Permalänk
Medlem

Fortsätter man att spela på samma gubbe som man skapade ifrån Trial när man köpt sjävla spelet?

/Baned

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baned
Fortsätter man att spela på samma gubbe som man skapade ifrån Trial när man köpt sjävla spelet?

/Baned

Yesbox.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt skönt att man får en bra start iom 14-dagars trial så man hinner få lite skills iaf, innan man köper spelet

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

jupp det är mycket att ta in och man vet aldrig riktigt om man gillar det eller inte förren man verkligen gett det en ordentlig chans

Permalänk
Medlem

Jag har prövat Eve online till och från med trials men aldrig riktigt funnit nöje i spelet, jag tycker det känns segt att komma in i spelet.

Har ni några tips på hur man kan göra det mindre segt? (låter säkert som en dum fråga >_<)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

hmm göra det mindre segt...
jag tror att se till att spela med andra personer gör det mycket roligare, speciellt i början då man inte har koll på vad man kan göra och hur.

sedan gäller det att ha tålamod i början, att läsa mycket och försöka hitta de saker man vill pröva och jobba efter. i början är det många som minar för att få ihop med isk och det är ett bra sätt. att gå med i ett corp med andra gör det oftast roligare.

men som sagt, tålamod och förståelse för att allt tar tid och man lär knappast bli någon höjdare på spelet efter några månader.

mission kan man oxå göra, kan va ganska segt i längden att bara syssla med det. men det har ju sina fördelar det oxå längre fram i spelet.

Permalänk
Medlem

Lite intressant läsning om den kommande expansionen Kali. Kommer bli kanon med nya grafikmotorn.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=66636

Förresten så kör jag med två olika gubbar tillochfrån, Skarthun och Scrowe. En Amarr och den andra Caldari, inte kunnat bestämma mig riktigt vilken jag ska fokusera på... så om det är någon som vill nåt in-game är det bara kontakta.

Visa signatur

.

Permalänk

jo men för att få ut full effekt av nya grafiken så krävs windows vista med dx10 stött grafikkort
men visst kommer grafiken förbättras för de som håller sig kvar med andra operativsystem och äldre versioner av windows, men inte lika mycket.

men mycket nya fina saker i kali iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
jo men för att få ut full effekt av nya grafiken så krävs windows vista med dx10 stött grafikkort
men visst kommer grafiken förbättras för de som håller sig kvar med andra operativsystem och äldre versioner av windows, men inte lika mycket.

men mycket nya fina saker i kali iallafall

Ja, det är sant och det kommer nog bli lite dyrt att gå från XP till Vista då man vill ju kunna ta nytta av DX10 fullt ut - DX10-grafikkort lär ju kosta flera tusen som nya och för att inte tala om själva operativsystemet.

Men, men... har ändå planerat på att fixa det i.o.m. Conan-MMO:t som släpps i samband med Vista. EVE är helt perfekt att spelas parallelt med ett annat spel.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Verkar vara många intressanta saker som släpps iom Kali även om man som XP-användare inte får ta del av alla läckra effekter

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Tjenare

Jag har precis börjat spela, och har nästan 800k ISK. Jag vill köpa något, men vet inte vad exakt. Jag har fortfarande kvar mitt Rookie ship, och funderar på att köpa en Destroyer.
Men är detta ett smart val nu när jag bara kört några dagar?
Är det bättre o satsa på Mining istället för moneymaking osv?

/Baned

Permalänk

Jag skulle strunta i en destroyer då jag aldrit upplevt att de är särskilt bra för nybörjare. fast jag har visserligen aldrig använt dom till mining... men jag tror egentligen att en frigg skulle va ett bättre val för dig och med den börja köra missions (antinge courier eller kill) och använda din frig för att mina.

sedan träna skills så du kan köra en crouser efter ett tag när du har pengar att handla en sådan och då utveckla din mining och mission körande ytterligare. sedan är det bara att försöka hitta ett corp att joina och skaffa vänner runt om i galaxen så det blir ännu roligare

Permalänk

Det beror på.. en cruicer är grymt bra på lvl 1 missions. Men är egentligen ganska onödig. Kör frig till du har råd ich skills för att kunna köra och hantera en bra setup på en cruiser.
Vill du mina så finns det frigs som har bra mining bonus. Kolla under information så ser vilka bonusar de olika frigsen har.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk

ja självklart duger en frig bra för lvl 1 missions, nästan lvl 2 mission oxå!
cruicer köper man när man inte längre kan köra mission med sin frig och man har skills för att hantera den bra.

men vid mining är uppgraderingen till en cruiser viktigare att det går snabbare då det ger dig en högre inkomst.

fast köp inget utan att inte va beredd att förlora det
och glöm inte att sätta på försäkring på skeppet.

