Vadå grymma prylar!!

Permalänk

Vadå grymma prylar!!

http://www.vrealities.com/main.html

Snacka om virtual reality, nån som testat nåra av deras prylar? (man bör vara rik för att kunna göra det)

Men grymt att köra FPS spel med några av headmount displayerna, eller flyg/race spel på någa av vision domes

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Jag har testat en del av prylarna där (eller åtminstone saker som ser likadana ut) på tiden då det var coolt med VR. De flesta prylarna där är säkert från mitten av 90-talet, och du kan säkerligen hitta dem relativt billigt.

Däremot är det garanterat krångel att få igång det, och tro mig - upplevelsen är inte alls så ball som man tror. Om du tror att det blir som att springa runt i Quake misstar du dig rejält.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Avstängd

Har provat sånt en gång. Vet inte om det var samma modell, eller ens samma prestanda. Men den jag provade, var typ en skämt jämfört med Quake3 eller quake1 tom. Mer som ett köks-inredningsprogram med 1995 grafik och kanske 24 hackiga FPS eller nåt. Men skitcoolt ändå, för man kunde gå ner i trappor, och man trillande nästan när man försökte göra det på riktigt samtidigt. Hade ju sån dära VR-hjälm och handske

Permalänk

Grejen är väl att VR var "inne" för så länge sen, när spel o program var stenåldersaktiga grafikmässigt. Idag har det ju hänt lite mer sen den tiden! Om man ändå var rik och kunde experimentera som man ville.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Pluggat VR-teknik i 2 år så jo jag har pillat med de flesta av dom där. Som sagts förut så fungerar det inte så bra som det borde kunna göra.
Grafikmässigt är det inga problem att hänga med längre, det finns VR-hjälmar med motionsensors som bara är att plugga in i vilken pc som helst.
MoSensen i dom simulerar i enklaste formen bara musen i datorn. Sen får man börja lattja med andra program för att kunna utnyttja alla axlar.
Vi körde med ett program som hette EON Reality för just det.
Dom hjälmar jag jobbade med kostade iofs runt 60k, så man ska väl ha lite cash om man vill leka med det.
Har även jobbat på en av dom kändare firmorna i världen som bygger just VR-utrustning, det enda tråkiga var att dom inte direkt uppdaterat sin mjukvara sen 1987 eller nåt. Fruktansvärt dålig grafik på dom spelen/programmen.

Interaktiva Institutet i Malmö använder förresten gamla HL1-motorn till sina simuleringar. Eller ja, dom gjorde det när jag var med i gemet (2001).

Oj, inte meningen att skriva en massa skit.

Permalänk

snat kommer det nog för oss fattig lappar oxå!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

OMG! Jag bara måste ha Sim Eye XL100A!
http://www.vrealities.com/simeye.html

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk
Medlem

Läste på nogon japansk sida att det finns liknande prylar så man kan ha sex över internet. dildon reagerade när killen förde in lillkillen i slidan osv. Låter ganska perverst men kan ju vara en nödlösning om man har ett förhållande på disktanns och inte vill vara otrogen men ändå ha sex. Go Japan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Läste på nogon japansk sida att det finns liknande prylar så man kan ha sex över internet. dildon reagerade när killen förde in lillkillen i slidan osv. Låter ganska perverst men kan ju vara en nödlösning om man har ett förhållande på disktanns och inte vill vara otrogen men ändå ha sex. Go Japan

hahahahahahah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Läste på nogon japansk sida att det finns liknande prylar så man kan ha sex över internet. dildon reagerade när killen förde in lillkillen i slidan osv. Låter ganska perverst men kan ju vara en nödlösning om man har ett förhållande på disktanns och inte vill vara otrogen men ändå ha sex. Go Japan

Tror fan det var ett inslag om det på det gammla datorprogramet Sajber(någon mer än jag som kommer ihåg det?)

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Läste på nogon japansk sida att det finns liknande prylar så man kan ha sex över internet. dildon reagerade när killen förde in lillkillen i slidan osv. Låter ganska perverst men kan ju vara en nödlösning om man har ett förhållande på disktanns och inte vill vara otrogen men ändå ha sex. Go Japan

haha läste om det i tidningen förut! verkar lite...tja vad ska man säga?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CUBErt
Tror fan det var ett inslag om det på det gammla datorprogramet Sajber(någon mer än jag som kommer ihåg det?)

sajber.. roligt prog de.. fina bilder ochså.. dock lades ju programet och deras sida ner.. tycker det va synd.. alla jävla B program man ser idag är ju old news

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ja sajber känns riktigt kult idag faktiskt! Var det inte en liten klurig och skäggig glasögon-nisse som ledde det?

Ja sex är ju bara ytterligare en intressant dimension av VR-grejen. Klart att japsarna ligger i fronten där, dom är väldigt sexgalna : )

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Ja sajber känns riktigt kult idag faktiskt! Var det inte en liten klurig och skäggig glasögon-nisse som ledde det?

Filip Struve? Han är journalist på aktuelt nu.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Läste på nogon japansk sida att det finns liknande prylar så man kan ha sex över internet. dildon reagerade när killen förde in lillkillen i slidan osv. Låter ganska perverst men kan ju vara en nödlösning om man har ett förhållande på disktanns och inte vill vara otrogen men ändå ha sex. Go Japan

menar du http://www.fu-fme.com/ så är den fake...

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CUBErt
Tror fan det var ett inslag om det på det gammla datorprogramet Sajber(någon mer än jag som kommer ihåg det?)

Jag kommer ihåg det