K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Tha_Man
Jag vet inte om det är någon annan som har frågat det här(orkade inte läsa igenom) men jag undrar bara om man måste ladda mobilen i typ 24 timmar innan man kan börja använda den ?

Nej, ladda den tills det står att batteriet är fullt. Då är det så bra det kan bli och varje minut efter det är bara slöseri med tid. Det står i manualen med.

Permalänk
Medlem

Never mind...

Visa signatur

Data

Permalänk
Medlem

Jepp, som sagt. Du behöver inte ladda den 24h. Ang. att luckan går att "vrida" nån mm eller så, det kan jag också. Men om den skulle vara totalt fixerad skulle den nog lättare knäckas skulle jag tro. Nu drar jag offline en vecka, ha så kul med era telefoner

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om detta bordställ passar? http://www.netonnet.se/?sid=1003530

Permalänk

är det ingen som har haft några fel eller hittat några buggar på den än??

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
är det ingen som har haft några fel eller hittat några buggar på den än??

nope inga ännu ... har varit någon bugg rappoterad på esato.com men ingen allvarlig ...

tror det är en rätt genomtänkt telefon ... till skillnad från K750i när den släpptes för något år sen ... även SE lär väl sig av misstagen ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad gör jag för fel när jag inte kan ansluta telefonen till datorn och har instalerat minst 5 drivrutiner via windows och även instalerat sony ericsson pc suite?
Hittar inte mobilen

Edit: När jag tar filöverföring tappar telefonen anslutningen med datorn, även att det i telefonen står att han är ansluten.
Det funkar alltså att ansluta telefonen när jag pluggar in den till datorn och inte väljer någonting.
Konstigt ju?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Gå in på kontrollpanelen/läggtill maskinvara och kolla om du missat nå sen ska den komma upp som flyttbar disk..

ja just ja har du valt filöverföringsläge på telefonen?

Har du servicepack 1?

Lycka till
MVH Alexander

Permalänk
Medlem

Alltså telefonen lyckas ansluta nu när jag kopplar in den till datorn, det tar dock ett bra tag. Sen om jag väljer filöverföring så tappar den kontakten, ska det vara så? Kan föra över filer och allt nu så länge jag inte rör telefonen då den är ansluten.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Dunnis då äre väll som det ska om du kan föra över filer mm..

Shit nu skulle man haft aktier i SE http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did_13191534.asp

Permalänk
Medlem

Tack johle

Hej "johle", hoppas du får bra betalt av sony ericsson för bra reklam för nu har jag också beställt en k800i, kunde bara inte låta bli när jag sett denna tråd, var tvungen att regga mej på sweclockers också bara för att vara med lite o snacka om det.....

Så nu blir det en veckas väntan tills pengarna rullar in o tills katshing levererar varan, kan knappt vänta.

Bara en liten sak, kollade på sony ericssons hemsida och kollade vad man kan ladda ner till telen, det går att ladda ner age of empires2 för 30 kr, nån som provat det på sin mobbe???, älskade det spelet förr o det skulle va tufft att ha det på mobben...

Permalänk
Medlem

Re: Tack johle

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hhww
Hej "johle", hoppas du får bra betalt av sony ericsson för bra reklam för nu har jag också beställt en k800i, kunde bara inte låta bli när jag sett denna tråd, var tvungen att regga mej på sweclockers också bara för att vara med lite o snacka om det.....

Så nu blir det en veckas väntan tills pengarna rullar in o tills katshing levererar varan, kan knappt vänta.

Bara en liten sak, kollade på sony ericssons hemsida och kollade vad man kan ladda ner till telen, det går att ladda ner age of empires2 för 30 kr, nån som provat det på sin mobbe???, älskade det spelet förr o det skulle va tufft att ha det på mobben...

Jag har Dope wars på min jag adda mig på msn så skickar jag:alexanderblomqvist@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Bara för att informera "unbrandade" jag min K800i från 3 så att jag fick orginalfirmware och förmodligen kan uppdatera telefonen via SE's egna program... enda nackdelen är väl att garantin inte gäller.

http://www.wotanserver.com/
7€ kostade det.

Permalänk
Medlem

vad blir skillnaden om man unbrandar da?
får man fler funktioner i telefonen lr vad?
Klarar man sig utan om man inte bryr sig i 3s egna menyer mmm

Permalänk

beställde k800i idag. bara vänta nu. någon som vet vad den har för röststyrning? Jag läste något om det men det var dåligt dokumenterat??

Permalänk

tjo! Tror jag ska springa iväg och handla en k800i imorn på 3 nere på stan men undrar om w810 är mycket bättre när det kommer till musik? Kommer jag bli besviken eller fungerar det fint?

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizzardo
tjo! Tror jag ska springa iväg och handla en k800i imorn på 3 nere på stan men undrar om w810 är mycket bättre när det kommer till musik? Kommer jag bli besviken eller fungerar det fint?

Funkar fint....dock så finns det inte riktigt stora minneskort än till K800 men det kommer väl.

Obal > Det är inga andra funktioner. Och du kommer nog inte störa dig på 3´s menyer, så farliga är dom inte!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Funkar fint....dock så finns det inte riktigt stora minneskort än till K800 men det kommer väl.

oho okej, tänkte trycka i 1 gig sålänge, bör räcka till lite bilder o musik till semestern. tack tack

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Obal > Det är inga andra funktioner. Och du kommer nog inte störa dig på 3´s menyer, så farliga är dom inte! [/B]

Har redan en lur men asså jag fattar inte vaffö alla stör sig på tres menyer...

BTW.
Jag har beställt ett 1Gigs minneskort på datorbutiken.
O dom får inte in dom förens om en vecka så det är bara att vänta nu blire fullt ganska fort fan.

MVH Alexander

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obal_88
vad blir skillnaden om man unbrandar da?
får man fler funktioner i telefonen lr vad?
Klarar man sig utan om man inte bryr sig i 3s egna menyer mmm

Man får andra ikoner och knapparna snett ovanför styrpinnen på båda sidor får andra funktioner än med tre och huvudmenyn blir lite annorlunda.

Man kan nog lätt klara sig utan men jag blev så störd på tres funktioner att jag fick lov att unbranda... hittade ingen som hade unbrandat en 3 telefon heller så det var lite extra kul att testa även om jag inte sett att någon telefon gått sönder när man gör det(läste en del på www.esato.com innan jag provade).

-edit-
Håller vi på att göra denna tråd till "officiell" K800i tråd? Det finns ju en annan k790/k800 men denna är ju mycket mer "levande".
Det vore ju bra om skaparen kunde lägga in lite länkar till användbara och kanske en liten FAQ i första posten innan minirecensionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Man får andra ikoner och knapparna snett ovanför styrpinnen på båda sidor får andra funktioner än med tre och huvudmenyn blir lite annorlunda.

Man kan nog lätt klara sig utan men jag blev så störd på tres funktioner att jag fick lov att unbranda... hittade ingen som hade unbrandat en 3 telefon heller så det var lite extra kul att testa även om jag inte sett att någon telefon gått sönder när man gör det(läste en del på www.esato.com innan jag provade).

-edit-
Håller vi på att göra denna tråd till "officiell" K800i tråd? Det finns ju en annan k790/k800 men denna är ju mycket mer "levande".
Det vore ju bra om skaparen kunde lägga in lite länkar till användbara och kanske en liten FAQ i första posten innan minirecensionen.

Ja det skulle inte va helt fel med länkar och annat gött mos till telefonen.
har googlat men hittar inte så mycket:(

Du har inte lust att få en ny brev vänn på msn?? du verkade kunna lite om telfoner å sånt? adda mig isf alexanderblomqvist@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obal_88
Ja det skulle inte va helt fel med länkar och annat gött mos till telefonen.
har googlat men hittar inte så mycket:(

Du har inte lust att få en ny brev vänn på msn?? du verkade kunna lite om telfoner å sånt? adda mig isf alexanderblomqvist@hotmail.com

Jag är och jobbar just nu men läs på www.esato.com och forumet där så lär du dig en hel del.

I forumet här verkar det sitta en hel del kunnigt folk också... bara att söka och lusläsa trådar http://forums.se-nse.net/index.php?act=home

Permalänk
Medlem

Jag har nu hittat två buggar i min K800i - båda är relaterade till varann dock. Mina egna valda genvägar på joysticken raderas emellanåt, verkar helt random, jag får ställa in dom igen. De fabriksinställda genvägarna är dock kvar.
Den andra grejen är att räknaren på bilderna tagna med kameran också nollställs ibland, alltså börjar kameran om på DSC00001 igen - sjukt störigt om man lägger över bilderna på datorn i samma mapp.
Dessa problem löses väl säkert vid FW-uppgradering, men är likväl irriterande nu.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Jag har nu hittat två buggar i min K800i - båda är relaterade till varann dock. Mina egna valda genvägar på joysticken raderas emellanåt, verkar helt random, jag får ställa in dom igen. De fabriksinställda genvägarna är dock kvar.
Den andra grejen är att räknaren på bilderna tagna med kameran också nollställs ibland, alltså börjar kameran om på DSC00001 igen - sjukt störigt om man lägger över bilderna på datorn i samma mapp.
Dessa problem löses väl säkert vid FW-uppgradering, men är likväl irriterande nu.

jag har en med tre o den är det inga sånna buggar på:D

Permalänk
Medlem

Även jag fick min k800 från tre idag, är riktigt nöjd förutom med ljudet med de medföljande lurarna. Tycker det låter riktigt trist och undrar om det blir märkbart bättre med HPM-70 eller HPM82?

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Medlem

Webhallen i Sthml har minneskort........eller ja hade iaf igår. Beställde 1 GB

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Var och pillade på polarens igår, det blir en sån fortast möjligt.
Någon som är sugen på min qtek 8310 med Blåtands-GPS?

Permalänk

fan också, när man äntligen bestämmt sig så finns inte telefonen att köpa i stan =/

Ska ta den med ett telia abb så jag slipper casha hela nu. 95 pix bara . . .
Telia ringa vänner 269:-/månad

Hittade inte det på katsching =/ finns det nån annan stans man kan beställa måntro?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

aaah, tur man har kontakter på posten, fick en kompis att köra ut min enkom istället för att ta den till mitt ombud...

Läcker är ordet. Supernöjd.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air