Permalänk
Medlem

Enda jag kan rekomendera är att gå med i ett corp. Väldigt många corps erbjuder gratis tech1 frigs och en del cruisers också.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

jupp men inte enda anledningen till att va med i ett corp
det är mycket att lära på en gång och man har stor hjälp av att gå med i ett corp och få hjälp på traven... sen blir det oftast roligare om man hittar på saker tillsammans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
jupp men inte enda anledningen till att va med i ett corp
det är mycket att lära på en gång och man har stor hjälp av att gå med i ett corp och få hjälp på traven... sen blir det oftast roligare om man hittar på saker tillsammans.

Oja, finns massor med småsaker som man kan få hjälp med, häromdagen hade jag problem med hur man tar ett visst antal, tex ammunition istället för att ta hela högen liksom.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Krigade igår kväll. Vi har War med en corp, runt 20 skepp samlade (Tillsammans) i gulf o vi vann den matchen

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
Krigade igår kväll. Vi har War med en corp, runt 20 skepp samlade (Tillsammans) i gulf o vi vann den matchen

Kul värre må jag säga Ska bli kul då man själv får möjlighet till sånt!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Keeper of the Bamse

Min alt glassar runt i en caracal, ska köra lite missions med honom nu tänkte jag. Har faktiskt bara kört tutorial missions, stack ner till 0.0 tidigt med min main, körde aldrig missions.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Man kommer inte behöva DX10 för att ta del av den nya grafikmotorn. Det kommer en DX9-uppdatering med Kali. Vet inte om dom skriver en klient för DX10 då med, men jag tror den kommer ännu senare.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

vad jag hört så kommer det att bli grafikuppgraderingar för både dx9 och dx10 men de som väljer dx10 kommer det vara mycket mer!

Permalänk

Snacka om att spelet tar en mer intressant vändning när man får tillgång till 0.0 och allt smaskigt som finns där.
Bara att se alla dessa system med sina högar av ore... *dräggel*

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Snacka om att spelet tar en mer intressant vändning när man får tillgång till 0.0 och allt smaskigt som finns där.
Bara att se alla dessa system med sina högar av ore... *dräggel*

Om man minar mycket så Själv skaffade jag mig nyss en Caracal, snacka om att lvl 1 kill missions går ofantligt mycket fortare! Ska bara skaffa mig lite mer bm's för courier missions, och kasta på en MWP också, för de gånger man inte har en bm som duger.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hej.

Har en superenkel fråga. Det har säkert ställts i den tråden om och om igen, men eftersom den är "immense" så frågar jag igen.

Hur i hel får mer direkt information, typ waypoint eller liknande, till sitt mission. Jag får bara upp information om det i "people & places". Jag vill ju hitta till piraten men det syns inget i Overview.

Tack på förhand.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

@Tarang: Min alt kommer snart att flyga Caracal också. Har som lite problem att göra Worlds Collide snabbt och enkelt.
Och att göra sig cash på ore är rätt enkelt och slappt. Man slipper byta harderners, ammo osv. Bara att sätta sig i ett fält och slå igång lasrarna.

@Dinoman: Om du högerclickar i rymden så längst ner i rutan så det "Encounter" eller "Deadspace" där dina fiender är. Det är inget som syns på overviewn.
Sen så kan ju uppdraget vara i ett annat system men det står i mission info.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
@Dinoman: Om du högerclickar i rymden så längst ner i rutan så det "Encounter" eller "Deadspace" där dina fiender är. Det är inget som syns på overviewn.
Sen så kan ju uppdraget vara i ett annat system men det står i mission info.

Tack för hjälpen! Smidigt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
@Tarang: Min alt kommer snart att flyga Caracal också. Har som lite problem att göra Worlds Collide snabbt och enkelt.
Och att göra sig cash på ore är rätt enkelt och slappt. Man slipper byta harderners, ammo osv. Bara att sätta sig i ett fält och slå igång lasrarna.

@Dinoman: Om du högerclickar i rymden så längst ner i rutan så det "Encounter" eller "Deadspace" där dina fiender är. Det är inget som syns på overviewn.
Sen så kan ju uppdraget vara i ett annat system men det står i mission info.

Jag har inte ens försökt mig på Worlds Collide mission än, eftersom det inte brukar gå så jättebra i en frig Men jag förstår dock tjusningen med mining, enkelt sätt att tjäna lite penki

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Jag har inte ens försökt mig på Worlds Collide mission än, eftersom det inte brukar gå så jättebra i en frig Men jag förstår dock tjusningen med mining, enkelt sätt att tjäna lite penki

Enkelt jovisst, men uj uj uj så långtråkigt. Ända gången mining är lite roligt är när man är i ett välorganiserat gäng. Skulle jag sätta mig själv o minea så skulle personal från ett mentalsjukhus få komma o hämta mig inom 30min

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

E ni alla med i corps?

Föresten vad har ni för ingame namn, mitt e Shelene:) Hör av er om ni undrar över något

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |