech.com/Evercool-VC-RE-Twinkling-VGA-Cooler-p...

jag hoppas detta hjälpte dig litegranna på vägen.

Lycka Till

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem

Jag har grafikkortet i undre slotten... då finns det hur gott om plats som helst till zalman flänsen.

Permalänk
Medlem

Den där lilla kylaren är väldigt fin, men jag har pratat med overclockers (som ligger i luleå), och enligt vad de säger, skulle jag fått ge ungefär 500kr för den.

Men graffet i undre slotten, fungerar det? Har testat att köra så på mitt a8n, och datorn vägrar starta.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

jag har det så iaf

får bara pcie x8 då på mitt Ultra D men det spelar ju ingen roll

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Den där lilla kylaren är väldigt fin, men jag har pratat med overclockers (som ligger i luleå), och enligt vad de säger, skulle jag fått ge ungefär 500kr för den.

Men graffet i undre slotten, fungerar det? Har testat att köra så på mitt a8n, och datorn vägrar starta.

Inte hemma EDIT: på någonting men på SLI konfigurationen måste du inte ställa om till SLI mode om du ska använda nedre slot, eller ska det vara plug:n play på andra slot?

Permalänk
Medlem

Eller så har någon kanske en heatpipe kylare från ett Abit AN8 eller ett ASUS A8N-SLI Premium?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB