Permalänk
Medlem

Vilken ska jag välja? beslutsångest!

Tjo!

Tänkte köpa mig en bärbar dator, men jag vet verkligen inte vilken. Har kollat på några som jag finner intressanta:

Macbook 13.3" 9715:- + 1650:- (2GB TwinMos)
Toshiba M70 7995:-
Dell 9400 (T2500, 2GB 667, 120GB hdd, 7900 Go, 9-Cell batteri) 16400:-
Lenovo Thinkpad X60S 12831:-
Asus A6JA Q028 (T2400, X1600, 1x1024GB. 100GB hdd. Begagnad) 10800:-

Är student om ni undrar varför priser ligger lägre än vanligt :p.

Har inte kommit fram till om jag vill ha en mindre dator, eller om jag ska köpa en lite fläskigare typ Dell 9400 och sälja min stationära.

Jag skulle behöva er hjälp till att bestämma mig, och kanske komma med lite åsikter om hur t ex Macbooken och Thinkpaden står sig mot varandra.

EDIT: Såg att Shg.biz hade billiga laptops, är dessa av bra kvalitet?

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Medlem

Re: Vilken ska jag välja? beslutsångest!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av drifty
EDIT: Såg att Shg.biz hade billiga laptops, är dessa av bra kvalitet?

Finns en ganska ny tråd om dom där det är en som precis beställt en av deras nya, håll koll på den tråden.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=5985...

/D

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

mitt tips är sälj din stationära, även om den ger lite mer kräm till spel o sånt.. fördelarna med att sitta vid en bärbar för allting är överväldigande..

sålde iallafall min amd 64-härk på 20kg med fläktar och saker som lät hela tiden mot en liten och smidig bärbar speldator som jag kan göra ALLT på

helt tyst, stabil som fan, precis gett mig på att börja lira Oblivion på den, jädrar vilket ballt spel (datorn i sign)

såatt: sälj allt o köp en bärbar att ersätta alla behov!

Permalänk
Medlem

Solklar, Lenovo Thinkpad X60S 12831Kr!

Den köpte jag fast för 12300Kr

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Har X60s via MECENAT fingeravtrycksläsare? Vad är det som skiljer mot de dyrare modellerna?

Permalänk
Medlem

Tror jag räknar bort asusen då den bara hade 4200rpm hdd och 533mhz minne. Får nog bli en Macbook eller Lenovo X60s. Skulle iofs va skönt att ha en dator som man nån gång skulle kunna spela på. Ingen som har ett tips på en prisvärd bärbar med ett X1600 kort och en 5400/7200rpm disk och core duo cpu. Storlek på hdd och minne spelar ingen roll men skärmen får ej vara över 15.4". Gärna ett känt märke också fast inget måste (är lite halv skeptisk till shg). 9400 är intressant fast går den verkligen att bära med sig? Får tänka lite till innan jag bestämmer mig. Tack för svaren och fortsätt gärna med mer kommentarer.

Visa signatur

:D:D:D