Permalänk

hmm men är det inte så i BF2 att man som amerikan kan döda kineser irakier eller vad dom nu hette?

så det är inte barra amerikaner men det är klart det är ju så dom ser det och visst klantigt att lägga upp den på terrorist relaterad sida om ja förstod det rätt.

men det r ju fan bara ett spel dags för USA att vakna och ta sig en titt itne varje sak är terrorist relaterat.

dom måste ha nojja om terror dåd

inte vet jag men spel är spel eller?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Lite skumt att de själva gjort ett spel där man kan döda amerikaner (Americas Army)

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk

Man kan just inte det. Om man är lag 1 är man jänkare och lag 2 är terrorister men om man är lag 2 då är lag 1 terrorister och man själv jänkare.

Om du nu inte TK:ar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
hmm men är det inte så i BF2 att man som amerikan kan döda kineser irakier eller vad dom nu hette?

så det är inte barra amerikaner men det är klart det är ju så dom ser det och visst klantigt att lägga upp den på terrorist relaterad sida om ja förstod det rätt.

men det r ju fan bara ett spel dags för USA att vakna och ta sig en titt itne varje sak är terrorist relaterat.

dom måste ha nojja om terror dåd

inte vet jag men spel är spel eller?

Ja men du vet att så länge man viftar med amerikanska flaggan och skriker om rättvisa så får man göra vad som helst... att man sen gör saker som är mångfalt mycket värre än vad någon terrorist gjort är mindre viktigt, man gör det ju för andras skull. Att man sen bara "råkar" välja ställen där man själv tjänar på det och om det finns nått folk kvar efter att man "hjälpt" dem, det är bara rena tillfälligheter.

Speciellt illa är det ju nu, när stackar lilla utsatta usa som är så svaga och sårbara om någon elak elak terrorist skulle få för sig att säga elaka saker om dem, eller ännu värre... få för sig att faktiskt göra någonting, usch och fy, då blir det ju repor i landets finpolerade hyckleri, och det går ju inte för sig, då är det ju ännu mera synd om dem.

Att de ens orkar bry sig om sånt här bevisar ju bara att de är ute och letar ursäkter till maktfullkomlighet och att rättfärdiga sina egna idiotiska idéer. Vi snackar ett datorspel för guds skull, ett spel som dessutom faktiskt är rätt bra på sådant sätt att man kan stå på båda sidor. Att de ens orkar bry sig är ju patetiskt.. vad ska de göra? stänga av internet för att någon gjort en film?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Killen dom snackade med som hade gjort filmen hade ju gjort den som en kul grej.
Kanske postade den på youtube eller något. Någon tomte på något jihad-für-alles forum hittar klippet, postar länken där. Och genast är bf2 livsfarligt.
Att jänkarna ens orkar bry sig förstår jag inte.
Dom blev ju inte upprörda över att man kan spela som kines i spelet och skjuta amerikaner då med. Men någon kanske måste göra en film om det också, innan dom hajar vad det handlar om.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nu var det ju England iof, men symboliken är ju tydlig.

annars kan jag tipsa om "Lord of war" som visar på hycklandet till både krigsindustri och utrikespolitik, korruption och det som är på tapeten just nu i dagarna med USAs vägran om internationella vapenbegränsningsavtal.

USA sågas också i den filmen då det i USA råder inbördes krig och det var dom som började allt typ.

Lord of War är en riktig höjdarrulle.

Permalänk

HAHAHA
Men det är ju trots allt gamla "experter" som sitter och snackar. De tycker inte samma som den nya generationen

Permalänk
Medlem

belga, visst överdriver amerikanerna och det är hemskt vad dom gör runtom i världen men du men skulle en terrorist hindras från att dra av ett kärnvapen i NY så skulle vi nog alla vara jävligt tacksamma, eller hur?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
belga, visst överdriver amerikanerna och det är hemskt vad dom gör runtom i världen men du men skulle en terrorist hindras från att dra av ett kärnvapen i NY så skulle vi nog alla vara jävligt tacksamma, eller hur?

Jag skulle nog faktiskt inte vara mest rädd för att det går ett kränvapen i NY, jag skulle vara mer rädd för vad USA skulle göra efter det. Troligen skulle de bara förklara krig mot alla med skägg och annat än kritvit hud och sen börja regna missiler över dem, skuldiga som oskyldiga. Eller kanske bomba tillbaka med kärnvapen bara för att visa sig på styva linan som vanligt. Och de skulle defenetivt använda det som ursäkt för att "befria" fler länder som "behöver" deras hjälp. Det är inte att de missbrukar sin makt som är så illa heller, det är att de hycklar och fegar med det.

Poängen är att de borde vara smartare. De gör ju terroristernas jobb åt dem. Att de ens orkar bry sig om nått sånt här, och sen får en så enkel sak fel dessutom, visar ju bara på hur inkompetenta och egenkära de egentligen är.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

USA tror ju att dom är bäst och kan göra vad fan dom vill, dom ska inte snacka ett skit om propaganda :S Dom härskar när det gäller sånt

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
belga, visst överdriver amerikanerna och det är hemskt vad dom gör runtom i världen men du men skulle en terrorist hindras från att dra av ett kärnvapen i NY så skulle vi nog alla vara jävligt tacksamma, eller hur?

Ja, vem vet vad BF2 kan inspirera till. Kanske att snickra ihop en atombomb på sitt pojkrum. Eller inte. Men för säkerhets skull bör vi förbjuda spelet. Helst alla spel där det skjuts. Riktiga vapen är ok, eftersom det är en mänsklig rättighet.

Nej, som jag ser sakfrågan, så grundar sig den här paranoida debatten i usa på två delar: Dels en konstig människosyn där amerikaner anses vara mer "värda" jämfört med andra. Speciellt människor som bor långt bort och talar konstigt. Värst anses de i mellanöstern vara som talar arabiska. Dels en allmän misstänksamhet mot alla former av dataspel. Man tror att spelen mest av allt är träningsredskap att döda folk.

Tyvärr är vi inte förskonade mot sådant här heller. Dör någon vid ett tangentbord någonstans i världen, piskar kvälltidningarna snabbt upp panikkänslor hos småbarnföräldrarna, som i sin tur börjar skrika på censur, förbud och åldersgränser. Så har det varit i decenier. Egentligen med allt nytt som man inte riktigt förstår sig på: videon, skateboarden, paintball, etc, etc. Själv tycker jag bara att det är tröttsamt att läsa om alla dessa vilda påståenden.

Permalänk
Medlem

En fras som passar bra in här är ju

"Allt är politik"

Men man blir nästan lite rädd :/

Undra vad som händer när dom hittar "Mine" & "Mine 2"

Permalänk
Medlem

Löjligt...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Weeee.

Hipshot goes to Cuba...

Permalänk

Visar hur långt man egentligen kan gå i USA. Förklara ett spel som "terrorist-uppmanande". US bör tänka och lägga tid på annat istället.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
är det någon som sett filmen original jag har inte lyckats hitta den?

http://www.bf2.se/page.php?id=753

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

hehe det här är nästan lika skrattretande och skrämande som den svenska dokumentären om "dödliga" spel, som dessutom blev uppmärksammad utav bara helvete utomlands

Men är inte den här videon hur jävla gammal som helst (alltså videon dom snackar om). Har för mig jag såg den på en "terrorist" sida med en kompis (min personliga översättare ) och där användes den tydligt till att hetsa mot amerikanerna, så det är ju inte så konstigt om en gammal stofil som inte förstår sig på "videogames" reagerar på klippet.......och sen går det vidare i stofil kedjan och tillslut kläcker någon talesman ur sig det vid någon lunch redovisning... effekt, när det är uppklarat får orginal stofilen som startade allt sparken

måste ladda ner lite musik ifrån team america nu och sitta och skratta åt stackarn som drog igång det hela

Permalänk
Medlem

Göran Person goes PK.

Permalänk

orkade fan inte se halva ens de borde spela http://newgrounds.com/portal/view/200770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Stackars Amerikanare... 100kr, att det är kristna-högergrupper som ligger bakom lobbyingen. Brukar vara så i USA, allt är farligt. Allt från homosexuella, till äktenskap och nu senast Battlefield.

Tur att Dice blev uppköpta i det här fallet, annars hade väl storebror Boström stängt ner Dice samt bannlyst dem från att sitta vid en dator.

"Åh nej! Dem har datorer i Irak! Gaaaah! We're all gonna die!!!111". =/

Kristna är nog inte så troligt då USAs "toppar" är judiska så det räcker och blir över.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Kristna är nog inte så troligt då USAs "toppar" är judiska så det räcker och blir över.

Konspirationsteori!

Men om du kollar på vilken rörelse som har influerat USA & Kanada mest under de gångna åren så är det den kristna högern. Men vad har judar med det hela att röra? Judar har absolut ingenting emot datorspelande, sålänge det bringar in pengar - skämt åsido.

USA sköts tillmestadels av liberala judar dessutom, vilket gör det hela lättare. Vore det dock ortodoxt, då talar vi om helt andra saker. Dock så tenderar Ortodoxa inte att styra i Kapitalistiska kretsar, då de oftast lever på de liberala. Se den sk. judeskatten i Tyskland, bland annat.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

hahaha jävla jänkare..gå och lägg er för faen!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Jag känner mig trygg och stolt som svensk när jag här ser en mängd 15 åriga svenskar som sitter och berättar hur saker ligger till i världen och hur korkade amerikanerna egentligen är.
Tänk ifall jag vid den åldern hade besuttit eran enorma kunskap, då hade jag aldrig behövt åka till detta vidriga land för att bo och plugga och se saker och ting inifrån och bildat mig en egen uppfattning.
Jag lyfter på hatten för er.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Jag känner mig trygg och stolt som svensk när jag här ser en mängd 15 åriga svenskar som sitter och berättar hur saker ligger till i världen och hur korkade amerikanerna egentligen är.
Tänk ifall jag vid den åldern hade besuttit eran enorma kunskap, då hade jag aldrig behövt åka till detta vidriga land för att bo och plugga och se saker och ting inifrån och bildat mig en egen uppfattning.
Jag lyfter på hatten för er.

ja , alla amerikaner är onda , ni borde få ett rejält lavemang utav en AK-47:a

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ja men du vet att så länge man viftar med amerikanska flaggan och skriker om rättvisa så får man göra vad som helst... att man sen gör saker som är mångfalt mycket värre än vad någon terrorist gjort är mindre viktigt, man gör det ju för andras skull. Att man sen bara "råkar" välja ställen där man själv tjänar på det och om det finns nått folk kvar efter att man "hjälpt" dem, det är bara rena tillfälligheter.

Speciellt illa är det ju nu, när stackar lilla utsatta usa som är så svaga och sårbara om någon elak elak terrorist skulle få för sig att säga elaka saker om dem, eller ännu värre... få för sig att faktiskt göra någonting, usch och fy, då blir det ju repor i landets finpolerade hyckleri, och det går ju inte för sig, då är det ju ännu mera synd om dem.

Att de ens orkar bry sig om sånt här bevisar ju bara att de är ute och letar ursäkter till maktfullkomlighet och att rättfärdiga sina egna idiotiska idéer. Vi snackar ett datorspel för guds skull, ett spel som dessutom faktiskt är rätt bra på sådant sätt att man kan stå på båda sidor. Att de ens orkar bry sig är ju patetiskt.. vad ska de göra? stänga av internet för att någon gjort en film?

Det där var så jävla right on!

Permalänk

Ännu en gång så visar amerikanerna vilka totala idioter dom är.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

intressant att de inte har något emot när det är amerikaner som slaktar andra...

sjuka jävlar...

Edit: Hoppas ni nu förstår varför USA = Stora Satan i Iran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Jag känner mig trygg och stolt som svensk när jag här ser en mängd 15 åriga svenskar som sitter och berättar hur saker ligger till i världen och hur korkade amerikanerna egentligen är.
Tänk ifall jag vid den åldern hade besuttit eran enorma kunskap, då hade jag aldrig behövt åka till detta vidriga land för att bo och plugga och se saker och ting inifrån och bildat mig en egen uppfattning.
Jag lyfter på hatten för er.

Man behöver inte vara amerikan för att veta hur amerikanare kan vara. Som folk är det säkert inget fel på dem, men som nation är det nog bland det mest defekta jag kan komma på. Läser an tidningar och kollar på nyheter och repotage så kommer man nog rätt snabbt fram till att allt inte stämmer i huvudet på styret på andra sidan atlanten, även om man tar det med en nypa salt.

Det ä ju kappast så att någon sitter och hittar på precis alla idiotsaker som USA får för sig. Vi här i sverige står visserligen på sidlinjen i de flesta fallen, men vi kan ändå kolla på vad som händer på plan. Även om bara 10% av det som rapporteras skulle vara sant, så är det ju mer än tillräckligt för att man ska inse att nått är felkopplat. Min åsikt om landet som nation baseras på vad de gör internationellt, och min åsikt om hur amerikanare är som folkslag baseras på mina erfarenheter från att ha träffat dem... Ingen av dem åsikterna är särskilt ljusa kan jag säga. Har man däremot varken granskat nyheterna närmare och letat upp information mer än den man blir matad eller ens träffat en amerikan för den delen, då så kanske man borde vara lite mer ödmjuk.

Fast det är ju heller ingen statshemlighet att de har världens mest vrickade vapenlagar, att deras sjukvård är motsvarande i komatillstånd och att landet lider av självgod egocentrisk hyperparanoia. ^^ Det är ju bara kolla på hur de beter sig internationellt... Skulle det vart en lekplats skulle ju usa vara motsvarighten till den där bortskämda snorungen som springer runt och sparkar sönder sandslott och skär ner gungor så han fortfarande kan vara den som bestämmer...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Skulle det vart en lekplats skulle ju usa vara motsvarighten till den där bortskämda snorungen som springer runt och sparkar sönder sandslott och skär ner gungor så han fortfarande kan vara den som bestämmer... [/B]

Bästa beskrivningen på en amerikan än så länge iaf, lol

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av tifius
är det någon som sett filmen original jag har inte lyckats hitta den?

Sida som inte kräver registrering:
http://www.youtube.com/watch?v=AmUWFb9_vP0