"Bästa" abonnemang i nuläget?

Permalänk
Medlem

"Bästa" abonnemang i nuläget?

Vilken mobiloperatör har i nuläget det bästa abonnemanget? I "bästa" räknar jag in saker som pris (låg månadsavgift + låg minutavgift) och "mottagning" (eller vad det heter korrekt, ni förstår vad jag menar va?) främst. Vad mer kan vara intressant att ta hänsyn till? Mina kompisar är alla utspridda hos olika operatörer, så det spelar ingen roll vilka som har rabatterade priser till just sina egna kunder.

Permalänk

Halebop utan tvekan

Permalänk
Medlem

Halebop eller Comviq Knockout

Permalänk
Medlem

Telia mobil till vänner kör jag på , gratis till alla telia och halebop mobiler (halebop kör på telias nät därav gratis) annars 69öre per minut till andra + fasta nätet.
Kostar 69kr månaden.

Permalänk

Om du inte ringer mkt till en viss operatör så verkar Tango Mini ganska bra.

Annars halebop. Bra priser och telias nät.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Inte tele2 smart?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Bor man norr om sundsvall finns ju inget annat val än Halebop. Utan tvekan billigast, och de har telias täckning. Comviq fungerar ju inte två meter från E4:an..

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Nu bor jag (snart) i Stockholm iofs, så det kanske inte spelar så stor roll vilken operatör man tar med tanke på täckning då? Sen kikade jag också på Tele2 Smart, tycker det verkar svårt att slå det.. ?

Permalänk
Medlem

Tele2 Smart är bra om du ringer väldigt mycket. Hur mycket ringer du per månad ungefär?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Är inte halebop kontantkort? Dåligaste kontantkortet jag vet, man måste ju typ upfylla en kvot av sms, annars dras en avgift per månad, och har man inga pengar stängs kortet.

Telia Refill är ett bra kontantkort annars.

Och som abbonnemang rekommenderar jag Telia. Telia är överlägsna på Ljudkvalité och täckning. Sen kanske priset är lite högre. Man får vad man betalar för.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c014
Är inte halebop kontantkort? Dåligaste kontantkortet jag vet, man måste ju typ upfylla en kvot av sms, annars dras en avgift per månad, och har man inga pengar stängs kortet.

Telia Refill är ett bra kontantkort annars.

Och som abbonnemang rekommenderar jag Telia. Telia är överlägsna på Ljudkvalité och täckning. Sen kanske priset är lite högre. Man får vad man betalar för.

Halebop har minidebitering som går att ringa upp. Och vad är det för fel på det?, Bättre än att betala fasta avgifter som dom flesta andra har. Och Halebop är ett Telia-bolag med samma täckning och ljudkvalitet... Telia refill är sämre på allt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Halebop har minidebitering som går att ringa upp. Och vad är det för fel på det?, Bättre än att betala fasta avgifter som dom flesta andra har. Och Halebop är ett Telia-bolag med samma täckning och ljudkvalitet... Telia refill är sämre på allt...

Jag vet att det är telia. Men det är deras krav som sabbar allting.

Och vad som är fel med det? ja det är väl subjektivt, men jag tycker att ett kontantkort ska det inte dras några avgifter ifrån om man inte ringer upp ett visst antal kronor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c014
Jag vet att det är telia. Men det är deras krav som sabbar allting.

Och vad som är fel med det? ja det är väl subjektivt, men jag tycker att ett kontantkort ska det inte dras några avgifter ifrån om man inte ringer upp ett visst antal kronor.

Halebops minimiförbrukning per månad (49kr) är inte så farlig. OK om man ska ha en kontantkortstelefon som reservare som bara ska ligga i flera månader och inte användas så är det inte bra (men vem har påstått det???).

Om du vet att halebop använder telias nät varför säger du då att Telia har bättre täckning??

Telia har månadsavgifter som man inte får ringa för (eller minimiförbrukning per dag(!!!) på kontantkort, eller bara sämre priser).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21

Om du vet att halebop använder telias nät varför säger du då att Telia har bättre täckning??

Jag rekommenderade telia som abbonnemang. Det var ju det tråden handlade om. Och mig veterligen så har inte halebop något annat än kontantkort. Har jag fel så får du gärna rätta mig.

Permalänk
Medlem

Jag har hittills haft ett Telenorabonnemang och med det hamnat runt 250-300kr/månad. I höst kommer jag nog ringa rätt så mycket mer, då jag kommer flytta ifrån flickvännen pga studier nu. Det lutar åt ett Tele2 Smart faktiskt, Telia tycker jag är så *självcensur* värdelösa att ha att göra med. Noll intresse av att ha nöjda kunder enligt min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väldigt konstigt att Halebop kallar och får kalla sitt abbonemang, för det är det det är, för kontantkort. Bra kanske det är, men det är inget kontantkort.
Telias dygnsavgift är ännu roligare lurendrejeri.

Permalänk
Medlem

Vad för dygnsavgift?

Permalänk

Ska du ringa mkt så rekomenderar jag tre´s flatrate abbonemang!!
50 timmar i månaden till alla telefoner i sverige fasta och mobil för 399:-/månad. Du kan också använda dom där minuterna du har till videosamtal inom 3!!! Det kan ju vara najs att ha ifall flickan också skaffar 3 mobil

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Ska du köpa telefon också så är det tre:s abonemang som gäller, vad sägs om en k800 för 2500 kr. Själv blir det nog bomben friends för mig. (så fort n73 kommit hos tre)

Permalänk

bor själv i luleå och har 3. Huuuur bra teckning som helst!!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Jag har varit Telia mobilkund i många år (abonnemang) och det har alltid fungerat bra, både med kundtjänst och själva tjänsten. Detta Telia-hat är rätt överdrivet och obefogat, åtminstone när det gäller deras mobiltjänst.

Dessutom är Telia inte ens dyrt längre - det var dom innan - men fortfarande kanske inte den allra billigaste operatören. Men som någon sade innan, man får vad man betalar för, jag är nästan alltid den som har bäst täckning/kvalitet, när man jämför med polarna som har Telenor, Comviq eller gud förbjude Tre.

Alltså, vill du ha ett bra och prisvärt abonnemang rekommenderar jag Telia till alla - 59:- månadsavgift, 59 öre/min till alla, /59 öre i uppkopplingsavgift.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Det är billigare att teckna 3Bomben friends me mobil än att köpa den kontant

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Comviq kompis!

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w