Permalänk
Medlem

Tvättad Ipod i 60 grader

Finns det någon som helst möjlighet att få igång den uan att lämna in den?

Visa signatur

Hej du

Permalänk
Medlem

Du får sikta in dig på att den är ett avslutat kapitel tyvärr.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

jag hade provat med att skölja den med avjonatt vatten och torka den ordentligt efteråt...

Men jag hade inte varit säker på om det hade fukat, men värt att prova när du ändå doppat den...

Permalänk

skruva isär den så mycket de går.. finns små skruvsattser man kan göra och lägg sedan den på något ställe där dte är varmt tex pannrum om inte på ett element.. dock så kommer nogbatteriet vara mycket dåligt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
skruva isär den så mycket de går.. finns små skruvsattser man kan göra och lägg sedan den på något ställe där dte är varmt tex pannrum om inte på ett element.. dock så kommer nogbatteriet vara mycket dåligt

att bara låta den torka är inte till mycket hjälp då vattnet innehåller tex joner etc som när vattnet avdunstar kan skapa/förstöra befintliga "ledningar" i spelaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
att bara låta den torka är inte till mycket hjälp då vattnet innehåller tex joner etc som när vattnet avdunstar kan skapa/förstöra befintliga "ledningar" i spelaren.

I praktiken har det dock fungerat för en del, om man nu ska tro på deras historier.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
I praktiken har det dock fungerat för en del, om man nu ska tro på deras historier.

Om det fungerar beror lite på konstruktionen så det kan fungera på vissa spelare, hur det är på ipoden vet jag dock inte.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Tvättade en mini, den var stendöd men jag öppnade ochtorkade den. Sen köpte jag ett nytt batteri på ebay och den fungerade

Permalänk
Medlem

Det handlar nog enbart om tur i dessa fall. Räcker med en droppe på fel ställe så är den tvärkörd. Jag hart öppnat telefoner som vartit täckta i vitgrön oxidering men som fungerat i stort sett felfritt. Sen har jag fått andra med kanske 2*2mm fukt som är stendöda.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Min bror tvättade och torktummlade sin Ipod Nano. De första veckorna var batteri tiden på ca 1h och ''hjulet'' fungerade inte. Nu fungarer den som om den var ny. Vad säger man, tur?!

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk

jag har tvättat mitt 512mb flash kanske 3-4 gånger nu(lätt o glömma i lilla jeansfickan)och det har börjat rosta men fungerar annars felfritt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jo, tur kan man väl verkligen säga, Andersson89. Det verkar som alla mina prylar hamnar i vatten på ett eller annat sätt
Jag har t.ex. en mobil som ska in på lagning pga. vatten i den, har förstört en mobil tidigare med vatten. Så mina prylar blir inte långvarade om jag är vid vatten.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Med mobiler så kan man lägga in dom i ugnen i 50-60 grader under ett par timmar(bara kretskortet) har fixat ett par telefoner på detta vis med rengöring med t-röd också..

Permalänk

Skölj i destillerat vatten och torka den enl. instr. ovan, har du tur fungererar den igen

Visa signatur

Workstation: Seasonic S12 500W :: Athlon XP 2200 :: SOYO KT400 MB DUP :: 1,5 Gb RAM :: 2 x 120 Gb HDD :: Radeon 9600 PRO :: SoundBlaster X-fi :: SONY SDM-HS95P :: Logitech DiNovo :: Logitech Z-5500

Laptop: MacBook 2.0 GHz, 2048 Mb RAM, 80 Gb HDD