Seasonic s12 380, är det sleevade versionen på komplett?

Permalänk
Medlem

Seasonic s12 380, är det sleevade versionen på komplett?

Ska ha nytt nättag till HTPCn och jag undrar om det är den senaste revisionen som finns på komplett ? Någon som handlat den? Den senaste revisonen har bla sleevade kablar o lite fler kontakter mm.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323012

Permalänk
Medlem

Står väl på Komplett vilka kablar den har å så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darfen
Står väl på Komplett vilka kablar den har å så?

nej det står inte om det är sleevade kablar som det är på senaste revisonen, på de ärdre revisionerna är det flätade kablar. Inte ens under Detaljerad specifikation av produkten står det. Någon annan som vet?

Permalänk

vet ej, men eftersom den nya revisionen har varit ute ett bra tag nu så borde det väl vara den? maila kundtjänst o fråga då?

Permalänk
Medlem

Jag skulle också gärna vilja veta detta

Permalänk
Medlem

Jag ringde komplett och deras kundtjänst idag, men de kunde tyvärr inte svara på det. Han jag pratade med kollade med diverse personer. De tror det är senaste revisionen, men de visste inte tyvärr. På webhallen har de 430w versionen för 885 kr, vilket blir ungefär samma pris som 380w versionen på komplett inkl frakt (jag bor i stockholm så jag slipper frakten hos webhallen. Men agget hos webhallen är den gamla revisionen som saknar psi express kontakt, samt har flätade kablar.

Den nya revisionen ska även ha nått seasonic kallar "Soft-Mounting Rubber Cushions", alltså att fläkten sitter fast i nånslags gummikuddar vilket ska ge lägre ljud.

Jag behöver igentligen inte 430w versionen, så jag står lite i valet och kvalet. 430 tar jag hos webhallen om det inte är nya revisionen på komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oddiq
Jag ringde komplett och deras kundtjänst idag, men de kunde tyvärr inte svara på det. Han jag pratade med kollade med diverse personer. De tror det är senaste revisionen, men de visste inte tyvärr. På webhallen har de 430w versionen för 885 kr, vilket blir ungefär samma pris som 380w versionen på komplett inkl frakt (jag bor i stockholm så jag slipper frakten hos webhallen. Men agget hos webhallen är den gamla revisionen som saknar psi express kontakt, samt har flätade kablar.

Den nya revisionen ska även ha nått seasonic kallar "Soft-Mounting Rubber Cushions", alltså att fläkten sitter fast i nånslags gummikuddar vilket ska ge lägre ljud.

Jag behöver igentligen inte 430w versionen, så jag står lite i valet och kvalet. 430 tar jag hos webhallen om det inte är nya revisionen på komplett.

Tack för infon oddic, hoppas någon på forumet har ett svar!

Permalänk

Jag köpte detta nätagg från komplett förra veckan och jag fick den senaste rev. med sleevade kablar och satakontakter m.m

Sjuktligt tyst är det också

Permalänk
Medlem

Verkar vara version 2 på datorbutiken.com också.

Seasonic S12-380 380W 120mm FAN 24+4pin 2xSATA ATX12v v2.0
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SEAS12-...

Permalänk
Medlem

Har beställt ett från DB