Vampire: Bloodlines i Widescreen

Permalänk

Vampire: Bloodlines i Widescreen

Någon som vet om/hur man kan få köra widescreen i Vampire TM: Bloodlines? Vill köra i 1440x900 om det går.

De alternativen jag har in-game är
800x600x32
800x600x32 (ja 2 gånger)
1024x768x32

Har testat med denna patch som är till för att kunna köra just i widescreen men det ändrar ingenting. http://www.fileplanet.com/156598/150000/fileinfo/Vampire-The-...

Så någon som vet om det går att fixa i cfg på nåt vis eller kanske har en engine.dll-fil som ger WS möjlighet?

Kör föresten med senaste inofficiela patchen som jag plockade på fz.se. Den ändrar inte nåt i engine.dll filen så borde inte påverka på nåt vis.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Har du prövat med att skriva i genvägens egenskaper: +szx 1440 +szy 900

Fungerar i rätt många spel att göra så, tex BF2;

Citat:

"C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1440 +szy 900

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

tror inte det... tyvvär...
men stå ut med upplåsningen iaf.... för spelet är ju underbart....
dock hände det för mig att jag fastnade på ett ställe där man inte kunde komma vidare på grund av n bugg :(... då vart jag diktigt sur :(.... men nu finns det ju ett antal patchar så det är nog bättre nu :P... men annars ett grymmt spel (sitter och hoppas på en uppföljare men inser att det antagligen är ganska kört :'/)

Permalänk
Sötast

Någon som vet vad som kan vara fel med Vampire om det alltid krashar vid uppstart?

Har inga andra problem med datorn f.ö.

Permalänk
Medlem

testa ladda ner en crack....(ej olagligt om man äger spelet?)

Permalänk
Sötast

Har även provat det, då kan man starta spelet, dock så krashar det när man laddat första banan *suck*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Har du prövat med att skriva i genvägens egenskaper: +szx 1440 +szy 900

Fungerar i rätt många spel att göra så, tex BF2;

Händer tyvär inget när man gör så :/

Vill ju så gärna köra widescreen på nya skärmen

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
testa ladda ner en crack....(ej olagligt om man äger spelet?)

Det är olagligt i vissa fall men just i det här fallet så tror jag ingen bryr sig med tanke på att Troika har stängt sina portar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Någon som vet om/hur man kan få köra widescreen i Vampire TM: Bloodlines?

Följde du instruktionerna så du inte bara patchade?

0. VTMB cannot run at the time of patching.
1. Copy VTMBResPatcher.exe into the folder with "engine.dll".
2. start VTMBResPatcher.exe
3. change the values like you want them to be like or use one of the default sets of resolutions.
4. click "Patch It".

Allexz: låter som det har blivit något fel under instalationen pröva ta bort spelet och instalera om. Kanske hjälper att patcha också.

Permalänk

Glöm inte att tanka de icke-officiella patcharna. Fixar mängder med buggar. Finns att tanka på FZ.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Mas...

Väldigt bra sida för alla med Widescreen monitorer. Länken går direkt till "master game list" och bokstaven V.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian

Allexz: låter som det har blivit något fel under instalationen pröva ta bort spelet och instalera om. Kanske hjälper att patcha också.

Tack för tanken, har dock haft samma problem i över ett halvår.

Då har datorn genomgått formatering och regelbunden uppdatering av drivrutiner och en hel del ominstallationer av spelet.... även provat officiella och inoficiella patchar. Känner mig så hjälplös

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av break
http://www.widescreengamingforum.com/wiki/index.php?title=Mas...

Väldigt bra sida för alla med Widescreen monitorer. Länken går direkt till "master game list" och bokstaven V.

Tack! r_anamorphic set to 1 gjorde iaf att det blev lite bättre, kan fortfarande inte få bättre upplösning än 1024x768 dock.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Allexz

Jag har samma problem med Bloodlines. sjukt störigt :/
tydligen är den enginge.dll som får spelet att crasha, men det finnns ingenstans som någon kommer med någon bra hjälp... alltid bara "har du testat att installera om det"
tror att det kan ha med ljudet att göra.
någon som vet hur man får ljudet att "inte spelas upp med windows mediaplayer"? :S

hmm... kan det ha med servicepack 2 att glra tro?